Jak najlepiej wynająć powierzchnię biurową Wynajem nieruchomości na działalność biurową to niezwykle ważna sprawa przy zarządzaniu działalnością gospodarczą. Wbrew powszechnej opinii jednak nie musi to być największy koszt, ponad nasze zasoby pieniężne. Wszystko zależy od położenia firmy. Lokale w centrach dużych aglomeracji są na pewno droższe od tych położonych na przedmieściach. Jednakże zarówno te w atrakcyjnych dzielnicach jak i te na przedmieściach mają swoich najemców. Zależy to od rodzaju działalności firmy i tego czym się zajmuje. Cześć przedsiębiorstw decyduje się na atrakcyjnie zlokalizowane siedziby, aby przyciągnąć kontrahentów. Te przedsiębiorstwa zaś , które nie utrzymują bezpośredniego związku z klientami zadowolą się mniej wyszukanymi posiadłościami. W najkorzystniejszej sytuacji są przedsiębiorstwa interaktywne, które wszystkie działania przeprowadzają z wykorzystaniem internetu. W ten sam sposób również pozyskują i kontaktują się z kontrahentami, więc na dobra sprawę wcale nie są zmuszone troszczyć się o biuro, bo mogą funkcjonować nawet w małym lokalu. Jeżeli jednak zatrudniamy więcej pracowników, którzy nie są w stanie wykonywać swoich obowiązków zdalnie ze swoich mieszkań rozpoczynamy poszukiwania biura do wynajęcia. A gdy w dodatku będą nas w tym biurze odwiedzać klienci kwestia ta robi się nieco bardziej skomplikowana. Trzeba bowiem odszukaćkompromis pomiędzy niewygórowaną ceną a urokliwością i dostępnością lokalu. Nasi kontrahenci powinni mieć wygodny dojazd do budynku, w którym urządziliśmy pokoje do pracy. Ważna jest winda, parking, dostęp do kuchni i toalety. Te sprawy w każdej chwili może bowiem skontrolować komisja z UP, kontrolująca czy wynajmowane przez nas pomieszczenia spełniają wymagania bezpieczeństwa i czy nasi pracownicy mają odpowiednie warunki do wykonywania swoich zadań.