Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaInternetTworzenie stronPozycjonowanie (SEO)

Artykuł: 6 darmowych i skutecznych narzędzi do analizy SEO

Dodaj zlecenie

6 darmowych i skutecznych narzędzi do analizy SEO

6 darmowych i skutecznych narzędzi do analizy SEO
Autor: KarolinaRoksela   |   12 maj 2021, 15:26   |   Dział: Artykuły

Kto powiedział, że nie możesz przeprowadzić analizy technicznej serwisu za darmo? Dzięki bezpłatnym narzędziom SEO dodatkowo dobierzesz słowa kluczowe i podejrzysz działania konkurencji. Działania z zakresu optymalizacji strony WWW stanowią przecież ważny element biznesowej działalności w sieci. Poznaj darmowe rozwiązania polecane przez specjalistów z branży marketingu internetowego.

Dlaczego warto korzystać z narzędzi do analizy SEO?


Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych to procesy wymagające czasu i określonej wiedzy z zakresu e-marketingu. Inwestycja w SEO jest obecnie jednak koniecznością i stanowi podstawę działalności w sieci. Wysokie indeksowanie przynosi bowiem wiele korzyści oraz pozwala walczyć z ciągle rozwijającą się konkurencją. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi można na przykład zwiększyć widoczność swojej strony WWW w wyszukiwarce. Dlaczego to takie ważne? Niech przemówią statystyki – już 93% internetowej aktywności zaczyna się od Google.

Zamieszczana na portalu treść oraz budowa samej witryny to najważniejsze czynniki, które wpływają na wysoką pozycję w wyszukiwaniach internautów. Efekty działań podejmowanych w tym zakresie można monitorować za pomocą narzędzi do kompletnej analizy SEO. Nawet darmowe wersje takich instrumentów mogą usprawnić wszelkie działania, które umożliwiają dotarcie do 32. milionów internautów w Polsce, którzy wyszukują w Google. Duża liczba osób na stronie to więcej potencjalnych klientów. Dzięki temu zwiększasz zyski firmy, poprawiasz rozpoznawalność Twojej marki i skutecznie walczysz z konkurencją. Efekty pracy możesz obserwować, dzięki oprogramowaniu do audytu SEO.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Darmowe instrumenty do audytu strony WWW

Google Analytics

Kluczem do efektywnej działalności biznesu w sieci jest poprawnie zaprojektowana i przystosowana do jakościowych warunków przeglądarki strona WWW. Fakt ten potwierdzają liczby – aż 80% ruchu pochodzącego z wyszukiwarki jest przekierowywana na indywidualne platformy internetowe. Firma Google zapewnia darmowe narzędzia do analizy uzyskanych statystyk. Jedną z najpopularniejszych spośród oferowanych usług jest Google Analytics.

Główną funkcją wspomnianego instrumentu jest monitorowanie ruchu na firmowej stronie. Na podstawie automatycznie zgromadzonych danych tworzone są różnorodne raporty. Dostęp do takich informacji jest natychmiastowy, a samo narzędzie przechodzi regularne aktualizacje. Uzyskane statystyki stanowią klucz do zrozumienia odwiedzających serwis użytkowników. Dodatkowo dowiesz się, które platformy zyskują popularność, a które mają wysoki współczynnik odrzuceń. System jest dostępny dla każdego, kto posiada konto Google.

Google Trends

To kolejne narzędzie oferowane za darmo przez firmę Google. Przede wszystkim jest kopalnią wiedzy o popularnych frazach kluczowych. Co to oznacza? Instrument daje możliwość wglądu w statystyki na temat trendów w wyszukiwarce internetowej, która cieszy się największą popularnością wśród internatów. Pozwala sprawdzić, jakie słowa kluczowe zyskują w danym momencie na popularności i jak zmienia się to w czasie oraz różnicę w zainteresowaniu daną frazą w zależności od regionu.

Dobór właściwych formuł kluczowych jest niezwykle istotny w optymalizowaniu strony internetowej. Zjawisko sezonowości jest charakterystyczne właściwie dla każdej branży. Dlatego, aby przygotować odpowiednio wcześnie odpowiednie materiały promocyjne, warto sprawdzić, kiedy występuje największe zainteresowanie danym tematem. Google Trends warto więc traktować jako dodatek i uzupełnienie standardowej analizy SEO.

AnswerThePublic

Nie potrafisz szukać słów kluczowych? AnwerThePublic to kolejne darmowe narzędzie, które wspomaga ten niewątpliwie skomplikowany proces. Przede wszystkim pokazuje sugestie pytań do wskazanej przez użytkownika frazy. Po wybraniu języka i wpisaniu analizowanego zwrotu otrzymujemy grafikę z dopasowanymi pytaniami oraz sformułowaniami, które wyszukiwali internauci. Instrument opiera się na sugestiach pojawiających się w wyszukiwarce Google.

Page Speed Insights i Pingdom

Projektowanie stron przyjaznych dla użytkownika to jeden z ważniejszych elementów wpływających na pozycję w wyszukiwarce. Szybkie ładowanie serwisu to cecha, którą docenia duża grupa internautów. Nie wierzysz? Według danych już jedna sekunda opóźnienia może spowodować wzrost niezadowolenia odbiorców o 16%. Z tego powodu o 7% spada zaś wskaźnik przejścia użytkownika od wizyty do zakupu, a pozycja w wyszukiwarce Google może pogorszyć się aż o 11%. Chcesz wiedzieć, czy Twoja firmowa platforma ładuje się wystarczająco szybko?

Możesz to zrobić dzięki dwóm podobnym i do tego darmowym narzędziom SEO. Page Speed Insights i Pingdom pozwalają wykonać test szybkości, a na koniec wskazują, które elementy pod kątem technicznym należy poprawić, aby zwiększyć szybkość strony WWW. Do wyników otrzymanych za pośrednictwem obu instrumentów warto podchodzić z dystansem, ponieważ mają pewne ograniczenia, które mogą wpływać na ostateczny wynik analizy.

SEO Audyt CS Group

Wiesz już, jak ważne jest prawidłowe zoptymalizowanie strony www. Kolejnym darmowym narzędziem, które umożliwi sprawdzenie kondycji Twojej platformy internetowej, jest SEO Audyt CS Group. Wykorzystanie instrumentu pozwoli uzyskać dane dotyczące parametrów technicznych serwisu oraz informacji na temat jego przystępności dla robotów Google. Odpowiednia interpretacja uzyskanych statystyk to klucz do sukcesu w wyszukiwarce, z której korzysta aż 84% Polaków.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Bezpłatny program pozwala również poznać:

• kluczowe informacje dotyczące otoczenia internetowego firmy (statystyki konkurencji i poziom widoczności w sieci);
• dane określające potencjał treści, które stanowią podgląd wyników Google oraz monitoringu nagłówków i meta tagów;
• odpowiedź, na temat dostępności strony zarówno na komputerach stacjonarnych oraz laptopach, jak i smartfonach czy tabletach (responsywność serwisu internetowego);
• szczegóły dotyczące prowadzonych mediów społecznościowych;
• szybkość ładowania strony;
• wnioski analityczne oraz statystyki powstałe w ramach analizy kodu HTML.

Cały proces w ramach SEO Audytu kończy się przekazaniem klientowi wskazówek dotyczących skuteczniejszej optymalizacji.

Źródła: Digital 2021, Digital 2021:Poland, WP Engine – The Power of One Second

KOMENTARZE
  • brak komentarzy