Reklama jest tym elementem marketingu, który towarzyszy nam w zasadzie na każdym kroku. Przybiera ona różną postać. Najpopularniejsza i przy okazji wywołująca najwięcej frustracji jest reklama w TV. Reklama zewnętrzna już tak bardzo źle postrzegana nie jest, pod warunkiem , że jej kolorystyka, używając kolokwializmu, nie bije po oczach. Szyldy, banery czy chociażby reklama świetlna ma za cel zwrócenie uwagi potencjalnego odbiorcy. Osoby odpowiadające za profesjonalne kampanie reklamowe muszą wiedzieć, że jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzieli się przede wszystkim na jasne i ciemne oraz zimne i ciepłe. Barwy jasne ciepłe mają na celu wywoływanie przede wszystkim niezwykle obfitych w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę chociażby kolor pomarańczowy. Kojarzy się on z radością, zabawą energią. Podobnie jest z kolorem różowym. Barw tych nie powinno się stosować, kiedy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem za poważną reklamę, w której luksusowy samochód przedstawiony jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się nam barwy ciepłe i ciemne zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor szkarłat, bordo lub purpura. Kolory zimne mogą się przydać w momencie, gdy chcemy wzbudzić w odbiorcy poczucie bezpieczeństwa. Świetnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, obecny bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Trzeba pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie te elementy, które znajdują się w pobliżu elementów nim wypełnionych. Kiedy zatem chcemy zwrócić uwagę konsumenta na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie szarą barwą. Chyba, że reklamujemy chociażby zabawki dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Kiedy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie szukają innych elementów. Warto o tym pamiętać. Z kolei kolor biały często kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne skojarzenia. Dobrze jest znać reguły dobierania kolorów w reklamie. Warto jednak mieć na uwadze, że równie istotna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.