Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Instagram - narzędzie komunikacji z klientami

Dodaj zlecenie

Instagram - narzędzie komunikacji z klientami

Instagram - narzędzie komunikacji z klientami
Autor: magdalenaokowska   |   28 wrz 2015, 16:14   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

W dzisiejszym świecie bez marketingu internetowego ciężko mówić o skutecznym marketingu. Media społecznościowe stanowią najskuteczniejsze źródło informacji o marce. Instagram z roku na rok coraz szybciej się rozrasta, warto więc dowiedzieć się paru informacji o tym serwisie.

Instagram to aplikacja moblina, która służy użytkownikom do zamieszczania zdjęć lub krótkich filmików. Obecnie jest to portal, który jest niedoceniany przez wiele polskich przedsiębiorstw. Jest to duży błąd, ponieważ Instagram posiada duży potencjał i z roku na rok liczba jego użytkowników rośnie.

Określenie grupy odbiorców
Działanie na każdym portalu społecznościowym powinno rozpoczynać się od określenia grupy docelowej. Ważne jest zrozumienie do kogo produkty firmy trafiają, kto może stać się potencjalnym obserwatorem przedsiębiorstwa oraz w jaki sposób należy przekazywać im informacje.

Strategia komunikacji wizualnej
Obecnie facebook stanowi podstawowe narzędzie komunikacji z klientami, jednakże na portalu większość zamieszczanych postów to zdjęcia czy filmiki. Wskazuje to wyraźnie na Instagramowy potencjał. Należy każdorazowo scharakteryzować jakie treści należy dodać. Najważniejsze jest przyciągnięcie obserwatorów. W firmowych kontach niezwykle ważne jest ukazanie zarówno produktów, jak i pracowników firmy. Należy inspirować i zaciekawiać klientów swoimi produktami. Grafiki i zdjęcia muszą trafiać w gusta klientów, gdyż tylko w ten sposób wzrośnie poziom zainteresowania marką.

Oryginalne zdjęcia

Ważne, aby dodawać zdjęcia, których użytkownicy nie znajdą nigdzie indziej w sieci. Muszą to być autorskie fotografie przyciągające uwagę.

Tagi
Do każdej grafiki czy filmiku trzeba dodać tzw. hashtagi. Są to słowa kluczowe, po których nasze zdjęcia będą się wyświetlały w wyszukiwarkach. Są to wszystkie słowa, które poprzedza znak # Należy dodawać ok. 15 hashtagów, które będą charakteryzowały nasze zdjęcie czy markę.

Zaangażowanie społeczności
Brak zaangażowania to brak sukcesu. Aby zdobyć potencjalnych obserwatorów należy zaangażować się na wstępie w konta grupy docelowej lub firm konkurencyjnych i innych. Warto jest dodawać tzw. serduszko do zdjęć na kontach innych (pokazuje, że „lubimy” dane zdjęcie), komentować czy angażować się w firmową strategię hashtagową. Jednym ze sposobów na zwiększenie grona obserwatorów jest zrobienie konkursu. Użytkownicy mogą dodawać zdjęcie dotyczące konkretnej tematyki i dodawać specjalnie stworzonego przez firmę hashtaga.

Komunikacja za pomocą instagrama z pewnością stanowi jeden z najważniejszych kanałów komunikacji, który w przyszłości ma szansę dogonić Facebooka pod względem popularności. Mózg automatycznie więcej zapamiętuje dzięki obrazom i prostym grafikom dopiero później skupiając się na tekście. Warto stworzyć swoje konto i już teraz rozpocząć rozwój swojej społeczności.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy