Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaInternetTworzenie stronPozycjonowanie (SEO)

Artykuł: 6 narzędzi do skutecznej analizy SEO

Dodaj zlecenie

6 narzędzi do skutecznej analizy SEO

6 narzędzi do skutecznej analizy SEO
Autor: KarolinaRoksela   |   26 kwi 2021, 15:16   |   Dział: Artykuły

Działania z zakresu optymalizacji i pozycjonowania to nieustanny i bardzo ważny dla funkcjonowania każdej strony internetowej proces. Wykonanie analizy konkurencji, dobór słów kluczowych czy też techniczna ocena serwisu wymagają nie tylko wiedzy, ale również odpowiedniego zestawu narzędzi. Ułatwiają pracę, pozwalają oszczędzić czas i mogą inspirować do wprowadzania nowych pomysłów. Przedstawiamy najpopularniejsze rozwiązania wybierane przez specjalistów z branży SEO.

Analiza strony internetowej, czyli dlaczego warto korzystać z narzędzi w audycie SEO?

Kluczem do efektywnej działalności sieciowej jest widoczność strony WWW. Potwierdzają to statystki – już 93% internetowej aktywności zaczyna się od wyszukiwarki Google. Możliwości firmowych witryn w tym zakresie może ograniczyć ogromna konkurencja. Rozwiązaniem problemu jest odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja platformy. Wpływ na wysoką indeksację mają czynniki związane z budową portalu oraz zamieszczana w serwisie treść. Efekty podjętych działań możemy monitorować za pomocą narzędzi do kompletnej analizy SEO.

Sam proces optymalizacji witryny WWW lub sklepu internetowego pod kątem SEO jest czasochłonny i wymagający. Darmowe lub płatne instrumenty służące do przeprowadzenia audytu mogą wszelkie czynności konieczne do jego wykonania usprawnić. Dzięki wymienionym poniżej programom można podpatrzeć działania konkurencji, zweryfikować własną pracę nad firmowym serwisem oraz dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Jeśli skorzystasz z dostępnych opcji, to w łatwiejszy sposób dotrzesz ze swoją platformą do prawie 32. milionów internautów w Polsce, którzy codziennie wyszukują w Google.

Najlepsze narzędzia do analizy SEO

1. Senuto

Bardzo popularne narzędzie wykorzystywane przez specjalistów SEO. Jest jednym z najważniejszych wariantów oprogramowania dostępnych na polskim rynku. Posiada wiele funkcjonalności, ale przede wszystkim oferuje:

• analizę widoczności witryn internetowych w organicznych wynikach wyszukiwania;
• monitorowanie pozycji platformy w Google;
• pomiary wykorzystanych fraz kluczowych i ich potencjału pod względem trendów, średniego miesięcznego wyszukiwania czy fraz z długiego ogona.

Dzięki Senuto możemy sprawdzić widoczność firmowego serwisu, czyli TOP 3, TOP 10 i TOP 50 w Google. Można również porównać swoje wyniki pod tym kątem z konkurencją. To również świetne narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych, które są tutaj szeregowane według potencjału. Dodatkowo dostępne filtry pozwalają sortować informacje pod różnym kątem. Dzięki programowi upewnisz się ponadto, czy Twojej strony nie dotyczy zjawisko kanibalizacji treści. Senuto można przetestować przez 14 dni za darmo, a po tym czasie dostępny jest w czterech wersjach płatnych pakietów.

2. Semstorm

Nie bez powodu oba narzędzia występują po sobie, są one bowiem bardzo do siebie podobne. Semstorm to narzędzie wielofunkcyjne, choć w wersji bezpłatnej znacznie ograniczone. Oferuje pogłębioną analizę firmowej strony internetowej pod względem widoczności, monitoringu konkurencji czy warstwy treściowej. Dzięki programowi można wykonać audyt witryny WWW, prowadzić dzienny monitoring pozycji czy też podglądać działalność najważniejszych rywali na rynku. Bardzo ciekawą opcją aplikacji jest edytor tekstu. Umożliwia przygotowywanie zawartości serwisu, poprzez porównanie treści do tematyki konkurencyjnych platform, weryfikację stopnia optymalizacji zawartości oraz wskazanie pomocnych fraz do lepszego pozycjonowania witryny. Korzystanie z narzędzia warto rozpatrzeć, chociażby dla potężnej bazy słów kluczowych.

3. SEO Audyt CS Group

Poprawnie zaprojektowana i przystosowana do jakościowych warunków Google witryna WWW to klucz do efektywnej działalności biznesu w sieci. Najlepszym dowodem są liczby – 80% ruchu z wyszukiwarki przekierowywana jest na indywidualne strony www. Darmowym narzędziem, które pozwoli sprawdzić kondycję Twojej firmowej strony internetowej, jest SEO Audyt CS Group. Uzyskane za pośrednictwem instrumentu wyniki przekazują dane o parametrach technicznych serwisu oraz informacje o przystępności dla robotów wyszukiwarki. Program pozwala również sprawdzić:

• potencjał treści, czyli podgląd w wynikach Google i monitoring meta tagów czy nagłówków;
• dostępność strony na smartfonach i tabletach;
• szybkość ładowania witryny;
• analizę kodu HTML i wnioski analityczne;
• szczegóły dotyczące mediów społecznościowych;
• informacje dotyczące otoczenia internetowego (konkurencji i widoczności w sieci);

Na koniec SEO Audyt przekazuje wskazówki dotyczące skuteczniejszej optymalizacji.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


4. Screaming Frog SEO Spider

Jedno z najpopularniejszych rozwiązań stosowanych do analityki stron internetowych. Screaming Frog dostępny jest zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. Pierwsza opcja jest oczywiście znacząco ograniczona, a główną barierą jest wielkość witryny. Przeprowadzenie bezpłatnego audytu obejmuje maksymalnie 500 adresów URL (podstron). Większe serwisy powinny skorzystać więc z rocznego abonamentu. Oprogramowanie to nie jest dostępne online, należy je zaś zainstalować na komputerze. Narzędzie umożliwia skanowanie platform WWW i generowania na podstawie takich działań raportu. W dokumencie zawarte są informacje dotyczące kodu źródłowego, zamieszczonych treściach w serwisie i ich strukturze. Specjaliści wykorzystują dostępne opcje programu do badania stron własnych i konkurencyjnych oraz wykrywania elementów niepasujących do wytycznych wyszukiwarki.

5. Sitebulb

Podobnie jak Screaming Frog SEO Spider powyższe narzędzie przeznaczone jest do analizy on-site. Jednak Sitebulb jest dużo bardziej rozbudowany niż swój najważniejszy konkurent. Ma dodatkowo również dużo bardziej przejrzysty interfejs i umożliwia tworzenie ciekawszych wizualnie raportów. Spodoba się przede wszystkim specjalistom, którzy poszukują wskazówek dotyczących przyśpieszenia działalności strony internetowej. Dzięki instrumentowi można stworzyć mapę wewnętrznego linkowania oraz sprawdzić dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Dodatkowym atutem płatnego oprogramowania jest możliwość połączenia z Google Search Console oraz Google Analytics i przeprowadzenie jeszcze bardziej pogłębionej analizy SEO.

6. Ahrefs

Tak jak zostało już wcześniej wspomniane, pozycjonowanie oraz optymalizacja strony internetowej obejmuje nie tylko zamieszczaną w serwisie treść, ale również budowę platformy. Jednym z ważniejszych elementów technicznych jest właściwy schemat witryny wspierany wartościowym ruchem z zewnątrz. Ahrefs to idealne narzędzie do badania struktury własnych i konkurencyjnych linków. Dzięki płatnemu narzędziu możemy sprawdzić jakość i ilość przychodzących odnośników oraz wyeliminować niedziałające linki. Instrument umożliwia również generowanie raportu dotyczącego słów kluczowych platformy czy jej rywali, a także tworzenie listy powiązanych fraz.

Przedstawione powyżej narzędzia, to tylko jedne z wielu dostępnych na rynku wersji oprogramowania wykorzystywanego do wykonywania analizy SEO. Pozycjonowanie oraz optymalizację zapewniają również testowe lub darmowe wersje wskazanych instrumentów. Dodatkowo, aby poprawić swoją indeksację w wyszukiwarce, warto skorzystać z oferowanych przez wiele agencji marketingowych różnego rodzaju SEO Audytorów. Wskazują one najważniejsze błędy i problemy dotyczące widoczności stron internetowych.

Źródła: Digital 2021, Digital 2021:Poland

KOMENTARZE