Przydatność rewalidacyjnych zajęć - Rewalidacja oznacza przywrócenie dziecku pełnej sprawności na polu intelektualnym, społecznym, fizycznym. Najczęściej stosowana jest w przypadku dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Jakiś czas temu pojawiło się pytanie czy zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości opiekunowie i rodzice chorych dzieci. Podkreślają, że choć pomagają one podnieść stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, alenależy się nastawić na to, że dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie wolno jednak zupełnie stwiać krzyżyk na rewalidacji. Poprzez prowadzone do niej równolegle, przywrócone zostają dziecku funkcje pozwalające do uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej podstawę do zdobycia środków i utrzymania się materialnego w przyszłym pełnoletnim życiu. Zajęcia rewalidacyjne kładą duży nacisk na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Nauczyciele pracują nad wzmocnieniem tych cech i możliwości dziecka, które są rozwinięte u niego najlepiej, jak i rozwijania i korygowania tych dysfunkcyjnych. Zajęcia rewalidacyjne mogą odbywać się grupowo jak i indywidualnie, przy czym ta indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Wiele zajęć prowadzonych jest także w szkole z czego najpopularniejsze są bloki reedukacyjne, ogólnorozwojowe, poprawiające sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.