Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaInternetTworzenie stron

Artykuł: Komu powierzyć stworzenie strony WWW? 5 najpopularniejszych opcji

Dodaj zlecenie

Komu powierzyć stworzenie strony WWW? 5 najpopularniejszych opcji

Komu powierzyć stworzenie strony WWW? 5 najpopularniejszych opcji
Autor: KarolinaRoksela   |   30 mar 2021, 12:37   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Tworzenie stron

Strona internetowa jest obecnie podstawą działalności biznesowej w internecie. Firmowa witryna to również doskonałe narzędzie służące do pozyskiwania nowych klientów. Jeśli chcemy, aby serwis WWW realizował cele przedsiębiorstwa, cechował się funkcjonalnością i przynosił oczekiwane korzyści, to musi być on prawidłowo zaprojektowany. Komu powierzyć zatem przygotowanie platformy? Przedstawiamy wady i zalety popularnych rozwiązań w poniższym artykule.

4 rzeczy, które należy wiedzieć przed zamówieniem firmowej witryny WWW

Prowadzisz biznes wyłącznie stacjonarnie i masz niewielką grupę stałych klientów? A może Twój portal internetowy jest już przestarzały, przez co nie docierasz do nowych odbiorców? W takich sytuacjach rozwiązaniem jest stworzenie profesjonalnej i nowoczesnej strony WWW. Zanim podejmiesz decyzję, komu powierzysz zaprojektowanie witryny, to zapoznaj się z kilkoma ważnymi aspektami i odpowiedz na cztery poniższe pytania:

1. Dlaczego strona internetowa jest tak ważna dla biznesu?

Obecność firmy w sieci pozwala realizować ważne z perspektywy samego przedsiębiorstwa cele. Dobra strona WWW jest jednocześnie kanałem sprzedaży, biznesową wizytówką, źródłem wiedzy o klientach, organizacji i ofercie oraz wyrazem wizerunku i nośnikiem działań marketingowych. Nic więc dziwnego, że w 2020 roku aż 71,3% firm w Polsce posiadało własne witryny WWW. Dzięki wirtualnej sieci mogli docierać do 31,97 mln polskich internautów.


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>


2. Jaka powinna być wirtualna platforma firmowa?

Wiesz, że aż 21% respondentów nigdy nie wraca do strony internetowej, będącej źródłem ich zawodu? Unikanie najpopularniejszych błędów przy projektowaniu serwisu to tylko jedno z rozwiązań problemu. Idealna witryna WWW powinna być bowiem: atrakcyjna, użyteczna, intuicyjna, mobilna, zoptymalizowana, bezpieczna i szybka. Wymienione cechy to kwestie niezbędne do stworzenia portalu przyciągającego nowych klientów.

3. Na jakie aspekty zwrócić uwagę podczas zlecania usługi wykonania naszego serwisu?

Zanim przejdziemy do wyboru wykonawcy, warto zastanowić się, jakie potrzeby chcemy za pośrednictwem strony internetowej zrealizować. Na rynku dostępne są bowiem mniej i bardziej zaawansowane wersje witryn. Warto przy tym pamiętać, że 75,4% internautów najczęściej wykorzystuje sieć do wyszukiwania informacji na temat towarów i usług. Dodatkowo należy ocenić stan własnej wiedzy na ten temat oraz możliwości ewentualnego wsparcia. Ważny jest również skład oferowanych pakietów oraz możliwość dopasowania oferty do własnych potrzeb.

4. Dlaczego cena nie jest najważniejsza?

To ile kosztuje strona internetowa, zależy od bardzo wielu czynników. Wydatek związany z jej zaprojektowaniem i wdrożeniem oscyluje od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy. Jednak należy pamiętać, że koszt firmowego serwisu zawsze będzie pochodną tego, co chcemy w nim umieścić. Każdy sposób przygotowania witryny WWW wiąże się z różnym wydatkiem. Warto przed podjęciem decyzji oszacować swój budżet i skonfrontować go z oczekiwaniami wobec projektu.

Wybór odpowiedniego wykonawcy strony internetowej – najpopularniejsze metody

1. Współpraca z profesjonalną agencją

Idealnym rozwiązaniem dla firm, które oczekują długoterminowej współpracy, która obejmie stworzenie i obsługę strony internetowej, jest skorzystanie z usług agencji marketingowej. Nad zaprojektowaniem funkcjonalnej i atrakcyjnej strony będzie w takim przypadku czuwał sztab specjalistów. Opcja ta gwarantuje określoną jakość, bezpieczeństwo i zgodność z najnowszymi trendami. W tym przypadku warto skorzystać z oferty 5starweb. Cena za indywidualny projekt zaczyna się już od 227 złotych miesięcznie.

Profesjonalna agencja gwarantuje: nowoczesny wygląd strony, ofertę dopasowaną do potrzeb firmy oraz oszczędność czasu i kosztów. Decydując się na to rozwiązanie, otrzymujesz pewność wzrostu pozycji witryny w wyszukiwarce, rozwoju biznesu w sieci oraz pozyskania nowych klientów. Poza tym przygotowana w ten sposób strona jest odpowiednio zabezpieczona. Wraz z gotowym projektem firma otrzymuje dedykowanego opiekuna, który zapewnia wsparcie techniczne przez cały okres współpracy. To idealne wyjście dla małych i średnich przedsiębiorstw. Warto pamiętać, że choć opcja ta jest mniej elastyczna i może okazać się droższa niż pozostałe metody tworzenia stron, to gwarantuje pewność inwestycji i profesjonalizm.


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>


2. Samodzielne przygotowanie strony w kreatorze WWW

Jest to najlepsza opcja dla firm, które nie planują poważnych inwestycji w internetową działalność i nie potrzebują zaawansowanej witryny. Do jej stworzenia wykorzystuje się dostępne w sieci generatory, które nie wymagają dużego budżetu, czy programistycznych umiejętności. Prosta obsługa, banki grafik, gotowe szablony to najbardziej charakterystyczne cechy tej metody przygotowania serwisu.

Wśród największych wad kreatorów należy wymienić: ograniczone możliwości pozycjonowania oraz dodawania funkcjonalności, extra płatności za dodatkowe opcje czy brak gwarancji bezawaryjnego działania. Poza tym podstawowa wersja platformy jest bardzo minimalistyczna, a wysoka dostępność szablonów grozi wykorzystaniem ich przez konkurencję. Cena w zależności od pakietu waha się od 40 do 250 zł.

3. Przygotowanie witryny internetowej z pomocą freelancera

Współpraca z freelancerem to rozwiązanie dla firm, które nie chcą wiązać się z jednym wykonawcą i planują mniejsze, niskobudżetowe projekty. Jest to również opcja dla osób ceniących sobie elastyczność oraz pragnących dopasować realizację do oferowanych przez firmę usług i produktów. W tym przypadku trudno dokładnie oszacować koszt, ponieważ każdy koncept wyceniany jest indywidualnie. Cena strony WWW o różnych poziomach zaawansowania i bez obsługi może zatem wynieść od 800 złotych do kilku tysięcy.

Freelancerzy gwarantują zazwyczaj bogaty wybór ofert, dużą elastyczność w przygotowaniu projektu oraz stały kontakt w trakcie tworzenia witryny. Szczególnie ważne jest w tym przypadku indywidualne podejście, które pozwala stworzyć unikalne rozwiązania. Wśród minusów takiej metody wymienia się przede wszystkim brak gwarancji dalszej współpracy oraz konieczność zlecania działań związanych z obsługą strony innym wykonawcom.

4. Wykorzystanie platformy opartej o CMS

CMS, czyli System Zarządzania Treścią umożliwia łatwą zmianę zawartości strony oraz jej uaktualnianie nawet dla osób z podstawową znajomością obsługi komputera. Jest to więc idealna opcja dla firm, którym zależy na możliwości samodzielnej modyfikacji witryny. Cena opcji opartej o CMS zależy od wybranych modułów i platformy, przez co miesięcznie może oscylować od 0 zł do nawet kilkunastu tysięcy.

Szybka praca z treścią, intuicyjna obsługa czy ogromne możliwości w zakresie optymalizowania strony to niewątpliwe zalety przedstawionego rozwiązania. Poza tym firma zyskuje ogromne możliwości dodawania kolejnych wtyczek, funkcjonalności i rozwiązań. Należy jednak pamiętać, że wiele rozszerzeń jest dodatkowo płatnych podobnie jak obsługa serwisu i jego rozwój.


Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>


5. Skorzystanie z platformy opartej na modelu SaaS

Model SaaS to rozwiązanie dla firm, które chcą rozwijać swoją stronę przede wszystkim jako nowoczesny kanał sprzedażowy lub w przypadku tworzenia własnego sklepu internetowego. Dodatkowo to wyjątkowo korzystna opcja dla przedsiębiorców niedysponujących wysokim budżetem na internetową działalność. Koszt może zamknąć się bowiem w kwocie 400 złotych na miesiąc.

Oprogramowanie jest łatwe w konfiguracji i użytkowaniu, a przy tym nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Tworzenie strony przebiega szybko, a za jej utrzymanie i wsparcie techniczne odpowiada dostawca (w zamian za opłacany miesięcznie abonament). Rozwiązanie to ma również niestety sporo wad. Przede wszystkim rozbudowanie strony, jej optymalizowanie i indywidualny charakter są tutaj mocno ograniczone. Dodatkowo początkowo niska cena może wraz z rozwojem sklepu wzrastać.

Wiesz już, komu możesz zlecić stworzenie swojej strony internetowej, więc sprawdź, jakie czynniki wpływają na jej ostateczny koszt.

Źródła: SYMETRIA UX Sp. z o.o., Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r., Digital 2021: Poland,

KOMENTARZE
  • brak komentarzy