Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketing

Artykuł: Event marketing - co to takiego?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Event marketing - co to takiego?

Event marketing - co to takiego?
Autor: homie   |   23 paź 2015, 16:17   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama, marketing

Event marketing jest pojęciem, do którego można zaklasyfikować nie tylko szeroko pojętą promocję marki czy organizację imprez branżowych, ale przede wszystkim jest to cały proces zarządzania wizerunkiem poprzez wydarzenia.

Na event marketing głównie składa się organizacja konferencji, udział w branżowych imprezach, targach, imprezy integracyjne czy promowanie marki na różnego rodzaju wydarzeniach kulturalnych, sportowych i naukowych.
Jest to bardzo skuteczna forma promocji, ponieważ działa dwukierunkowo, firma oddziałuje na klientów, a klienci poprzez udział w wydarzeniu – na firmę. Mogą oni na przykład wyrażać swoje opinie, zadawać pytania czy brać udział we wszelkich interakcjach przewidzianych przez markę.
Event marketing jest także świetną formą promocji dla artykułów ograniczonych prawnie, na przykład alkoholu, który najlepiej chyba jest promować właśnie podczas imprez, gdzie zazwyczaj znajdują się potencjalni konsumenci tego produktu.
Nie należy jednak ograniczać jego zakresu oddziaływania, ponieważ dzięki tego rodzaju działaniom, możemy również scalić wnętrze firmy poprzez różnego rodzaju imprezy integracyjne czy wyjazdy szkoleniowe, które również kryją się pod pojęciem event marketingu.
Jak wykorzystać event marketing do promocji marki? Wystarczy zorganizować wydarzenie, podczas którego użytkownicy produktów/usług będą mieli okazję do zapoznania się z ofertą firmy. Aby dobrze to zrobić należy się wyróżnić. Event musi być odpowiednio dopracowany, łącznie z detalami. Należy także wykonać zaplanowane działania, jeśli więc obiecamy pokaz taneczny, powinien się on odbyć. W innym przypadku uczestniczy będą rozczarowani i obraz marki może łatwo zmienić się z pozytywnego w negatywny. Przy promocji wydarzenia, trzeba wykorzystać wszystkie kanały, rozkleić plakaty, rozdać ulotki i użyć mediów społecznościowych. Warto też zaplanować w jaki sposób uczestnicy będą mogli się podzielić wrażeniami. Może to być ankieta, czy stoisko firmowe, na którym w zamian za gadżety można uzyskać opinie od klientów.

W procesie event marketingu ważne jest, aby działania były odpowiednio dostosowane do uczestników oraz, aby były w miarę spójne z marką i wizerunkiem firmy.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy