Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaInternetTworzenie stronSklepy internetowe

Artykuł: Własny sklep internetowy. Od czego należy zacząć przygodę z e-handlem?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Własny sklep internetowy. Od czego należy zacząć przygodę z e - handlem?

Własny sklep internetowy. Od czego należy zacząć przygodę z e-handlem?
Autor: KarolinaRoksela   |   6 kwi 2021, 15:12   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Sklepy internetowe

Zmieniające się nawyki współczesnych konsumentów zachęciły wielu sprzedawców do rozpoczęcia przygody z e-commerce. Okazuje się bowiem, że większość spraw można załatwić za pośrednictwem sieci, a zakupy w internecie są wygodne i szybkie. Jeśli chcesz założyć własny e-sklep, to musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Podpowiadamy, jak stworzyć sklep internetowy, który przyniesie sukces.

Przed startem e-sklepu, czyli dlaczego warto przenieść sprzedaż do sieci?

Liczba sklepów internetowych od lat rośnie. Nic więc dziwnego, skoro już 73% polskich internautów dokonuje zakupów za pośrednictwem sieci. Tylko jeden punkt procentowy użytkowników mniej korzysta przede wszystkim z krajowej oferty. Najnowsze statystyki jednoznacznie ukazują ogromny potencjał e-commerce w Polsce, który z roku na rok rośnie w siłę i jest 13. pod względem szybkości rozwoju rynkiem na świecie. W samym 2020 wartość krajowego sektora e-handlu przekroczyła bowiem 100 mld złotych.

Internet jest obecnie najskuteczniejszym kanałem sprzedażowym i narzędziem promocji. Liczba potencjalnych klientów Twojego biznesu to 31,97 miliona osób. Właśnie tylu Polaków przez 6 godzin i 44 minuty dziennie korzysta z zasobów sieci. E-handel oferuje dostęp do ogromnej bazy klientów, u których wzrasta zaufanie i moda na wirtualny model nabywczy. Dodatkowo dynamicznie wzrasta poziom wydatków w e-sklepach. Według badań, aż 40% respondentów dokonuje zakupów online kilka razy w miesiącu. Warto, aby również Twoja firma wykorzystała możliwości wirtualnej działalności biznesu.

Co należy wiedzieć przed założeniem sklepu internetowego?

Chęć obejrzenia produktu przed zakupem, zbyt wysokie koszty dostawy oraz przyzwyczajenie do tradycyjnych kanałów sprzedaży – to główne czynniki, przez które 27% internautów nie kupuje w sieci. Do całej reszty można dotrzeć dzięki odpowiednio przygotowanemu sklepowi online. Aby cieszyć się z zysków, należy przygotować precyzyjną i spójną koncepcję oraz dążyć do jej efektywnej realizacji. Na tym etapie warto nie tylko przygotować plan działania, ale także oszacować budżet całego przedsięwzięcia. To również odpowiedni moment na ocenę własnej wiedzy w danym zakresie i ewentualne zwrócenie się o pomoc przy wdrożeniu i prowadzeniu internetowego biznesu. Poniżej przedstawiamy najważniejsze aspekty początkowej działalności każdego e-sklepu.


Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>


Cele sprzedaży jako determinant działalności w e-handlu

Jeżeli budujemy sklep internetowy od podstaw, to musimy przede wszystkim zaplanować i wyznaczyć cele, jakie powinien on zrealizować. Tylko w taki sposób można liczyć na osiągnięcie określonego zysku w przyszłości. Początkowy etap działalności należy poświęcić na pozyskanie klientów oraz transakcji, a także na wypromowanie nowej marki i przyciąganie jakościowego ruchu na firmową stronę. Ponadto planowanie powinno mieć przede wszystkim konkretny charakter. Każdy pomysł czy zadanie należy zdeterminować dokładnym terminem, co ułatwi rozliczenie i ocenę prowadzonej działalności.

Grupa docelowa, czyli kim jest mój potencjalny klient?

Według badań statystycznym klientem kupującym w sieci jest wykształcona osoba przed 34. rokiem życia, która dobrze ocenia sytuację swojego gospodarstwa domowego. W 2020 roku 51% kupujących w internecie stanowiły kobiety. Takie dane mogą okazać się istotne z punktu widzenia Twojej działalności biznesowej. Należy jednak pamiętać, że nie można sprzedawać produktów dla wszystkich. Dlatego najważniejszym zadaniem przed założeniem własnego e-sklepu jest określenie potrzeb, oczekiwań i cech potencjalnych odbiorców proponowanej przez Ciebie oferty.

Grupę docelową e-sklepu określa się na podstawie kilku wyznaczników, takich jak:

• wiek;
• płeć;
• miejsce zamieszkania;
• status materialny;
• rola społeczna;
• wykształcenie i zawód;
• zainteresowania;
• styl życia;
• miesięczny dochód.

Tylko prawidłowe zidentyfikowanie potencjalnych klientów pozwoli prowadzić skuteczną strategię marketingową sklepu internetowego.


Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>


Produkty i usługi w sklepie internetowym a dodatkowe korzyści z zakupów

Odzież, akcesoria i dodatki to najpopularniejsza kategoria produktów pozyskiwanych z e-sklepów. Decyduje się na ich zakup aż 69% wszystkich internetowych klientów. Świadomy konsument decyzje podejmuje na podstawie jasno przedstawionych korzyści. Aby zachęcić odbiorców do kupna towarów, należy kierować się określonymi poprzez wyznaczenie grupy docelowej potrzebami. Jakie bonusy wiążą się z oferowanymi przez Twój biznes produktami i usługami? Mogą to być na przykład:

• oszczędność pieniędzy;
• bezpieczeństwo;
• poprawa zdrowia czy kondycji;
• oszczędność czasu;
• ułatwienie codziennych czynności czy pracy;
• przeżycie wyjątkowych emocji;
• rozrywka.

Skuteczna walka z konkurencją na rynku e-commerce

Aż 72% internautów nabywa produkty i usługi w polskich e-sklepach. Stanowi to olbrzymie wyzwanie dla każdego nowego sklepu internetowego wchodzącego na rynek handlu internetowego. Jeżeli nie należymy do wyjątkowo niszowej branży, to czeka nas walka o konsumentów z konkurencją. Jak sprawić, aby klient wybrał właśnie nasz sklep?

Pierwszym krokiem powinna być zawsze analiza rywalizujących z naszą ofertą firm. Nie dokonuje się jej, aby kopiować rozwiązania, ale w celu wychwycenia ewentualnych błędów oraz braków, które można poprawić i wprowadzić w swoim sklepie online. Poza tym należy znaleźć rozwiązania czy funkcje, które pozwolą przełamać obowiązujące schematy i umożliwią wyróżnienie się na tle konkurencji. Cechy, które mogą uwydatnić przewagę e-sklepu to na przykład:

• darmowa dostawa;
• bezpłatny zwrot;
• atrakcyjne rabaty i promocje na pierwsze lub kolejne zakupy;
• różne formy dostawy i płatności;
• programy lojalnościowe;
• wysyłka w 24h;
• opinie innych klientów;
• różnorodne komunikaty z liczbami;
• informacje o wyjątkowych cechach produktu np. polskim pochodzeniu, naturalnych materiałach itd.

Oprócz wszelkich profitów należy zadbać o sam produkt, który powinien być unikatowy i wysokiej jakości. Może wyróżniać się sposobem pakowania czy możliwością jego personalizacji. Ponadto warto położyć nacisk na firmową stronę internetową. W tym aspekcie ważne są wygląd, odpowiedni opis produktów i dobrej jakości zdjęcia, a także udostępnianie przydatnych treści i wzorowa obsługa klienta.

Wiesz już, jak rozpocząć swoją przygodę z rynkiem handlu internetowego, dlatego dowiedz się więcej o CMS Prestashop – najpopularniejszej platformie e-commerce w Polsce.

Źródła: Gemius Polska, E-commerce w Polsce 2020, Digital 2021: Poland, Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r., Raport interaktywnie.com: E-commerce

KOMENTARZE
  • brak komentarzy