Wraz z rozwojem internetu ewoluowały techniki przekazywania informacji w sieci. Jedną z tych metod był Flash. Flash jest tak naprawdę marką narzędzia, pozwalającego na projektowanie prezentacji i animacji używając grafiki wektorowej. Dodatkowo pozwala na zamieszczenie kodu JavaScript a także HTML, co skutkuje tym, że idealnie się nadaje do zamieszczenia w sieci. Narzędzie Flash powoli odchodzi do lamusa, co jest skutkiem miernej wydajności i mimo wszystko jednak nie dużej zdolności interakcji ze stroną stworzoną z użyciem tej technologii. Portale tworzone we Flashu, są rzeczywiście wizytówkami lub prezentacjami a nie w pełni funkcjonalnymi serwisami sieciowymi. Bardzo dużą zasługę w wypieraniu Flasha z rynku ma przedsiębiorstwo Apple, która będąc w sporze z aktualnym dystrybutorem Flasha, Adobe postanowiła zakończyć wspierania tej technologii w komputerach które są ogromnie cenione, przede wszystkim w Stanach . W chwili obecnej technologia Flash jest często wykorzystywana nie do projektowania aplikacji webowych a w szeroko rozumianym marketingu internetowym. Technologia Flash jako prosta technika wykonywania animacji, które można potem bardzo łatwo umieścić w serwisie internetowym, stał się szybko zaadoptowany do tego rodzaju celów przez agencje marketingowe. Dzisiaj trudno wytypować portal internetowy bez reklamy a jeszcze trudniej wskazać reklamę, która nie korzysta z narzędzi Flash.