Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingBudowa, rozwój marki

Artykuł: Jak opracować misję i wizję firmy

Dodaj zlecenie

Jak opracować misję i wizję firmy

Jak opracować misję i wizję firmy
Autor: PrzemekMosakowski   |   21 paź 2013, 11:26   |   Dział: Artykuły

Jak w prosty sposób odkryć misję i wykreować wizję firmy, aby spełniały swoje funkcje i przybliżały organizację do sukcesu na rynku? Misja i wizja to dwa różne dokumenty, które razem mówią bardzo dużo o firmie. Tutaj dowiesz się, jak w kilku krokach zaprojektować takie dokumenty.

Dokumenty opisujące misję i wizję organizacji zawierają, napisane przez przywódców, inspirujące słowa, które jasno i zwięźle określają kierunek działań organizacji. Mając dobrze określoną misję i wizję, można skutecznie komunikować swoje intencje i motywować zespół, aby realizował atrakcyjne cele, przybliżające firmę do spełnienia wizji przyszłości. Warto pamiętać, że dokument przedstawiający misję i dokument kreślący wizję to dwa różne oświadczenia.

Misja definiuje cel firmy i podstawowe cele. Główną funkcją jest określenie najważniejszych źródeł sukcesu i jest przeznaczona dla kierownictwa i akcjonariuszy.

Wizja z kolei określa zarówno cele, jak i wartości organizacji, które są przeznaczone dla pracowników szeregowych. Wyznacza kierunek zachowań i inspiracji, aby dać z siebie wszystko. Udostępniona załodze firmy, uświadamia im, dlaczego warto w niej pracować a zaprezentowana klientom, zachęca do wspólnej jej realizacji. W mojej http://unitivecoaching.pl/szkolenia-dla-firm/firmie szkoleniowejj, powyższe dokumenty opisałem wg następujących kroków.

Odkrywanie misji:

1. Zidentyfikuj pomysł (strategia biznesowa), którym firma ma szansę wyróżnić się na rynku.
2. Może to być idea lub podejście, sprawiające, że klienci zaczną przychodzić od konkurencji do Twojej firmy.
3. Określ kluczowe źródła sukcesu.
4. Połącz pomysł i źródła sukcesu w konkretne i wymierne działania.
5. Zdefiniuj zwięzłą i precyzyjną misję, która wyraża pomysły, źródła i pożądane rezultaty.

Kreowanie wizji:

1. Po opracowaniu misji, odkryj w niej prawdziwe, ludzkie wartości.
2. Ustal, co Ty, Twoi klienci i inne zainteresowane osoby będą cenić najbardziej w osiąganiu przez firmę celów biznesowych. Niech stanie się jasne, co jest dla niej najważniejsze.
3. Zdefiniuj inspirującą wizję, która podobnie jak misja, będzie pobudzała i motywowała ludzi wewnątrz i na zewnątrz organizacji.

Baza wiedzy
http://unitivecoaching.pl/life-coaching-business-coaching/Unitive Coaching

KOMENTARZE
  • brak komentarzy