Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Jak podnieść swój PR w internecie? Podstawy pozycjonowania dla laików

Dodaj zlecenie

Jak podnieść swój PR w internecie? Podstawy pozycjonowania dla laików

Jak podnieść swój PR w internecie? Podstawy pozycjonowania dla laików
Autor:   |   8 gru 2014, 15:16   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

Czym w ogóle jest pozycjonowanie? Mówiąc najprościej, jest to takie przystosowanie strony internetowej, aby po wpisaniu konkretnych słów wyświetlała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Wszystkie wyszukiwarki działają w ten sposób, że na samej górze plasują się witryny, które mają w treści słowa kluczowe najbardziej pasujące do zapytania użytkownika.


Dlaczego warto to robić?


Dla firm ogłaszających się w internecie każdy, kto wpisuje hasło zgodne z ich branżą w wyszukiwarce, jest potencjalnym klientem. Jeżeli więc dostosują swoje witryny internetowe tak, aby np. Google mogło ich zidentyfikować po słowach kluczowych, na pewno wzrośnie liczba odwiedzin strony, a co za tym idzie, ludzi, którzy skorzystają z ich usług.
Wbrew pozorom, pozycjonowanie nie jest zarezerwowane jedynie dla przedsiębiorstw. Przyjrzyjmy się chociażby internaucie, który zakłada własny blog. Czy też nie chciałby, aby jego strona była jak najczęściej odwiedzana? Pozycjonowaniem zatem może zainteresować się każdy, kto aktywnie działa w internecie.


Jak pracuje Google

Wyobraźmy sobie takie małe robociki chodzące po stronach internetowych. Są to programy wykorzystywane przez wyszukiwarkę do sprawdzenia, czy dana witryna jest na tyle wartościowa, by zarejestrować ją w spisie stron, czyli zaindeksować. Robot posługuje się słowami kluczowymi znajdującymi się na stronie. Jeżeli są one źle dopasowane, na przykład nie ma w ogóle informacji o tym, czym dana firma się zajmuje, to nie ma szans, żeby po zaindeksowaniu użytkownik wpisujący słowa kluczowe znalazł akurat tę stronę. Pojawią się inne. I z klientów nici… Jak więc zrobić to dobrze?

Polecamy: http://safaristudio.pl/serm/usuwanie negatywnych opinii w internecie


Startujemy!


Na początek bierzemy pod lupę strukturę strony. Czy jest ona przejrzysta dla szukających i wyszukiwarek? (tak, tak!) Musi dobrze wyglądać w różnych przeglądarkach i wyszukiwarkach. Powinna być też logiczna. Jeżeli użytkownik nie może znaleźć podstawowych informacji o usługach firmy, to to nie jest jego wina, lecz administratora. Jest to wygodne również dla robotów, które, indeksując stronę, “chodzą” sobie po linkach do podstron.
Ważne, aby witryna szybko się ładowała. Powód jest prosty: znudzony długim czekaniem użytkownik może najzwyczajniej w świecie wcisnąć czerwony “X”.

Tytuł mówi wszystko

Nie bez powodu tytuł jest najważniejszy w pozycjonowaniu. Jest dla wyszukiwarki pierwszym tekstem opisującym stronę, a także odnośnikiem, więc indeksuje go w pierwszej kolejności. Powinien być treściwy i w miarę możliwości mówić wszystko o naszej witrynie.


Słowa kluczowe kluczem do dużej widowni


Tu musimy się wykazać wyobraźnią. Co byśmy wpisali w wyszukiwarkę, gdybyśmy szukali informacji zamieszczonych na naszej stronie? Starajmy się używać tych słów i zwrotów. Wyszukiwarki przykładają do słów kluczowych coraz mniejszą wagę, niemniej jednak warto zainwestować trochę więcej czasu i sił w ich stworzenie. To właśnie od nich zależy, czy użytkownik trafi na naszą stronę.


Opisujemy, co tylko możemy

I na koniec najważniejsze: opis. Właśnie on ma zachęcić użytkownika internetu do kliknięcia w link do naszej strony.
To ten fragment, który wyświetla Google pod linkiem do witryny. Jeśli nic tam nie napiszemy, wyszukiwarka pierwszy fragment tekstu ze strony. Nie zawsze będzie to wyglądało dobrze, więc trzeba się zatrzymać nad tym etapem osobiście na trochę dłużej. Tak zredagujmy opis, aby znalazło w nim miejsce przynajmniej kilka słów kluczowych, a najważniejsze na początku. Nie rozpędzajmy się jednak z ilością informacji do niego. Optymalna długość opisu to ok. 200 znaków.


Pomocne pozycjonowanie lokalne

Dlaczego? Z tego powodu, że jeżeli prowadzimy firmę w konkretnym mieście i zamieścimy tę informację na stronie, będą na nią trafiać przede wszystkim mieszkańcy owego miasta i okolic, co zwiększa szansę, iż skorzystają z naszych usług. Łatwiej jest bowiem dojechać tramwajem na drugi koniec miasta, niż jechać kilkadziesiąt kilometrów. Przykład:użytkownik mieszkający w Opolu chce znaleźć firmę, która pomoże mu w pozycjonowaniu jego strony internetowej. Gdyby nie lokalizacja wyszukiwarek, musiałby wpisać słowa”pozycjonowanie opole]”, aby mieć prawie stuprocentową pewność, że pojawią się tylko wyniki z jego miejsca zamieszkania. Wystarczy jednak, że wpisze “pozycjonowanie”, a Google lub inna wyszukiwarka sama “dowie się”, gdzie delikwent jest i skieruje go do najbliższej możliwej firmy.
http://safaristudio.pl/
Profesjonalna Agencja SEO

KOMENTARZE
  • brak komentarzy