Favore.plBaza wiedzyEdukacja, naukaKursy, szkolenia, konferencjeDoskonalenie zawodowe

Artykuł: Przyczyny niskiej efektywności w pracy

Dodaj zlecenie

Przyczyny niskiej efektywności w pracy

Przyczyny niskiej efektywności w pracy
Autor: magdalenaokowska   |   13 lis 2015, 16:26   |   Dział: Artykuły

Niska efektywność w pracy to jedna z większych zmartwień pracodawców. Dlaczego pracownicy są nieefektywni?

Coraz częściej pracownicy zastanawiają się jak poradzić sobie z niską efektywnością ich pracowników. Taka sytuacja sprawia bowiem, że firma osiąga mniejsze zyski. Z niską efektywnością wiąże się także spadek motywacji innych pracowników, co negatywnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa. Bardzo ważne jest zidentyfikowanie przyczyn i przeciwdziałanie nim.

Jakie mogą być przyczyny niskiej efektywności pracowników?

Bierna obecność
Przede wszystkim bardzo groźnym zjawiskiem jest bierna obecność. Oznacza to, że pracownik w sensie fizycznym znajduje się w pracy, ale jego zdolności psychiczne znajdują się w słabej kondycji. Powoduje to niską efektywność w pracy. Takie zachowanie pracownika sprawia, że inni pracownicy są zdemotywowani i negatywnie wpływa to na jakość pracy. Bierny pracownik charakteryzuje się niskim poziomem kreatywności i praca tych ludzi wykonywana jest na najniższym poziomie. Przyczynami tego zjawiska może być przychodzenie do pracy w stanie chorobowym.

Zbyt dużo obowiązków

Kolejną przyczyną niskiej efektywności może być zbyt duża liczba obowiązków nałożonych na jednego pracownika. Sprawia to, że pracownik nie nadąża z wykonywaniem swoich zadań i zaczyna być przytłoczony zadaniami, które musi wykonać.

Nieumiejętność pracy w zespole
Pracodawcy nie zwracając uwagi przy rekrutacji na umiejętność pracy w grupie czasami zapominają, że nie wszyscy taką umiejętność mają wypracowaną. Pracownicy, którzy nie potrafią pracować w taki sposób mogą wykazywać się niską efektywnością spowodowaną brakiem tej umiejętności.

Brak samodzielności

Zdarza się, że pracownicy mają określony zakres obowiązków ściśle ustalony z przełożonym. Nie mają oni wpływu na sposób wykonywania zadania, co może prowadzić do zdemotywowania pracownika.

Niezależnie od przyczyny niskiej efektywności dobry pracodawca musi umieć sobie z tym poradzić. Warto zadawać pracownikowi pytania dotyczące określonych zadań i pokazać w ten sposób, że pracownik ten jest dla firmy bardzo ważny. Sposobów przeciwdziałania jest wiele, najważniejsze jest podjęcie odpowiednich kroków.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy