Favore.plBaza wiedzyPozostałePraca

Artykuł: Jak napisać dobre cv?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Jak napisać dobre cv?

Jak napisać dobre cv?
Autor: konto_usuniete_437008   |   19 lut 2015, 13:01   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Praca

Skończyłeś właśnie studia teraz czas na znalezienie dobrej pracy. Od czego zacząć? Oczywiście od napisania CV. Nie chcesz jednak zwykłego dokumentu opisującego, w jakich szkołach się uczyłeś, chcesz świetnie uformowanej reklamy samego siebie, która przekona potencjalnego pracodawcę o tym, że naprawdę warto cię zatrudnić. Jak napisać takie CV?

Na początku powiedzmy sobie szczerze - idealne CV nie istnieje. W zależności od stanowiska, na które aplikujemy, musimy dopasować ten dokument do potrzeb i wymogów stanowiska i dziedziny biznesu. Przykładowo, elementy graficzne nie są szczególnie mile widziane na stanowiska administracyjne, czy ekonomiczne, z kolei na takie związane ze sztuką, jak najbardziej.

Od czego powinniśmy zacząć, pisząc Curriculum Vitae? Jak już wspomniałem musisz napisać je tak, jakby była to reklama ciebie. Prócz faktów o wykształceniu, czy umiejętnościach, musisz też pokazać pracodawcy, dlaczego uważasz, że będziesz dobrym nabytkiem dla jego firmy, jakie zalety do niej wniesiesz. Możesz potraktować siebie, jako produkt, który musisz umiejętnie sprzedać.

Pisząc życiorys pamiętaj, że długie zdania zniechęcają do czytania. Najlepiej stosować krótkie sentencje podsumowujące, tak aby pracodawca nie poczuł się zmęczony, czy znudzony na sam widok CV. Podkreślaj to, co istotne, używaj wypunktowania tam, gdzie to wymagane.

Dodatkowo dobrą praktyką jest używanie słów kluczowych. Wymagania, które opisane były w ofercie danego pracodawcy doskonale się do tego nadadzą. Wykorzystaj je jako szereg swoich umiejętności (jeśli oczywiście są zgodne z prawdą). W ten sposób osoba rekrutująca podświadomie dostrzeże je w dokumencie i będzie bardziej skłonny zatrudnić właśnie ciebie.

Według badań pracodawcy przychylniej patrzą na CV, w którym umiejętności, czy doświadczenia opisane są liczbami, np. “doprowadziłem do 10 procentowego wzrostu sprzedaży w firmie X”. Jeżeli faktycznie masz takie doświadczenia, bardziej niż wymagane jest wpisanie ich do życiorysu.

Bardzo ważna jest również sama estetyka dokumentu. Wszystkie informacje muszą być odpowiednio sformatowane i dopasowane. Najlepiej kiedy interlinia nie jest pojedyncza, ponieważ jest to mniej czytelne. Dodatkowo czcionka użyta do napisania CV powinna być jedną z podstawowych, jak Times New Roman, czy Verdana. Nie polecam używania takich czcionek, jak Comic Sans MS w tym celu.

Pisząć życiorys powinieneś skupić się na kwestiach najistotniejszych. Jeżeli posiadasz pomniejsze umiejętności, które w żaden sposób nie wpłyną na wynik rekrutacji, możesz je pominąć, ponieważ będą tylko “zapychaczami”. Wpisuj doświadczenia i umiejętności, które są niezbędne przy pozyskaniu przychylności potencjalnego pracodawcy i zdobyciu pracy.

W Internecie można znaleźć jeszcze bardzo wiele specyficznych wskazówek odnośnie pisania dobrego Curriculum Vitae, ale myślę, że wymienione są podstawowe, a także najważniejsze. Stosując się do nich, powinno udać ci się napisać dobre CV, na które pracodawca spojrzy z zainteresowaniem.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy