favore.pl
Favore.plZleceniaZlecenia itZlecenia internetowe

Zlecenia strony www - Tworzenie stron

Zlecenia widoczne poniżej skierowane są do wykonawców świadczących usługi. Zarejestrowani na Favore.pl wykonawcy otrzymują na swoje skrzynki e-mail zlecenia odpowiadające ich profilowi działalności. Wysyłka zleceń do wykonawców realizowana jest niezwłocznie po ich opublikowaniu w serwisie. Aby otrzymywać zlecenia ze swojej branży, zarejestruj się i dodaj usługę do odpowiedniej kategorii. rozwiń
KATEGORIE
Zleć wykonanie pracyprzebieraj w ofertach wykonawców Zarejestruj swoją firmęotrzymuj zlecenia na e-mail

1 2 z 2  

Jak założyć stronę internetową?

W obecnych czasach internet stał się medium tak powszechnym, że niemal każde przedsiębiorstwo posiada własną stronę www lub profil w mediach społecznościowych. Jak więc wprowadzić swój biznes w sferę online? Jakie prace możemy wykonać sami, a jakie warto zlecić webmasterom?

Tworzenie stron internetowych to jedna z obecnie najczęściej zlecanych usług w zakresie branży IT. O tym, jak bardzo w ostatnich latach rozwinęła się przestrzeń online, nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać. Niemal każda, nawet najmniejsza firma pragnie mieć własną stronę internetową lub sklep online. Obecnie wiele start-upów i początkujących przedsięwzięć funkcjonuje wyłącznie w przestrzeni internetowej lub zajmuje się usługami dostępnymi tylko za pośrednictwem internetu. Świat wciąż się zmienia i część produktów i usług przenosi się w przestrzeń online.

Kim właściwie jest webmaster?

Granice zawodu webmastera są wciąż płynne. W ramach jednej firmy może on zajmować się administracją stron internetowych, w ramach innej – ich projektowaniem i wykonywaniem. Podobnie jak wiele nowych zawodów, profesja ta nie ma jeszcze ściśle ustalonych obowiązków, a zarówno freelancerzy, jak i firmy określają nią różne zakresy obowiązków. Jedno tylko jest pewne – webmaster jest związany z branżą IT i zajmuje się szeroko rozumianymi czynnościami związanymi z projektowaniem i funkcjonowaniem stron internetowych.

Najczęściej jednak miano to przypisuje się projektantom stron. Ich zadaniem jest nie tylko opracowanie, ale również nierzadko wdrożenie i dostosowanie rozwiązań do przestrzeni internetowej. Dobry webmaster powinien orientować się i łączyć (choć częściowo) kompetencje następujących stanowisk: programista (zajmuje się kodowaniem, pisaniem kodu aplikacji i stron), webdeveloper (który odpowiada za kwestie techniczne strony internetowej), specjalista UI/UX (osoba projektująca interfejs oraz doświadczenia użytkownika związane z jego użytkowaniem), grafik komputerowy (który odpowiada za wygląd layoutu, szatę graficzną), redaktor (sprawujący nadzór i tworzący treści publikowane na stronie).

Kto może tworzyć strony internetowe?

Odpowiedź brzmi: każdy! Trzeba mieć tylko trochę chęci, wiedzy oraz obeznania w branży. Dlatego, jeśli aktualnie nie mamy odpowiedniego przygotowania i nie zamierzamy się w to specjalnie wgłębiać, warto zlecić to zadanie specjalistom. Strona internetowa może być wspaniałą wizytówką, źródłem informacji o firmie, a czasem wręcz doskonałą reklamą naszych usług. Nieumiejętnie stworzona może jednak zniechęcać i powodować błędne wyobrażenie na temat naszej działalności, a czasem nawet wręcz narażać nas na śmieszność. Dobrze więc, jeszcze przed wdrożeniem strony do użytku zasięgnąć opinii eksperta, a jeszcze lepiej – zlecić testowanie naszej witryny.

Jak stworzyć własną stronę internetową? To zadanie dzieli się na kilka etapów. Przede wszystkim warto opracować sobie koncepcję, logo i wizję graficzną jak najwcześniej. Dobrze też na samym początku wybrać i sprawdzić domenę, będącą jednocześnie nazwą naszej strony. Następnie należy wybrać i wykupić usługi hostingowe. Gotowy projekt zwykle jest wdrażany w postaci kodu, a następnie sprawdzany na różnych urządzeniach i przeglądarkach. Gdy strona już działa, a wszelkie niedociągnięcia zostały naprawione, warto zadbać o pozycjonowanie strony, by mogła ona być łatwo znaleziona przez naszych potencjalnych userów, klientów lub gości.

Zlecenia dla webmasterów

Osoby zajmujące się tworzeniem oraz administracją stron internetowych mają prawo liczyć na to, że (przynajmniej w najbliższych kilku latach) zleceń wciąż będzie dużo. Niemal każdy przedsiębiorca chce mieć własną stronę internetową, ponadto wciąż zmieniają się trendy oraz algorytmy wyszukiwarek, powstają nowe funkcjonalności, a klienci oczekują nowoczesnej estetyki. Nie wystarczy więc tylko postawić stronę – należy ją jeszcze systematycznie aktualizować i zmieniać pod kątem nowości branżowych.

Do najczęściej zlecanych prac w zakresie tworzenia witryn internetowych należą: opracowanie strategii strony www, zaprojektowanie layoutu i grafiki, zgłoszenie strony w wyszukiwarce, optymalizacja linków, pozycjonowanie strony, administracja strony, zlecenia dotyczące aplikacji www, e-mail marketingu, identyfikacji wizualnej, modyfikacji lub konfiguracji sklepu internetowego, obsługi CMS, obsługę techniczną strony, wykonanie interaktywnych elementów strony, projektowanie UI oraz UX, kompleksowe projektowanie, wdrażanie i obsługa witryn internetowych.

Wiele firm oraz pojedynczych webmaseterów oferuje również realizację zleceń dodatkowych, takich jak m.in.: marketing w sieci, tworzenie kont i profili firmowych w mediach społecznościowych, audyt, stron www, sklepów internetowych, badania preferencji, opracowywanie potrzeb grupy docelowej, testowanie stron, tworzenie unikalnych treści na strony, tłumaczenie tekstów, a nawet niekiedy – badania eyetrackingowe.

Rodzaje stron internetowych

Wbrew pozorom każda strona internetowa jest inna. Część z nich może być podobna do siebie np. za sprawą użytych podobnych szablonów lub palety kolorów. Między stronami www występują jednak różnice, z których główną z nich jest struktura i przeznaczenie. Strony internetowe możemy podzielić na kilka kategorii. Według różnych kategoryzacji może być ich nieco mniej lub nieco więcej. Najbardziej jednak znane rodzaje stron to:

- strony wizytówki lub foldery; czyli proste strony, wykorzystywane głównie przez niewielkie firmy lub pojedynczych przedsiębiorców. Zawierają opisy na temat działalności, dane kontaktowe, czasem prezentacje i cenniki usług. Od folderów różnią się tym, że raczej nie zawierają zbyt dużej ilości zdjęć i grafik. Drugie z nich z kolei służą nierzadko jako internetowa wersja katalogów,

- serwisy; to strony nieco bardziej skomplikowane. Mogą mieć wiele podstron i oferować wiele możliwości. W przypadku stron działających na użytek firm – mogą one zawierać wyczerpujące materiały na jej temat oraz nierzadko – banery reklamowe,

- portale i vortale; portale to w pewnym sensie „bramy” do szerokiej treści dostępnej w ramach strony www. Od vortali różnią się głównie tym, że nie mają ściśle sprecyzowanej tematyki treści. Ich zawartość może być bardzo różnorodna, a potencjał marketingowy – bardzo duży,

- sklepy internetowe; czyli platformy, za których pośrednictwem możemy kupić produkty lub usługi online. Istnieją również platformy zajmujące się pośrednictwem sprzedaży, dzięki którym możliwe jest nie tylko kupno, ale również sprzedaż,

- inne; np. blogi, intranety, wyszukiwarki internetowe, czy narzędzia internetowe.

Wybierz kategorię zleceń

Wybierz lokalizację