Favore.plBaza wiedzyPozostałeUsługi wirtualneFacebook, Twitter, Second Life, social media

Artykuł: Na czym polega wideo marketing?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Na czym polega wideo marketing?

Na czym polega wideo marketing?
Autor: KarolinaRoksela   |   21 lut 2023, 12:04   |   Dział: Artykuły

Video marketing jako narzędzie strategii marketingowej zyskuje coraz większą popularność. Przyczyniają się do tego z pewnością media społecznościowe. Sprawdź, na czym polega promocja z wykorzystaniem treści wideo. Czym jest i jakie są rodzaje video marketingu? Gdzie można publikować treści wideo? Sprawdzamy!

Video marketing jako narzędzie strategii marketingowej zyskuje coraz większą popularność. Przyczyniają się do tego z pewnością media społecznościowe. Sprawdź, na czym polega promocja z wykorzystaniem treści wideo. Czym jest i jakie są rodzaje video marketingu? Gdzie można publikować treści wideo? Sprawdzamy!

Czym jest video marketing?

Videomarketing umożliwia dystrybucję informacji, które mają związek z prowadzonym biznesem. Krótkie filmiki mają duży potencjał, gdyż nie wymagają skupienia i mogą być przeglądane w trakcie codziennych czynności przez odbiorców. Dzięki tego typu marketingowi można przekazać w krótkim czasie różne dane. Poza tym ma on różne cele. Do najbardziej znanych form video marketingu zaliczają się:
- przedstawienie oferty – możliwe jest opisanie produktów i pokazanie ich zastosowania. Filmiki umożliwiają także wyróżnienie się spośród konkurencji i przedstawienie
sprzedawanych produktów w codziennym życiu,
- ukazanie biznesu „od kuchni”,
- instrukcje,
- webinary,
- poradniki,
- firmy viralowe.

Jakie są jeszcze rodzaje video marketingu?

Poza wyżej wymienionymi wyróżnić można filmy:

- reklamowe,
- produktowe,
- promocyjne,
- wizerunkowe,
- korporacyjne,
- rekrutacyjne i employer brandingowe,
- animacje,
- instruktażowe i szkoleniowe,
- unboxingi,
- testy, rekomendacje, recenzje.


Jakie są kanały działania?

Video to narzędzie, które możesz zastosować w różnych kanałach. Pierwszym z nich jest YouTube. Promować można się przez udostępnianie filmów, które są wysokiej jakości. Jak wynika z badań DataReportal, korzysta z niego w Polsce aż 27.50 milionów internautów [1]. Warto jednak znać pewne zasady publikacji video:
- dołączaj opisy do filmów,
- podpisuj atrakcyjnymi tytułami,
- wybieraj trendy na tematy,
- wzywaj do działania (CTA).
Poza tym angażuj odbiorców za pomocą opcji komentowania czy zachęcania do subskrypcji. Kolejnym medium jest TikTok, z którego korzysta aż 10.14 milionów Polaków [2]. W ten sposób możesz promować produkty i usługi. Ogranicza Cię jedynie długość video, która powinna być jak najkrótsza. Temat może być dowolny.

Sprawdź, jak prowadzić konto biznesowe na mediach społecznościowych.

17.85 internautów w Polsce korzysta za to z Facebooka [3]. Dlatego obecność firmy na nim jest bardzo ważna. W tym przypadku możliwości jest wiele, od krótkich filmików, po reklamy czy relacje na żywo. 10.40 milionów użytkowników Instagrama [4] oznacza, że obecność na nim to konieczność. Długość wideo może być mniejsza niż 30 sekund, ale maksymalnie osiągać 60 sekund. Jakie powinny być filmiki na Instagramie?
- krótkie,
- precyzyjne,
- interaktywne,
- adresowane do odbiorców.
5.50 milionów – tyle korzysta w Polsce z LinkedIna [5]. Dzięki niemu można się zaprezentować ze swoim biznesem. Jest to wysoko oceniane przez algorytmy. Dobrze przyjęta będzie przedstawiona krótka historia powstania firmy. Mniejsze wyzwanie wiąże się ze wpasowaniem się w grupę docelową. Wszystko dlatego, że internauci są już nastawieni na treści odnośnie do budowania kariery. Szukają też nowości w danej branży.
4 miliony to liczba użytkowników Twittera [6]. Dlatego planując wideo marketing, weź go pod uwagę. W ten sposób dotrzesz i zaangażujesz odbiorców. Płatne reklamy video czy treści wysyłane na Twitterze do obserwujących to dobra metoda. Aby przykuć do nich uwagę, zastosuj wizualny haczyk w pierwszych 3 sekundach. Pamiętaj także o napisach – często filmiki są domyślnie wyciszone.


Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2023-poland

KOMENTARZE
  • brak komentarzy