Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingKampanie reklamowe

Artykuł: Promocja przez pozycjonowanie strony firmowej

Dodaj zlecenie

Promocja przez pozycjonowanie strony firmowej

Promocja przez pozycjonowanie strony firmowej
Autor: Melonet   |   20 lis 2015, 10:02   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Kampanie reklamowe

Czy Twoja firma posiada stronę internetową, która jest widoczna i skutecznie przyciąga klientów? Przekonaj się, że klienci szukają firm i usług w sieci i dowiedz się, dlaczego warto być widocznym w Internecie.

Będziemy mówić o pozycjonowaniu strony internetowej, w Twoim przypadku będzie to Twoja strona firmowa lub sklep internetowy. W reklamie, a właściwie marketingu głównie chodzi o to aby nie tylko przyciągnąć uwagę klientów do nas, bo to można wykonać szokującymi reklamami – najważniejsze to skupić na sobie uwagę i pozyskać tego klienta, co już nie jest takie proste. Dlatego zanim opiszemy samo http://www.melonet.plpozycjonowanie stron to należy omówić, wszystkie elementy w ścieżce decyzyjnej naszego klienta, który w konsekwencji ma trafić na naszą stronę i dokonać transakcji.

Odpowiednia strona internetowa
Klient, który odwiedza Twoją stronę, musi wiedzieć w ciągu 3 sekund, o czym jest dana strona, czego może się spodziewać i przede wszystkim czy mu się podoba. Musisz wiedzieć, że większość decyzji w naszym życiu jest podejmowana emocjami, nie inaczej jest podczas zakupów.
O czym warto pamiętać – Nie witaj klientów na stronie, jeśli przyszli na stronę to znaczy, że mają jakiś konkretny w tym cel i nie chcą czytać kolejnego powitania – napisz wprost dużym nagłówkiem czym się zajmujesz i co oferujesz.

Odpowiednia reputacja
Teraz przejdziemy do nieco trudniejszego zagadnienia, a mianowicie do ścieżek zakupowych naszych klientów. Musisz wiedzieć, że rzadko kiedy klient decyduje się na skorzystanie z oferty lub zakupu produktu w pierwszej wizycie na naszej stronie – często wygląda to tak, że wraca jeszcze do niej kilkakrotnie zanim zdecyduje się właśnie na naszą firmę i jest to naturalne.
Co w takim razie robi w tym czasie klient? Oczywiście porównuje Twoją ofertę z ofertami innych firm – czyli przeczesuje Internet. Jednak robi coś jeszcze – sprawdza Ciebie. Tak! Jeśli spowodowałeś, że klient zainteresował się Twoją firmą to potrzebuje on jeszcze potwierdzenia swojej opinii i w tym celu szuka o Tobie wpisów, artykułów i opinii innych klientów. Dlatego jest tak ważne, aby na powiązane z Twoją nazwą firmy wyświetlały się strony o dobrej reputacji, które dobrze mówią o Twojej ofercie i samej firmie, jest to tzw. SEO PR i do tego również stosuje się pozycjonowanie, aby ułatwić klientom odnalezienie tych treści o których Ty masz pewność, że przekazują o Tobie wiarygodne informacje.

Pozycjonowanie
Jeśli masz solidną stronę internetową, która nie odstrasza potencjalnych kupców swoim wyglądem czy nachalnymi tekstami to czas na jej szeroką promocję. Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, pozycjonować można każdą witrynę, jednak chcemy zatrzymać i pozyskać klienta, dlatego dopiero teraz skupimy się na pozycjonowaniu.
Co to właściwie jest spytasz? To jest działanie, które ma na celu zwiększyć Twoją widoczność, a dokładniej widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Dlaczego to jest tak ważne? Zastanów się sam – gdy potrzebujesz jakiegoś produktu lub usługi czy szukasz ofert w książce telefonicznej lub idziesz do kiosku po gazetę i patrzysz w rubrykę z ofertami i ogłoszeniami?
Nie, nie robisz tego podobnie zresztą jak przeważająca część Twoich klientów. Zatem siadasz przy komputerze i najzwyczajniej formułujesz pytanie do wyszukiwarki i liczysz na odpowiedź – następnie z listy wyświetlonych linków wybierasz interesujące Ciebie strony.
Tak to działa – już wiesz gdzie się kryje ten marketing związany z pozycjonowaniem? To skuteczne dotarcie do użytkowników, którzy są już zdecydowani na zakup i jedyne co potrzeba to, aby Ciebie znaleźli. Pamiętaj – masz już solidną stronę, zatem klient, który przejdzie na Twoją stronę firmową z większym prawdopodobieństwem wybierze właśnie Ciebie.

Marketing internetowy
Oczywiście pozycjonowanie to jedynie jeden z elementów marketingu i reklamy w Internecie, ale jak sam widzisz jest to jedna z tych reklam, która nie jest nachalna, a która właśnie przydaje się użytkownikom i pomaga im znaleźć to czego szukają. Pamiętaj jednak o wszystkich aspektach, które tutaj poruszyliśmy – zadbaj o nie, aby ten pozyskany ruch na stronę zamienił się w nowych klientów, aby nie dochodziło do sytuacji, gdzie masz duży ruch bez żadnych zamówień – wówczas to oznacza, że nie przemyślałeś punktów, które wcześniej omówiliśmy.
Pamiętaj – możemy Tobie pomóc w kwestii marketingu i reklamy – nazywamy się Melonet i jesteśmy agencją, która pracuje na sukces innych firm. Wystarczy, że wyszukasz nas nazwą firmy w wyszukiwarce internetowej – to takie proste, zresztą sam wiesz po przeczytaniu tego artykułu.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy
USŁUGI AUTORA ARTYKUŁU
  • Reklama w Internecie - Google AdWords Zastanawiałeś się kiedyś, aby zareklamować swój biznes w Internecie? Jeśli prowadzisz własną firmę i potrzebujesz większej liczby zamówień to ...Reklama w Internecie - Google AdWords, cała Polska   Rabat Cała Polska