Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingNeony, reklama świetlna

Artykuł: Czy reklama outdoorowa jest skuteczna?

Dodaj zlecenie

Czy reklama outdoorowa jest skuteczna?

Czy reklama outdoorowa jest skuteczna?
Autor: homie   |   30 paź 2015, 11:09   |   Dział: Artykuły

Reklamy otaczają nas na każdym kroku. Przybierają rożne formy i atakują swoimi treściami prawie wszędzie, gdzie zdarzy nam się pójść. Nie są to tylko reklamy multimedialne, ale także tzw. reklamy outdoorowe.

Czym jest reklama outdoorowa?

Reklama typu outdoor, to nic innego jak materiały marketingowe wywieszane bądź wyświetlane na zewnątrz, czyli na ulicach, ścianach budynków, płotach czy samochodach. Jest to najpopularniejsza i jednocześnie najmniej wymagająca forma reklamy. Celem reklamy outdoorowej nie jest przekazywanie jak największej ilości informacji, ale przyciągnięcie uwagi klienta. Ważne, aby na materiałach reklamujących nie zamieszczać dużo tekstu i zbędnych informacji, tylko jakieś chwytliwe hasło, logo firmy, bądź grafikę, która przyciągnie wzrok osób jadących samochodem, bądź podróżujących w inny sposób przez miasto i nie mających czasu na przystawanie i kontemplowanie treści reklam.

Formy reklamy zewnętrznej.

Najbardziej popularnymi formami reklamy zewnętrznej są bannery, plakaty, afisze, billboardy, neony. Można również reklamować się na diapazonach, czyli billboardach na konstrukcjach metalowo-betonowych; formatach typu citylight (podświetlane reklamy na przystankach autobusowych); mobile (reklama „jeżdżąca” na dachu samochodu); wielkoformatowych nośnikach reklam (reklamy przykrywające całe ściany budynków); backlight scrollach (przewijane tablice reklamowe) czy też na infoscreenach (multimedialne wyświetlacze cyfrowe).

Plusy i minusy reklamy outdoorwej.


Reklama outdoorowa jest jedną z najbardziej skutecznych form wykorzystywanych w marketingu. Dociera do szerokiego grona odbiorców i długotrwale na nich oddziałuje. Jest prostym, tanim i niewyszukanym sposobem reklamy, dlatego może przyciągnąć uwagę każdego. Może zostać zamieszczona praktycznie wszędzie, co jednak czasem również jest jej słabą stroną. Minusem jest również to, że coraz częściej szpeci otoczenie, przez co denerwuje część osób.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy