Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingKampanie reklamowe

Artykuł: Podstawowe zasady dobrej reklamy

Dodaj zlecenie

Podstawowe zasady dobrej reklamy

Podstawowe zasady dobrej reklamy
Autor: magbudleszno   |   3 cze 2013, 16:25   |   Dział: Artykuły
Tagi: reklama
Kategoria: Kampanie reklamowe

Codziennie spotykamy się z reklamą, jadąc na uczelnie czy do pracy. Dlatego warto zapoznać się z jej podstawowymi zasadami.

Pierwsza reklama została wydrukowana już w 1480 roku, jednak wiele od tego czasu się zmieniło. Kiedyś, żeby zaistnieć na rynku wystarczyło stworzyć odpowiedni produkt a klienci sami nas znaleźli. Niestety dziś, żeby zaistnieć na rynku potrzebny nam jest nie tylko produkt oczekiwany przez klientów, ale także dobra reklama. W zależności do kogo ma być skierowana wybierany jest slogan, środek przekazu, obiekt a nawet kolor.

Hasło reklamowe powinno znajdować się na wysokości naszego wzroku i być "chwytliwe" np. coca cola "podziel się radością". Taki tekst musi być krótki i wyróżniony, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę prasową, {tam liczy się kwestia wizualna ponieważ nie możemy wielu rzeczy dopowiedzieć,tak jak to w reklamie telewizyjne, dlatego konkret związany z cechą wyjątkową produktu jest mile widziany}. Hasło kierowane do danej grupy społecznej musi być napisane w zrozumiałym dla niej językiem, które pobudzi do dyskusji.

Wspomniany środek przekazu odgrywa znaczącą role w przekazie reklamowym. Nawet idealnie opracowany blok reklamowy może nie przynieść żadnego zysku ze względu na zbyt małe zainteresowanie danym medium. Jak się zapewne spodziewacie najłatwiej jest z prasą, radiem czy też kanałami tematycznym. Niestety nie zawsze jest tak łatwo znaleźć odbiorców, dlatego trzeba pamiętać że- po prasę codzienną najczęściej sięgają ludzie starsi, natomiast z portali społecznościowych korzystają głównie nastolatkowie, radia słucha się często w biurze podczas pracy Dlatego to w jakim miejscu miejscu umieścimy naszą reklamę lub ogłoszenie jest naprawdę ważne.

Również kolory maja niesamowity wpływ na nasze samopoczucie, dlatego i tu odgrywają ważną rolę. Reklama dla dzieci będzie kolorowa i wesoła natomiast ta pokazująca nam problem szara bądź czarna,właśnie po to aby wprowadzić nas w odpowiedni nastrój.

Natomiast sam obiekt reklamy nie może być przesycony i musi współgrać z wcześniej wybranym hasłem. Często reklamy kierowane do dzieci zawierają postaci z bajek, natomiast te dla mężczyzn są zmysłowe z udziałem ładnych kobiet, niestety też nie jest to, aż tak proste jakby się mogło wydawać. Tego typu triki zastosowane przez marketingowców mogą wręcz za bardzo zainteresować odbiorcę i zamiast produktu zapamięta on tylko ten ozdobnik. W reklamach natomiast skierowanych do kobiet warto zastosować poradę odnośnie produktu, który poleca nasza przyjaciółka czy mama, gdyż jest to osoba której ufamy i zna się na rzeczy. Z tego samego względu warto też odwołać się w reklamie do opinii eksperta, który w wyjątkowy sposób zna się na rzeczy.

Nie WSZYSTKIE CHWYTY DOZWOLONE przy tworzeniu reklamy trzeba pamiętać, że niektóre produkty nie mogą być w żaden sposób reklamowane. Niektóre natomiast tylko w wybranych godzinach z dopiskiem o szczególnej ostrożności podczas użytkowania. Reklamy też nie mogą pokazywać żadnych brutalnych scen {wyjątkiem jest reklama społeczna}.

Chodzące reklamy_ dziś wielu celebrytów nosi torebki tylko jednej firmy, używa gum do żucia wybranego producenta i pozuje z puszką Pepsi. Właśnie w taki sposób przedsiębiorstwa namawiają nas do zakupu swoich produktów. Pomyślcie sami ile razy udało im się namówić nas do zakupu właśnie ich produktu.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy
USŁUGI AUTORA ARTYKUŁU