Favore.plForumFirma, biuro, reklama

Książka przychodow i rozchodów czy inny rodzaj opodatkowania?

FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

Książka przychodow i rozchodów czy inny rodzaj opodatkowania?

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
Wróć do forum: Firma, biuro, reklama
  • Williams 16 lip 2010, 1:41
    Zakladam wlasnie mala firme, bede oferowac szkolenia kosmetyczne. Poczatkowo nie spodziewam sie duzych dochodow, mowiac szczerze nie wiem czy w ogole bedzie dochod. Nie wiem jaka bedzie najkorzystniejsza forma opodatkowania. Czy ksiazka przychodow i rozchodow to dobre rozwiazanie? Czy lepszy bylby podatek zryczaltowany? Bede wdzieczny za fachowa porade.
    Cytuj
  • Gaik 20 lip 2010, 23:07
    Podstawowa różnica jest taka, że ryczałt to bardzo prosta forma opodatkowania, a prowadzenie książki to nie bułka z masłem, zwłaszcza dla początkujących i trzeba się orientować w przepisach... stawka podatku jest też wyższa niż przy ryczałcie, ale ryczałt nie uwzględnia kosztów uzyskania przychodu no i tę samą stawkę trzeba zapłacić nawet w przypadku straty skrzywienie
    Cytuj
  • marek_kk 27 lip 2010, 1:18
    Ryczałt jest dobry dla firm, które mają niskie koszty własne dzialalności (do ok 50% przychodów) i roczny przychód nie przekracza 150 tys euro. Książka - dla pozostałych. Ale trzeba pamiętać, że różne są stawki ryczałtu i jeśli prowadzisz działalność, dla ktorej ustawa przewiduje wyższą stawke, to zawsze korzystniejsza będzie książka PiR i podatek liniowy.
    Cytuj
  • Williams 27 lip 2010, 8:59
    A orientujecie się jak mocno skomplikowane jest prowadzenie takiej książki? Można to robić samemu? W sumie i tak chyba zdecyduję się na ryczałt, obawiam się strat na początku chociaż mam nadzieję,że uda mi się zorganizować funkcjonowanie firmy tak aby tego uniknąć...
    Cytuj
  • Bancroft 27 lip 2010, 9:43
    Wydaje mi się jednak że aby księgowośc była dobrze prowadzona, konieczne jest biuro rachunkowe, aby pamiętać o różnych terminach, orientować się w przepisach itd. Ja jestem totalnym laikiem i nie wyobrażam sobie zajmować się tym osobiście:/
    Cytuj
  • marek_kk 27 lip 2010, 10:34
    Konieczne? Czy ja wiem. Trzeba trzymać rekę na pulsie, ale ppomocne są programy do rozliczania, do zusu można wysyłać dokumenty drogą elektroniczną, można sie zorganizowaćprzymrużenie oka
    Cytuj
  • ksiegowa 2 sie 2010, 12:50
    programy księgowe nie pomogą, jeżeli nie wiesz co ma się w nich znajdować. Z Zus-em rzeczywiście nie ma problemu kiedy wykonujesz sam działalność, pamiętać musisz tylko o terminie zapłaty - składki przez cały rok takie same. Powiem tak, wyprowadzałam na prostą już nie jedną jednoosobową firmę, gdzie właściciel sam prowadził księgowość i pisałam czynne żale do US w sprawie VAT. Jeżeli masz pojęcie o księgowości możesz próbować sam, ale jeżeli nie miałeś do czynienia radzę zleć to profesjonalnej księgowej albo do biura.
    Cytuj
  • nutia 5 cze 2013, 12:05
    Tego typu zapytanie najlepiej zadać specjaliście. Bez obrazy ale co każdy użytkownik tego forum może wiedzieć o księgowości. Chyba,że jest pracownikiem biura rachunkowego przymrużenie oka Albo posiada odpowiednie wykształcenie.
    Cytuj
  • feed 21 paź 2013, 15:32
    Jeśli nigdy wcześniej nie miałeś styczności z księgowością i nie masz o tym pojęcia lepiej skorzystaj z pomocy kogoś doświadczonego. Sam możesz sobie na robić dużo problemów. Ja korzystam z programu do księgowości nie dużo kosztuje a bardzo mi pomaga. W razie jakichkolwiek wątpliwości mogę skorzystać z porady księgowego.
    Cytuj
Firma, biuro, reklama - dyskusje na forum