Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraDoradztwo, audytDoradztwo marketingowe

Artykuł: Jak zarządzać jakością w firmie?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Jak zarządzać jakością w firmie?

Jak zarządzać jakością w firmie?
Autor: lovemarketing   |   19 lis 2013, 14:32   |   Dział: Artykuły

W czasach ogromnej i nieustannie rosnącej konkurencji niełatwo być przedsiębiorcą. Wielu zadaje sobie pytanie, jak się przebić ze swoją ofertą, jak się wyróżnić. Startowanie z kiepskim produktem czy mierną usługą nie ma większego sensu. Jakość to jeden z najważniejszych warunków sukcesu - aby nie wypaść z gry, trzeba trzymać poziom. Czy jednak zawsze jesteśmy w stanie obiektywnie ocenić faktyczną sytuację przedsiębiorstwa?

Audyt – przyjaciel czy wróg?

W rzeczywistości samemu bardzo trudno jest sprawować rzetelny, bezstronny nadzór nad tym co się dzieje w firmie. Dlatego czasem warto postawić na profesjonalne audyty i badania dla firm (sprawdź na: http://www.iqfm.pl/narzedzia/sell-in/audyty/ http://www.iqfm.pl/narzedzia/sell-in/audyty/ ). Te nowoczesne narzędzia zarządzania nie mają nic wspólnego z groźną i często nieprzyjemną w skutkach rewizją dokumentów, choć pewnie niektórym wciąż właśnie w ten sposób się kojarzą. Audyt (z łaciny „auditio”, czyli słuchanie) to autonomiczne badanie mające ustalić, czy dane działania (odnoszące się na przykład do sfery jakości) są adekwatne do ustalonych priorytetów, efektywne i czy przybliżają firmę do osiągnięcia założonych celów. Takie badanie pozwala wychwycić możliwe błędy i słabe punkty, a następnie dokonać koniecznych poprawek i zmian. Trzeba podkreślić, iż audyt, choć pozwala trzymać rękę na pulsie, nie jest kontrolą, a ewentualny niepomyślny wynik nie powinien pociągać za sobą konsekwencji wobec pracowników.

Różne perspektywy

Oprócz systemu jakości ocenie audytu podlegać może między innymi usługa, proces czy wyrób. Z kolei ze względu na zależność jednostek badanych i badających wyróżniamy audyty wewnętrzne i zewnętrzne. Audyt wewnętrzny (inaczej pierwszej strony) realizowany jest wyłącznie dla celów zarządu danej firmy i ma za zadanie sprawdzić, czy ustalone (i drobiazgowo spisane) wytyczne stosowane są w praktyce. Inny charakter i cel mają audyty zewnętrzne. Audyt drugiej strony przeprowadzany jest na zlecenie danej firmy u podwykonawców – obecnych lub przyszłych. Audyt trzeciej strony pozwala natomiast na uzyskanie certyfikatu zapewniania jakości. Jest to bardzo cenny dokument potwierdzający, że dane przedsiębiorstwo przestrzega międzynarodowych norm, zapewniający prestiż i mocną pozycję na rynku.

Rzetelne badania dają know-how, pozwalające na zachowanie stałej, wysokiej jakości świadczonych usług czy oferowanych produktów, która jest niewątpliwie kluczem do powodzenia w biznesowym świecie. Audyty to cenne źródło wiedzy również dla naszych kontrahentów i partnerów biznesowych, pomagające budować zaufanie i pozytywny wizerunek marki.



fot.freedigitalphotos.net

KOMENTARZE
  • brak komentarzy