Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingBudowa, rozwój marki

Artykuł: Jak dobrać logo firmy?

Dodaj zlecenie

Jak dobrać logo firmy?

Jak dobrać logo firmy?
Autor: arbeta   |   29 wrz 2015, 17:09   |   Dział: Artykuły

Logo jest efektywnym narzędziem marketingowym dlatego jego zaprojektowanie nie należy do najprostszych. Jest strategicznym elementem tożsamości przedsiębiorstwa, więc trzeba to precyzyjnie zaprogramować oraz każdy aspekt składający się na logo nazwa, kolorystyka, logo, czcionka musi być skrupulatnie przeanalizowany.

Nazwa

Nazwa również może wchodzić w skład loga. Musi być unikalna, łatwa do wymówienia i zapamiętania, a także dopasowana do grupy docelowej oraz branży w jakiej firma działa. Powszechnie stosowane nazwy ze zlepków sylab imion, albo nazwiska właścicieli powinno się unikać.

Kolorystyka


Kolory pomogą w nadaniu logo odpowiedni styl oraz pozwalały na identyfikację firmy. Dodatkowo mogą oddawać charakter prowadzonej działalności oraz wpływać na reakcję odbiorców i ich czynników socjologicznych takich jak płci, wieku czy wykształcenia. Podczas projektowania loga warto brać pod uwagę fakt, że może się ono pojawić na opakowaniu produktu, dlatego trzeba o kolorystyce, żeby do siebie pasowały, a nie zlewały.

Logo

Wizualne przedstawienie firmy jest bardzo ważne, ponieważ logo odzwierciedla jej tożsamość, pozwala pokazać przedsiębiorstwo w pozytywny sposób oraz służy do rozpoznawalności. Projektowanie loga powinno być poprzedzone badaniami i analizą firmy, konkurencji oraz rynku. Dzięki temu po części dadzą te badania odpowiedź jak mniej więcej logo powinno wyglądać oraz jakich kolorów użyć. Logo powinno przykuć uwagę ludzi, ale najważniejsze, żeby trafiała do grupy docelowej. Tematyka powinna odpowiadać działalności firmy a wygląd powinien być estetyczny, zrozumiały i czytelny.

Czcionka

Warto przygotować dwa rodzaje czcionki: ozdobną i podstawową. Czcionka i jej formatowanie silnie oddziałują na odbiorcę dlatego warto pamiętać aby była czytelna i wyglądała elegancko.

Warto pamiętać, że w skład identyfikacji wizualnej firmy wchodzą również wizytówki, gadżety firmy, flagi, oznakowania zewnętrzne oraz wewnętrzne itd. Dlatego trzeba wybrać taką czcionkę, która zachowa swoją czytelność na różnych rozmiarach.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy
USŁUGI AUTORA ARTYKUŁU