Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaSpecjalistyczneSystemy ERP i CRM

Artykuł: Systemy ERP rozwiązaniem dla każdego?

Dodaj zlecenie

Systemy ERP rozwiązaniem dla każdego?

Autor: Kasiamer   |   26 sie 2015, 12:56   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Systemy ERP i CRM

Wdrożenie systemu informatycznego do przedsiębiorstwa to krok w przód. Nowoczesne systemy wpływają na efektywność podejmowanych działań, komunikacje między działami i zmniejszenie kosztów działalności przedsiębiorstwa. System staje się również źródłem wymiernych korzyści finansowych w krótkim okresie. Ale czy jest dla wszystkich?

Innowacyjne rozwiązania – zwrot z inwestycji

http://www.sente.pl/system-sente/System klasy ERP wdraża się do przedsiębiorstw o różnej wielkości. Nie wielkość stanowi problem, ale rodzaj działalności i indywidulne potrzeby firmy. Innowacyjne systemy dostosowuje się do rzeczywistego zapotrzebowania. Oprogramowanie tej klasy wspomaga zazwyczaj: gromadzenie, magazynowanie danych, planowanie produkcji czy zaopatrzenia, zarządzenie księgowością, finansami czy zasobami ludzkimi. Mierzalne korzyści z wdrożenie systemu – na poziomie rentowności, obrotów itp. odczuwa się po kilku miesiącach. Koszty ponoszone przez przedsiębiorstwo można rozważać pod kątem zmiany, unowocześnienia lub ponownego wdrożenia obecnie w nim funkcjonującego.

Mierzalne korzyści z wdrożenia systemu ERP

1. Minimalizacja kosztów materiałowych. Usprawnienie procesu zaopatrzeniowego pozwala na osiągnięcie lepszych warunków w negocjacjach cenowych z dostawcami. Prowadzi to do redukcji kosztów zakupu średnio o 5 %. System pozwala określić przewidywane zapotrzebowanie na materiały i towary. W przedsiębiorstwie, w którym wdrożono system ERP nie jest konieczne utrzymywanie wysokich standardów stanów zapasów

2. Zwiększanie poziomu kontroli nad całością procesów. Procedury kontroli płatności pozwalają znacząco skrócić czas wpływu należności i utrzymać płynność finansową na wyższym poziomie. Automatyzacji ulegają procesy: fakturowania, monitów, możliwość przygotowania zestawień okresowych i śledzenia zaległych płatności

3. Redukcja nakładów pracy. Wdrożenie systemu powoduje reedukacje kosztów nakładu pracy o około 10% kosztów pośrednich i bezpośrednich. Jak? Przez mniejsze niedobory zasobów, mniejszą liczbę przestojów, powtórzeń i nadgodzin

4. Poprawa jakości obsługi klientów i wzrost sprzedaży. Organizacja procesu sprzedaży i produkcji może ulec poprawie. Przyczynić się może to do podwyższenia jakości obsługi i produkcji klienta oraz wzrostu obrotów. Na poprawę relacji z klientami spory wpływ ma dotrzymywanie terminów i warunków dostaw – doprowadza to do zwiększenia lojalności i satysfakcji klientów

KOMENTARZE
  • brak komentarzy