Favore.plZleceniaZlecenia dla firmy i biura

Zlecenia reklamowe - Reklama, marketing

Zlecenia widoczne poniżej skierowane są do wykonawców świadczących usługi. Zarejestrowani na Favore.pl wykonawcy otrzymują na swoje skrzynki e-mail zlecenia odpowiadające ich profilowi działalności. Wysyłka zleceń do wykonawców realizowana jest niezwłocznie po ich opublikowaniu w serwisie. Aby otrzymywać zlecenia ze swojej branży, zarejestruj się i dodaj usługę do odpowiedniej kategorii. rozwiń
KATEGORIE
Zleć wykonanie pracyprzebieraj w ofertach wykonawców Zarejestruj swoją firmęotrzymuj zlecenia na e-mail

1 2 3 4 5 6 7 z 8  

Nowoczesne usługi marketingowe - czyli jak skutecznie reklamować firmę?

Zlecenia z zakresu marketingu to nie tylko realizacje spotów reklamowych, czy wydruk ulotek. Nowoczesny marketing to przede wszystkim usługi online w zakresie zarządzania treścią kierowaną do potencjalnych klientów.

Marketing to jedna z najdynamiczniej rozwijajających się branż w dzisiejszym świecie. Kiedyś kojarzył się głównie ze spotami reklamowymi i ulotkami – dziś, dzięki nowym kanałom dystrybucji, przybiera bardzo różne, mniej i bardziej oczywiste formy. W ramach marketingu mówimy nie tylko o stricte reklamowaniu produktów, czy usług, ale również o wywarzaniu materiałów potrzebnych do tego celu, budowaniu świadomości marki, opracowywaniu systemu identyfikacji wizualnej, badaniach marketingowych i rynkowych oraz przygotowywaniu strategii na ich podstawie.

Marketing tradycyjny

Przez tradycyjne metody i narzędzia marketingowe rozumiemy wszelkie działania wykorzystujące fizyczne nośniki takie jak np. ulotki reklamowe, plakaty, gadżety z logo (długopisy, smycze, notatniki, koszulki), papeterię firmową, wizytówki, billboardy, szyldy, neony, tablice, folie do oklejania pojazdów, banery, pylony, a także konwencjonalne kanały dystrybucji, radio, telewizję, prasę papierową, a także tzw. „pocztę pantoflową”.

Tradycyjne metody marketingowe, wbrew pozorom nie tracą na popularności i są wykorzystywane do dziś. Najczęściej jednak dzieje się to równolegle z różnego rodzaju działaniami w internecie. Działania marketingowe na różnych kanałach dystrybucji jednocześnie są zwykle najskuteczniejsze, gdyż pomagają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a także wspierają rozpoznawalność marki. Niestety jednak, często wiążą się z koniecznością inwestowania wysokich nakładów pieniężnych (zwłaszcza w przypadku reklamy w mediach), więc nie każdą firmę na nie stać.

Marketing internetowy

Działania marketingowe w internecie to stosunkowo nowy temat. Niemniej jednak rozwija się on w zawrotnym tempie, a nowych pomysłów i możliwości w tym zakresie przybywa z miesiąca na miesiąc. Marketing online zakłada działania kompleksowe, na różnych płaszczyznach jednocześnie. Może on przybierać formy stosunkowo oczywiste dla klienta (reklamy na stronach internetowych, czy posty sponsorowane) lub takie, których na pierwszy rzut oka niw widać (np. pozycjonowanie stron internetowych, optymalizacja linków, czy lokowanie produktu).

Marketing internetowy oferuje niemal niczym nieograniczony zasięg i bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Co więcej, bardzo często umożliwia także nawiązanie obustronnej relacji z internautami. Dzięki temu klienci mają poczucie możliwości wpływania na zachowania i firm, a te z kolei – mogą łatwiej i szybciej zrozumieć zachowania i potrzeby swojej grupy docelowej, co znacząco ułatwia przygotowanie lepszej i bardziej dostosowanej oferty.

Zlecenia dotyczące marketingu internetowego przyjmują zarówno duże firmy i agencje profesjonalnie zajmujące się reklamą internetową i kreowaniem wizerunku, ale również pojedynczy freelancerzy (np. copywriterzy, graficy, czy projektanci podejmujący się zleceń na własną rękę). To, z czyich usług skorzystamy, zależy od zakresu prac oraz planowanego budżetu.

Ważne pojęcia z zakresu marketingu i public relations

Social media marketing – rodzaj działań marketingowych wykorzystujących serwisy społecznościowe (np. Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube). Najczęściej polega na zakładaniu oficjalnych profili danej marki i publikowanie przez nią różnych treści mających na celu zwiększenie jej rozpoznawalności, przedstawienie oferty, czy informowanie potencjalnych klientów o bieżących wydarzeniach. Działania marketingowe w mediach społecznościowych zakłądają bardzo bezpośredni kontakt. Każdy internauta może zwrócić się do firmy lub instytucji z pytaniem lub wyrazić swoją opinię na temat ich działań.

Innym, choć nieco mniej powszechnym rodzajem działań w mediach spolecznościowych jest współpraca z tzw. „influencerami” (blogerami, vlogerami lub innymi użytkownikami danego serwisu, posiadającymi szerokie grono odbiorców i mającymi realny wpływ na ich decyzje zakupowe). Zwykle polega to na tym, że owy użytkownik uzyskuje korzyści (w postaci pieniędzy lub produktów) w zamian za opisanie, przetestowanie, zachwalanie zalet bądź jedynie używanie w sposób publiczny usługi lub produktu, który chcemy zareklamować.

SEO – czyli search engine optimization (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych). Jest to proces polegający na pozycjonowaniu stron internetowych, czyli uzyskaniu jak najwyższych wyników w wyszukiwarce, w wyszukiwaniu organicznym, dla konkrentego słowa lub frazy kluczowej. SEO polega na śledzeniu mechanizmów używanych w wyszukiwarkach i ciągłym dostosowywaniu stron internetowych do zmieniających się zachowań wyszukiwarek. Konkretne działania tego typu mogą być związane z tzw. link building’iem lub ingerowaniem w strukturę i treść bezpośrednio na steonie internetowej.

SEM – (search engine marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych) to bliski krewny SEO. Różnica polega głównie na tym, że działania SEM to przede wszystkim działania płatne. Ponadto SEM jest terminem nieco szerszym niż SEO. Według niektórych źródeł informacji, SEO jest jednym z elementów działań SEM, które określają ogół kampanii w wyszukiwarkach internetowych.

Branding – to termin określający szeroko pojęte działania mające na celu zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki, budowanie jej wizerunku. Usługi brandingowe najczęściej obejmują komepleksowe działania składające się z m.in. projektowania logo, spójnej identyfikacji wizualnej, strategii rozwoju, a także strategii komunikacyjnej dla marki. Ogół działań brandingowych ma na celu utrwalenie pozytywnych skojarzeń z marką w świadomości jej potencjalnych konsumentów.

Copywriting – kiedyś byl kojarzony głównie z pisaniem sloganów reklamowych i tekstów sprzedażowych. Dziś pojęcie to rozszerzyło się nieco dzięki popularyzacji działań SEO oraz content marketingowych (marketingu treści). Copywriter często zajmuje się również pisaniem artykułów specjalistycznych, poradnikowych, testów, porównań i innych treści stanowiących zawartość (content) stron internetowych i blogów. Poza tym copywriting obejmuje pisanie niemal każdego rodzaju tekstów mających bezpośredni lub pośredni związek z reklamowaną usługą, produktem lub marka.

E-mail marketing – to jedna z najstarszych metod reklamowych, których kanałem dystrybucji jest internet. Wykorzystuje ona pocztę elektroniczną do przesyłania treści o charakterze komercyjnym. W tradycyjnym wydaniu polegala przede wszystkim na rozsyłaniu zapytań ofertowych, newsletterów i informacjach o promocjach i wydarzeniach. Dziś bardzo często wykorzystuje się pocztę elektroniczną również w celu przesyłania różnego rodzaju zniżek, mających zachęcić potencjalnych klientów do zakupu, a także próśb o informację zwrotną dotyczącą skorzystania z danej usługi lub zakupu danego produktu.