Favore.pl

Informacje o użytkowniku "marrek21"

Informacje o użytkowniku "marrek21"

Wyślij zapytanie Pokaż na mapie Zobacz opinie lub Wystaw opinię Obserwuj
Kontakt
Marek Roskzowski
Roszkowski Marek Szkolenia - Programy dla Edukacji
Wyślij e-mail
Piwnika-Ponurego 5/31
19-300 Ełk
Pokaż na mapie
Uwaga: podczas kontaktu powołaj się na Favore.pl
Rejestracja
21 mar 2011, 20:48
Logowanie
8 lut 2014, 11:51
STATYSTYKI
  • Opini pozytywnych 0
  • Opini neutralnych 0
  • Opini negatywnych 0
  • Aktywnych usług 1
  • Aktywnych produktów 0
  • Wpisów na forum 2
  • Wpisów w bazie wiedzy 0
Czy sześciolatki powinny iść do szkoły?
  • więcej A kto to jest tzw. sześciolatek? Przecież metrykalny siedmiolatek, który idzie do szkoły tak naprawdę może być i pięciolatkiem, i dziewięciolatkiem - często tak ogromne różnice rozwojowe spotyka się w jednym oddziale tzw. pierwszoklasistów. I od lat nauczyciele radzili sobie z tak zróżnicowaną grupą. Dlaczego nie mieliby poradzić sobie z metrykalnymi sześciolatkanmi, zwłaszcza w sytuacji lepszego przygotowania szkoły do uczenia maluchów (10-20 lat temu to była masakra w tych salach lekcyjnych - teraz, jak ktoś tu pisał, wymagania są inne i w każdej sali lekcyjnej jest kącik dywanowy do zabaw, są zajęcia zintegrowane, a nie jednostki lekcyjne, jest program pierwszej klasy bardziej ukłonem w stronę przedszkola niż szkoły). I przestańmy wreszcie straszyć dzieci szkołą :) Marek
Jak nauczyć dziecko czytać?
  • więcej Witam Najpierw trzeba odpowiedzieć na pytanie, czemu ma służyć umiejętność czytania :) Na pewno jest to klucz do sukcesu edukacyjnego dziecka, ale też bardzo dobry trening najważniejszych umiejętności intelektualnych (analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej, spostrzegawczości, wyobraźni, rozwój słownictwa itd.) - może właśnie dlatego dziecko ma sukcesy również matematyczne, że wcześnie zaczęło czytać? Nauka czytania służy przede wszystkim rozwojowi intelektualnemu, umiejętność czytania jest niejako "skutkiem ubocznym", wytrenowanym nawykiem. Ponieważ jest to złożony nawyk, wymagający uruchomienia (wytrenowania) wielu czynności intelektualnych jednocześnie, dlatego może sprawiać tyle problemów - wystarczy nawet drobny zaniedbany deficyt rozwojowy, żeby tego sukcesu nie było. Na szczęście dziecko jest istotą bardzo rozwojową, przy odpowiedniej diagnozie i stymulacji można naprawić i rozwinąć naprawdę wiele. A ile można przy zdrowym, "normalnie" rozwijającym się dziecku??? :) I tu można szukać odpowiedzi na pytanie: Kiedy zacząć i jakie metody zastosować? Stymulować rozwój intelektualny - od urodzenia, a nawet "w brzuchu mamy" (np. zapuszczać noworodkowi niegłośną muzykę symfoniczną), trenować czytanie i jaką metodą - zależy od indywidualnych predyspozycji (zdolności i zaburzeń) dziecka. Tzw. optimum w psychologii rozwojowej określa zespół najkorzystniejszych warunków, najkorzystniejsze stadium dla wprowadzenia danej umiejętności - zaszkodzimy jeśli zrobimy to za wcześnie, jeśli za późno - zmarnujemy najlepszy moment dla dziecka. I tu powstaje problem, bo każde dziecko jest inne :) Na szczęście każde zdrowe dziecko samo pokazuje, czego mu potrzeba, wykazuje ukierunkowaną aktywność, często wyprzedza rówieśników w jakiejś dziedzinie. Moim zadaniem jako rodzica jest je maksymalnie wspomóc. I nie dotyczy to tylko czytania. Przepraszam za "przemądrzalstwo", ale nie wynika ono z przeczytanych książek lecz z praktyki rodzicielskiej (mam pięcioro dzieci) oraz nauczycielskiej (oboje z żoną jesteśmy nauczycielami nauczania początkowego), a moje hobby to nauka/trening czytania ... Zapraszam do zapoznania się z moją metodą oraz programem komputerowym wspomagającym trening czytania.
OPINIE O UŻYTKOWNIKU
W trosce o wiarygodność opinii oraz reputację usługodawców rejestrujemy adresy IP komputerów, z których wystawiane są opinie.
Użytkownik wystawiający opinię proszony jest również o podanie danych kontaktowych, które nie są jednakże weryfikowane.