Reklama jest tym elementem marketingu, który towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Przybiera różną postać. Najpopularniejsza i przy okazji wywołująca najwięcej frustracji jest reklama telewizyjna. Reklama zewnętrzna już tak bardzo źle odbierana nie jest, pod warunkiem jednak, że jej kolorystyka, używając kolokwializmu, nie razi po oczach. Szyldy, banery czy na przykład reklama świetlna ma na celu zwrócenie uwagi potencjalnego odbiorcy. Osoby odpowiadające za profesjonalne kampanie reklamowe muszą wiedzieć, iż jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzieli się przede wszystkim na jasne i ciemne oraz zimne i ciepłe. Barwy jasne ciepłe mają za cel wywoływanie przede wszystkim niezwykle bogatych w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę chociażby kolor pomarańczowy. Kojarzy się on z radością, zabawą energią. Podobnie jest z barwą różową. Barw tych nie powinno się stosować, gdy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem na poważnie reklamę, w której luksusowa limuzyna przedstawiona jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się kolory ciepłe i ciemne zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor bordo, szkarłat lub purpura. Kolory zimne mogą się przydać w sytuacji, gdy chcemy wzbudzić u klienta poczucie bezpieczeństwa. Świetnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, obecny bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Warto pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie elementy, które znajdują się obok elementów nim wypełnionych. Gdy zatem chcemy zwrócić uwagę klienta na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie szarym kolorem. Chyba, że reklamujemy chociażby produkty dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Kiedy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie szukają innych elementów. Warto mieć to na uwadze. Z kolei kolor biały często kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne odczucia. Dobrze jest znać zasady dobierania kolorów w reklamie. Trzeba jednak mieć na uwadze, że równie ważna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.