Korzystając z rozwoju internetu rozwijały się także technologie prezentacji informacji . Jedną z tych technologii jest Flash. Flash jest w rzeczywistości marką pakietu narzędzi, pozwalającego na tworzenie prezentacji i animacji z użyciem grafiki wektorowej. W dodatku umożliwia zamieszczenie kodu JavaScript a także HTML, dzięki czemu idealnie się nadaje do publikacji w sieci. Narzędzie Flash powoli odchodzi w zapomnienie, co jest wynikiem kiepskiej wydajności i mimo wszystko jednak małej zdolności interakcji z serwisem stworzonym z użyciem tej technologii. Strony projektowane we Flashu, są tak naprawdę wizytówkami lub prezentacjami a nie pełnoprawnymi serwisami sieciowymi. Dużą zasługę w wypieraniu Flasha z rynku ma firma Apple, która w sporze z właścicielem Flasha, Adobe podjęła decyzję zaniechać wspierania tej techniki w swoich komputerach które są bardzo cenione, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Na chwilę obecną technologia Flash jest najczęściej używana nie do wytwarzania aplikacji webowych a w szeroko pojmowanym marketingu webowym. Flash jako bardzo przystępna technika wykonywania animacji, które można później łatwo zamieścić w serwisie internetowym, stał się szybko zaadoptowany do tego typu celów poprzez agencje marketingowe. Dzisiaj trudno wskazać portal internetowy nie posiadający reklamy a jeszcze trudniej wskazać reklamę, która nie używa technologii Flash.