Favore.plBaza wiedzyPozostałeUsługi wirtualneFacebook, Twitter, Second Life, social media

Artykuł: Jak prowadzić profil firmy w mediach społecznościowych?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Jak prowadzić profil firmy w mediach społecznościowych?

Jak prowadzić profil firmy w mediach społecznościowych?
Autor: KarolinaRoksela   |   5 sty 2022, 15:41   |   Dział: Artykuły

Facebook, Instagram czy LinkedIn: to najpopularniejsze media społecznościowe, z których korzystają miliony internautów. Stanowią również ważne narzędzie marketingowe dla marek prowadzących działalność w sieci. Ogromny zasięg platform sprawił, że stały się znakomitym medium dla reklamy biznesu. Sprawdź, jak promować małą firmę w Social Mediach.

Budowanie marki w mediach społecznościowych – czy warto?

Portale społecznościowe rozwijają się w błyskawicznym tempie. Choć wciąż powstają nowe, to ścisła czołówka jest w zasadzie niezmienna od kilku lat. Trudno sobie obecnie wyobrazić działalność firm w sieci bez prowadzenia konta w wybranych Social Mediach. Znaczenie i rola platform w marketingu może być trudna do oszacowania. Wiele mówią o tym jednak statystyki – w Polsce liczba aktywnych użytkowników tego typu serwisów wyniosła w 2020 roku 25,9 miliona osób.

Musisz sobie zadać w związku z tym jedno pytanie – czy Twoją firmę stać na to, by nie docierać do tak rozbudowanej grupy odbiorców? Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn czy Twitter to narzędzia marketingowe o ogromnym potencjale – bez względu na to, czy prowadzisz lokalną działalność, czy wielką korporację. A oto najważniejsze zalety promowania marki w mediach społecznościowych:

• pozyskiwanie nowych odbiorców i prowadzenie dialogu,
• budowanie relacji między użytkownikami a marką,
• możliwość reklamowania i sprzedaży produktów oraz usług,
• tworzenie pozytywnego wizerunku firmy w sieci,
• zwiększenie ruchu i budowanie świadomości marki,
• wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.

A to jeszcze nie wszystko! W mediach społecznościowych możesz również promować swoją stronę internetową i tworzoną treść oraz informować o firmowych aktualnościach. Dołącz więc do innych małych firm, dla których Social Media są kluczowym elementem strategii marketingowej. Poniżej przedstawiamy, co zrobić, aby działania na tego typu platformach przynosiły oczekiwane efekty. Możesz też to zadanie powierzyć agencji reklamowej.


Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź >>


Mała firma w mediach społecznościowych – wskazówki dla początkujących

Aby Social Media przynosiły wymierne zyski, musisz odpowiednio z nich korzystać. Jak więc prowadzić portale społecznościowe w małej firmie? Oto proste wskazówki:

1. Zacznij od strategii

Jak każde działanie w marketingu internetowym, tak również promocja firmy w mediach społecznościowych nie obędzie się bez odpowiedniego planu. Aby stworzyć skuteczną strategię, potrzebujesz najpierw dokładnie określić swoją grupę docelową. Wiedza na temat tego, kto jest Twoim odbiorcą stanowi absolutną podstawę. W ten sposób stworzysz w przyszłości trafne komunikaty.

Pamiętaj, że posty w Social Mediach będą różne. Jednak już na samym początku warto ustalić, w jaki sposób chcemy przedstawiać swoją markę. Rozłóż odpowiednio proporcje – informuj użytkowników o prowadzonej działalności, reklamuj produkty czy usługi oraz promuj tworzone treści. Pamiętaj przy tym, aby zachęcić swoich odbiorców do interakcji.

2. Określ swój cel

Wskazanie celów to kolejny etap przygotowywania strategii komunikacyjnej w Social Mediach. Nie pozwól sobie na to, żeby działać po omacku. Rzadko takie praktyki przynoszą bowiem rezultaty. Zastanów się, po co konkretnie chcesz prowadzić profil swojej marki na tego typu portalach. Czy chcesz zwiększyć sprzedaż? Zbudować rozpoznawalność firmy w sieci? A może skierować ruch na stronę internetową?

Każdy cel będzie wymagał od Ciebie innego podejścia i wykorzystania różnych technik. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednak połączyć te zadania. Wystarczy, że dopasujesz treści i wykorzystane materiały do odpowiedniego portalu społecznościowego. Pamiętaj – nie musisz działać wszędzie.

3. Wybierz odpowiednie Social Media

Kontynuując zaczęty wątek – małe firmy tworzą konta na portalach społecznościowych po to, aby je rozwijać. Puste profile bez większej aktywności nie tylko wyglądają nieciekawie, ale również źle świadczą o marce. Warto więc postawić na te Social Media, które planujemy wykorzystać w ramach strategii marketingowej. Inwestujmy czas i pieniądze tam, gdzie może nam to przynieść zysk.

Gdzie warto promować firmę? Oto nasze propozycje:

Facebook – konto na tym niezwykle popularnym portalu ma większość Twoich obecnych i przyszłych klientów. Szukają oni tam już nie tylko rozrywki, ale również informacji o produktach i usługach, opinii o firmach czy recenzji produktów.

Instagram – dla klientów jest to medium z pięknymi zdjęciami, a dla firm ważny kanał sprzedażowy. Prowadząc profil na Instagramie, należy zadbać o atrakcyjne treści wizualne ukazujące działalność oraz ofertę marki.

TikTok – stosunkowo nowa platforma, która nadal sprawdza się tylko w przypadku niektórych branż. Możliwości aplikacji nie wykorzystuje więc jeszcze wiele firm, dlatego masz świetną okazję do wyróżnienia się na tle konkurencji.

LinkedIn – portal biznesowy, na którym warto promować zarówno markę osobistą, jak i firmę. Za pomocą profilu możesz budować świadomość, dzielić się angażującą treścią, zdobywać wysokiej jakości leady i ugruntować pozycję biznesu jako lidera w branży.

4. Wybierz jakość ponad ilość

Chcesz odnieść sukces w mediach społecznościowych? W takim razie musisz być aktywny i publikować regularnie. Terminowość i systematyczność w Social Mediach popłaca, dlatego warto postawić na harmonogram postów. A co najlepiej udostępniać odbiorcom? Przede wszystkim postaw na wartościową treść – wysokiej jakości grafiki przyciągną uwagę, a dobre opisy jasno przedstawią Twoją działalność grupie docelowej.

Nie zapominaj przy tym o komunikacji z klientami. Odpowiedzi na komentarze czy reakcje, nie tylko skłaniają do dialogu odbiorców, ale również wpływają na lepszą ocenę profilu przez algorytmy. Jakie treści są w mediach społecznościowych najbardziej angażujące? Oto kilka naszych propozycji, co warto publikować na firmowym fanpage’u:

• wpisy na blogu,
• recenzje zadowolonych klientów,
• posty dotyczące świąt i dni nietypowych,
• RTM, czyli marketing czasu rzeczywistego,
• e-booki i inne materiały do pobrania,
• treści ukazujące firmę „od kuchni”,
• materiały wizualne: zdjęcia, infografiki, wideo.

Pamiętaj przy tym, że nie każda wymieniona powyżej propozycja sprawdzi się w prowadzonych przez Ciebie mediach społecznościowych. A więcej o atrakcyjnych publikacjach przeczytasz tutaj.

5. Monitoruj swoje postępy

Wiesz, jaki błąd marki popełniają najczęściej, prowadząc Social Media Marketing? Otóż wciąż wiele firm nie dokonuje pomiarów swoich rezultatów. Po stworzeniu już kilku postów na naszym profilu mogą pojawić się nowi obserwujący oraz różne formy aktywności – to idealny moment, aby zerknąć w analizę danych i sprawdzić, co budzi w odbiorcach największe zainteresowanie. Dzięki takim wynikom zyskujemy cenną wiedzę, która stanowi podstawę rozwoju firmowego fanpage’a.

Pozostając w temacie danych – już nawet 91% konsumentów odwiedza witrynę lub aplikację marki, gdy śledzą ją na portalach społecznościowych. To ogromny potencjał, którego Twoja firma nie może zmarnować. Statystyki pokazują, że prowadzenie komunikacji w Social Mediach przynosi wiele korzyści. Zacznij promować swoją markę już dziś!

Źródła: Digital 2021:Poland, Social Media Benchmark Report 2021

KOMENTARZE
  • brak komentarzy