Favore.plBaza wiedzyTurystyka, sport i rekreacjaTurystykaWycieczki

Artykuł: Odszkodowanie z biura podróży to jest możliwe

Dodaj zlecenie

Odszkodowanie z biura podróży to jest możliwe

Odszkodowanie z biura podróży  to jest możliwe
Autor: magdanos   |   5 lis 2013, 8:32   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Wycieczki

Każdego roku z mediów słychać doniesienia o kolejnych biurach podróży, które ogłosiły upadłość. Ostatnimi laty można nawet powiedzieć o prawdziwej pladze. W najgorszej sytuacji są oczywiście turyści, szczególnie ci, którzy w momencie ogłoszenia upadłości przez biuro znajdują się na zagranicznym wyjeździe. Pozostawieni bez dachu nad głową i możliwości powrotu do domu zamiast wymarzonych wczasów, za które zapłacili często niemałe pieniądze, przeżywają koszmar nie do pozazdroszczenia.

W nieco lepszej, chociaż i tak nieciekawej sytuacji są ci klienci biur podróży, którzy na wykupione wczasy jeszcze nie zdążyli wyjechać, ale już za nie zapłacili. Szanse, że odzyskają swoje pieniądze są z reguły niewielkie. Jednak nie warto rezygnować ze swoich roszczeń – odszkodowanie od biura podróży da się uzyskać, w różnych przypadkach, nie tylko takich ekstremalnych.

Wystarczy, że biuro podróży nie dopełni warunków dotyczących wycieczki – na przykład zamiast podróży samolotem zaproponuje przejazd autokarem albo w hotelu nie będzie obiecanego basenu lub odległość od hotelu do morza będzie większa niż zapewniał organizator. Już to jest podstawą do wystąpienia o odszkodowanie.

Wysokość odszkodowania będzie oczywiście zależna od tego, na jakie szkody zostaliśmy narażeni. I tak na przykład jeżeli biuro podróży nie wywiązało się z umowy, co poskutkowało uszczerbkiem na zdrowiu turysty, może on dochodzić zwrotu pieniędzy za leczenie oraz renty. Jeżeli jednak nie doszło do tak drastycznych sytuacji, a jedynym skutkiem niewywiązania się z umowy będą gorsze warunki podróży czy pobytu, ustalenie wysokości odszkodowania może by problematyczne.

Niektórzy sugerują, by posiłkować się wówczas stosowaną przez Niemców „kartą frankfurcką”. Może ona pomóc niezadowolonemu turyście w obliczeniu kwoty odszkodowania, o jaką będzie się ubiegał. Na złożenie roszczenia klient ma trzydzieści dni. Tyle samo czasu ma organizator wyjazdu na odpowiedzenie na roszczenia klienta. Co ważne, brak odpowiedzi ze strony biura podróży jest jednoznaczny z uznaniem roszczeń klienta. Więcej ciekawych artykułów na temat turystyki znajdziesz http://pudliszewski.pl/tutaj.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy