Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketing

Artykuł: Dziewięć kroków dobrego badania marketingowego.

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Dziewięć kroków dobrego badania marketingowego.

Dziewięć kroków dobrego badania marketingowego.
Autor: monbys   |   16 lip 2014, 15:50   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama, marketing

Badania marketingowe mogą sprawić, że ludzie którzy czują się przytłoczeni lub przygnębieni łatwo i szybko zrozumieją dlaczego tak się dzieje i co może złagodzić istniejące napięcie. Istnieje bowiem pewna różnica między badaniem rynku, a badaniem marketingowym i warto je wyjaśnić.

Badanie rynku ma miejsce, kiedy poddawana analizie ma być zawężona, konkretna grupa docelowa i zdaniem badającego jest zagłębić się w zachowania tej grupy. Np. badanie może dotyczyć reakcji i łatwości zapamiętania pewnej marki. Innymi słowy, jest to badanie w bardzo wąskiej grupie konsumentów .
Badania marketingowe od badań rynku nieco się różnią. Są inne, ponieważ mamy w nich do czynienia z szerszym zakresem odbiorców . Badania marketingowe obejmują swoim zasięgiem badania rynku, oraz pozwalają się zagłębić w temat dzięki innowacyjnym metodom badawczym i ich dystrybucją. Najlepszym sposobem, aby odróżnić dwa rodzaje badań jest zrozumienie, że badania marketingowe obejmuje badanie całego procesu marketingowego firmy, a nie tylko grupy do której jest on skierowany.
Przeciętne badanie marketingowe obejmuje następujące kroki i na każdym kroku budowania ma wymienione na typowe pytania, które trzeba sobie zadać:
1. Definicja problemu badawczego: problem badawczy jest przedmiotem badań. Przykład : Dlaczego słupki sprzedaży bardziej rosną w Gdańsku, niż w innych częściach kraju ?
2. Metoda zbierania danych i potrzeb: Jak zebrać dane, które są potrzebne do rozwiązania problemu? Z jakich sposobów zbierania informacji najlepiej skorzystać? Ankiety, rozmowy telefoniczne czy grupy fokusowe w Internecie?
3. Określić metodę próbkowania: Jaka metoda pobierania próbek będzie używana?
4. Analiza danych: Jak można analizować dane? Korzystać ze specjalnego oprogramowania czy robić to ręcznie? Jak dokładne muszą być wyniki?
5. Określić budżet i ramy czasowe : Jakie środki są potrzebne na wykonanie badania i jak szybko muszą być skompletowane?
6. Gromadzenie danych : Realizacja ustaleń z punktów 1 - 5.
7. Analiza danych: Przeprowadzenie analizy danych, które zostały zebrane w poprzednim etapie
8. Sprawdzić błędy: Kolejnym krokiem jest sprawdzenie błędów w danych. Wdużych badaniach często zdarzają się błędy. Mogą dotyczyć metody pobierania próbek, sposobu zbierania danych, albo dotyczyć samej analitycznych .
9. Tworzenie raportu: do końcowego etapu badań marketingowych należy sporządzenie sprawozdania na temat realizacji swoich ustaleń. Raport powinien zawierać tabele, wykresy i diagramy. Ważne jest, że raport wyraźnie przedstawiał wyniki, uzyskane w badaniach . Wyniki powinny prowadzić do rozwiązania problemu określonego w kroku pierwszym.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy
USŁUGI AUTORA ARTYKUŁU