Czy w dobie elektronicznych mediów warto wydawać tradycyjną papierową gazetę? Jak założyć wydawnictwo, stworzyć redakcję gazety i opracować koncepcję projektu redakcyjnego czasopisma.
Chęć zdobycia informacji, sprawdzenia bieżących newsów o działaniach politycznych, imprezach kulturalnych, sportowych, kulinarnych czy modowych trendach sprawia, że lokalna gazeta może stanowić alternatywę dla ich poszukiwania w internecie.
Dla portali tematycznych o ciekawym profilu drukowana gazeta może stać się uzupełnieniem ich treści, nową formą komunikacji z odbiorcą i stanowić bonus dla czytelnika.
Działania działów PR w przedsiębiorstwach mogą również wzmocnić wizerunek firmy i poszerzyć kontakt z pracownikiem poprzez publikację prasową w formie informatora czy biuletynu firmowego.
Jak wobec tego przygotować się do wydawania gazety, opracować wytyczne do wykonania projektu i składu publikacji prasowej?
Przygotowanie do procesu tworzenia nowego wydawnictwa prasowego czyli gazety, czasopisma czy biuletynu firmowego ściśle związane jest z wszechstronnie opracowanym projektem redakcyjnym wyznaczającym cele, kierunki i zamierzenia wydawnictwa.
Proces jakim jest projektowanie prasowe opiera się również na stworzeniu koncepcji projektu redakcyjnego czasopisma, który wytycza jego ramy według przyjętego schematu zawierającego format, rubryki gazety, wykorzystane techniki dziennikarskie i ogólny projekt wizualny czasopisma.
Sformułowanie i wdrożenie wypracowanych strategii umożliwia usystematyzowanie poszczególnych działań wydawcy i odpowiednie zaprojektowanie dopasowanego do czytelnika layoutu gazety.
Określenie zasad i wytycznych dla publikacji, stworzenie makiety gazety umożliwi realizację wizji i odpowiedni skład i łamanie publikacji.
Po więcej informacji zapraszamy na naszą stronę:
http://skladgazet.pl/tworzenie-przygotowanie-gazety-makieta-szpigiel-korekta.html
gdzie znajdziecie poradnik "Twoja Gazeta – założenia do wykonania projektu redakcyjnego wydawnictwa prasowego oraz przygotowania layoutu i składu gazety"