Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraBazy danychWprowadzanie danych

Artykuł: CRM skutecznym narzędziem w walce konkurencyjnej

Dodaj zlecenie

CRM skutecznym narzędziem w walce konkurencyjnej

CRM skutecznym narzędziem w walce konkurencyjnej
Autor: xxxxxxxx   |   7 lis 2013, 9:04   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Wprowadzanie danych

Skuteczne zarządzanie firmą to w obecnych czasach niezwykle ważny element prowadzenia niemal każdego biznesu. Terminowość, wydajność, jakość to podstawowe wyznaczniki dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Jednak im bardziej złożona struktura firmy, im więcej klientów, tym większa ilość czynników może zaburzyć jej prawidłowe funkcjonowanie oraz efektywność pracy.

Jak więc skutecznie zarządzać relacjami z klientem? Jak wyeliminować ewentualne błędy w komunikacji z nim, zaplanować dostawy, zoptymalizować procesy produkcji, czy przeprowadzać działania marketingowe? Jednym z pomocnych narzędzi będzie system CRM.

Czym jest CRM

CRM - skrót od wyrażenia Customer Relationship Management, to nic innego jak strategia obierana przez firmę, która implikuje wprowadzenie takich procesów biznesowych, które mają na celu usprawnienie relacji z klientem. To, co może zapewnić Twojej firmie system CRM to: http://www.microsoft.com/pl-pl/male-srednie-firmy/rozwiazaniait/system-crm-zarzadzanie-relacjami-z-klientem.aspxzarządzanie relacjami z klientem, kontrola nad magazynem, płatnościami, dostawami, planowanie i zarządzanie sprzedażą, przeprowadzanie działań marketingowych, tworzenie raportów budżetowych, sprzedażowych i wiele innych funkcji.

CRM cieszy się popularnością głównie w dużych firmach o rozbudowanej sieci sprzedaży, jednak w ostatnich latach coraz częściej sięgają po tego typu rozwiązania właściciele małych i średnich przedsiębiorstw. Nic w tym dziwnego, bowiem celem każdego biznesu jest uzyskanie jak największych zysków, a do tego niezbędne jest skuteczne i efektywne zarządzanie całością procesów.

CRM a konkurencja

Wiemy już, że systemy CRM mogą w istotny sposób wpłynąć na poprawę wydajności i efektywności naszej pracy. Ale w jaki sposób mogą one pomóc w walce z konkurencją? Otóż warto wiedzieć, iż większość systemów CRM umożliwia wygodne monitorowanie rynku, śledzenie trendów, prognozowanie, a nawet monitorowanie konkurencji, co wpływa na podejmowanie racjonalnych decyzji biznesowych odpowiadających na potrzeby rynku. Szybkość działania oraz operowanie wiarygodnymi danymi mają więc kluczowe znaczenie, aby stale wyprzedzać konkurencję.

Obecnie rynek wymusza na firmach podjęcie ogromnego wysiłku, aby zdobyć, czy utrzymać klienta. Często jednak zdarza się, że cena usług, czy towarów nie idzie w parze z jakością, bowiem klienci oczekują od firm większego zaangażowania w relacje z nimi, stałego wsparcia, oraz poczucia bezpieczeństwa na każdym etapie współpracy. CRM wydaje się zatem być idealnym narzędziem, aby sprostać wymaganiom nawet najbardziej wymagających klientów.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy