Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Jak wypromować markę w internecie?

Dodaj zlecenie

Jak wypromować markę w internecie?

Jak wypromować markę w internecie?
Autor: homie   |   28 wrz 2015, 15:39   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

Aby zwiększyć liczbę sprzedawanych produktów oraz oferowanych usług, należy zachęcić konsumenta do odwiedzania naszej strony internetowej. Skuteczne do tego okazują się narzędzia e-marketingu.

Na początek warto zainteresować się pojęciem SEO (search engine optimization). Należy sprawić, aby strona internetowa była widoczna w wyszukiwarce na jak najwyższej pozycji. Niezbędne ku temu jest wprowadzanie słów kluczowych i opisów, które będą atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Można również użyć PPC (Pay Per Click), czyli wykupić miejsce na reklamę górze SERP (search engine results page), czyli na górze strony z wyszukiwaniami fraz, i płacić w zależności od liczby kliknięć w naszą reklamę.
Kolejnym dobrym sposobem jest oferowanie bonusów, zniżek i promocji. Dzięki temu, klienci po zorientowaniu się, że co jakiś czas nasza firma oferuje rabaty, zaczną częściej odwiedzać stronę internetową i wzrośnie na niej ruch. Ważne, aby bonusy były atrakcyjne dla kupujących, a także aby były promowane w różnych kanałach komunikacji.
Mówiąc o kanałach komunikacji, jednym z nich jest aktywność w social media. Potencjał mediów społecznościowych jest ogromny. Szczególnie jeżeli nasz produkt jest skierowany do młodych ludzi, w tym przypadku mamy wiele aplikacji i stron do promocji. Najbardziej popularny jest Facebook, więc jest mocno wskazane dla firmy, aby posiadała na nim swój własny fanpage. Inne, również popularne to Twitter, Instagram i Pinterest. Ta 'wielka czwórka' wznosi e-marketing na wyższy poziom. Niedawno na Facebooku, Pintereście i Instagramie dodano przycisk „Kup to”, który odnosi do strony internetowej sklepu. Co więcej, Instagram zmienił swój charakterystyczny, kwadratowy rozmiar zdjęć i zdecydował się zamieszczać reklamy,a na Twitterze można dodać produkt do koszyka poprzez hasztagi i link do sklepu.
Poza wyżej wspomnianymi mediami społecznościowymi istnieje mnóstwo innych, gdzie firmy mogą reklamować swoje usługi i produkty, są to między innymi: Snapchat, LinkedIn, WhatsApp, Viber. Coraz bardziej popularny staje się także videomarketing na Youtube czy Vine. Ważne jest jednak, aby nie tylko istnieć w social media, ale także aktywować ich użytkowników i budować zasięgi, poprzez zadawanie pytań, robienie konkursów czy po prostu odpowiadanie na wiadomości i komentarze.
Kolejnym sposobem na promowanie marki w sieci jest troska o jej dobre imię. Dużo osób przed zakupem produktu, bądź skorzystaniem z usług jakiejś firmy, sprawdza opinie w internecie. Ludzie czytają blogi, fora internetowe i szukają na nich interesujących ich informacji. Ważne więc, aby sprawdzać co o nas piszą i w miarę możliwości profesjonalnie i umiejętnie odpowiadać na komentarze, bez względu na to czy są pochlebne czy też nie. Można zwiększyć ilość pochlebnych opinii poprzez tzw. marketing szeptany, aczkolwiek lepiej nawiązać współpracę ze znanymi blogerami czy vlogerami, aby oni rzetelnie zopiniowali produkty i usługi naszej firmy. Zazwyczaj cieszą się oni dużą popularnością w internecie i ludzie bazują na ich opinii, dlatego koszty poniesione na współpracę z blogerami/vlogerami na pewno szybko się nam zwrócą.
Jednakże nie tylko współpraca z 'gwiazdami internetu' się opłaca. Opłaca się przede wszystkim indywidualne traktowanie klientów i dbanie o relacje z nimi. Klient zadowolony podzieli się swoją opinią i zachęci pozostałych do zakupu.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy