Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingMateriały reklamowe

Artykuł: Obraz czy słowo - co stanowi lepsza reklamę twojej firmy?

Dodaj zlecenie

Obraz czy słowo - co stanowi lepsza reklamę twojej firmy?

Obraz czy słowo -  co stanowi lepsza reklamę twojej firmy?
Autor: donau   |   25 cze 2014, 14:42   |   Dział: Artykuły

Bez reklamy nasi klienci nie dowiedzieliby się o tym, jakie produkty lub usługi posiadamy w swojej ofercie. Dlatego jak każdy rozsądny przedsiębiorca, warto zainwestować w promocję swojej marki. Wydaje się to dość proste: wystarczy mieć dobry pomysł na reklamę , wykonać projekt i voil. Jednak ze względów finansowych warto wybrać ten typ promocji, który będzie nie tylko tani, ale także skuteczny. Czyli jaki?

Słowo

Oglądając telewizję, słuchając radia czy czytając gazetę możemy natknąć się na mnóstwo różnego rodzaju reklam. Każdy typ mediów rządzi się swoimi prawami. Telewizja daje nam możliwość reklamy obrazem oraz słowem, podobnie jak prasa. Inaczej jest w przypadku radia. Tu z kolei mamy do czynienia przede wszystkim ze słowem oraz z dźwiękiem. Co jest lepsze? To zależy od tego, do jakiej grupy społecznej jest adresowana nasza reklama. W przypadku młodzieży warto zdecydować się na reklamę w telewizji lub prasie. Ze względu na częste oglądanie programów telewizyjnych mimowolnie oglądają spoty reklamowe emitowane w przerwie ich ulubionego show. Osoby dorosłe, które często podróżują autem częściej zwracają uwagę na reklamy usłyszane w radio. Osoby starsze zazwyczaj oglądają reklamy w telewizji, szczególnie te emitowane w porze nadawania programów informacyjnych. Jednak co będzie lepszym rozwiązaniem – reklama słowem czy obrazem?

Obraz

Kilka słów może pomóc nam zachęcić naszych klientów do wypróbowania produktów lub skorzystania z usług naszej firmy. Jednak czy faktycznie, kilka liter lub dźwięków jest w stanie wpłynąć na konsumentów w taki sposób? Bardzo często słuchając lub czytając reklamę, która jest zabawna lub po prostu nas zaciekawiła myślimy pozytywnie o marce, którą reklamuje. Te pozytywne konotacje przekładają się na zwiększony popyt na nasze wyroby. Jednak czy zamiast słowa nie lepiej jest wykorzystać reklamę oddziaływująca na zmysł wzorku? To właśnie on pomaga nam zauważyć obraz i zrozumieć jego sens. Dlatego też najlepiej przyciąga bilbord lub http://www.trzyslowa.pl/kasetony-aluminiowereklama świetlna. Zarówno duży obraz jak i odpowiednie podświetlenie przyczyniają się do tego, że nasze oko wyłapuje kształty i kolory wyróżniające się na tle innych. To właśnie z tego powodu wiele firm i instytucji decyduje się na reklamę obrazem.

Co ma dla nas większe znaczenie – obraz czy słowo? Tak naprawdę oba te elementy wspólnie tworzą całość, która jest analizowana i przetwarzana przez nasz umysł. Dlatego najlepsza reklama to ta, która łączy w sobie cechy jasnego, ruchomego obrazu oraz słowa, które są dowcipne, kontrowersyjne lub brzmią niczym tajemnica więc dodatkowo zapadają konsumentom w pamięć.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy