Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingKampanie reklamowe

Artykuł: Jak stworzyć perfekcyjną reklamę graficzną

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Jak stworzyć perfekcyjną reklamę graficzną

Autor: Kasiamer   |   17 mar 2015, 10:21   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Kampanie reklamowe

Tajemnicą sukcesu reklamy drukowanej są dobrze dobrane proporcje pomiędzy grafiką i tekstem. Dzięki temu zwiększamy szansę na to, że potencjalny klient dostrzeże naszą reklamę i zinterpretuje ją tak, jak chcemy. Jak osiągnąć taki efekt?

Grafika idealna

W trakcie oglądania reklamy odbiorca najbardziej skupia się na obrazie. Wykorzystajmy to więc i stwórzmy przekaz spójny z tekstem, ale na pierwszy plan niech wysuwa się przede wszystkim grafika. Jeśli chcemy, by nasza reklama była zauważona, trzymajmy się przede wszystkim ciepłych kolorów i postawmy na duże elementy. Jeśli chodzi o postacie, badania dowodzą, że odbiorca szybciej dostrzega grupy ludzi niż pojedyncze osoby, dzieci niż dorosłych. Bardziej też zwraca uwagę na twarz i oczy człowieka, niż na całą jego postać.

Dobór kolorów


Odpowiednie zastosowanie barw pozwala wzmocnić przekaz i skłonić odbiorcę, aby dłużej się nad nim zatrzymał. Przydatne mogą okazać się kontrasty pomiędzy tłem, tekstem i obrazkami. Nie należy jednak z nimi przesadzać Reklama to nie znak drogowy i choć ma mówić klientowi “uwaga!”, to nie powinna odstraszać zbyt krzykliwymi kolorami.

Przekaz tekstowy

Mimo, iż tekstu w reklamie graficznej nie powinno być zbyt wiele, to jednak odgrywa on ważną rolę w całości przekazu. Warto pomyśleć o krótkim haśle reklamowym napisanym dużą czcionką, który potencjalny klient zapamięta i który wywoła w nim pozytywną reakcję. Przy tym punkcie należy pamiętać, iż odbiorca szybciej zauważa tekst napisany kolorową czcionką.

Odpowiednia czcionka

Powinna być wyraźna i dość prosta - tak, aby nie utrudniała zrozumienia przekazu. Na jej barkach spoczywa ważne zadanie, gdyż musi współgrać z tłem i grafiką w ten sposób, aby podkreślić moc przekazu reklamy. W końcu to ona ostatecznie przekaże odbiorcy hasło reklamowe.

Reklama drukowana jest idealnym rozwiązaniem do wykorzystania zarówno w prasie i ulotkach, jak i na dużych plakatach czy banerach reklamowych. (przykłady: http://www.vizer.pl/oferta/banery-reklamowe/http://www.vizer.pl/oferta/banery-reklamowe/). Dzięki niej wzmocnimy profil naszej firmy i dotrzemy do dużo większej grupy odbiorców

Autor: http://www.vizer.pl/Vizer - Agencja Reklamowa

KOMENTARZE
  • brak komentarzy