Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: 5 wskazówek, jak zbudować widoczność firmy w sieci

Dodaj zlecenie

5 wskazówek, jak zbudować widoczność firmy w sieci

5 wskazówek, jak zbudować widoczność firmy w sieci
Autor: KarolinaRoksela   |   18 mar 2021, 14:52   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

Stacjonarne prowadzenie biznesu jest już współcześnie niewystarczające. Chcąc odnieść sukces na rynku oraz podjąć rywalizację z konkurencją należy budować widoczność swojej firmy przede wszystkim w Internecie. To właśnie sieć stanowi obecnie najważniejszą formę kreacji i autopromocji. Nie jest to jednak zadanie łatwe i rzadko przynosi od razu wymierne efekty. W poniższym artykule uchylamy rąbka tajemnicy i podpowiadamy, jakie działania należy podjąć, aby zyskać nowych i nie tylko wirtualnych klientów.

Dlaczego należy zadbać o widoczność biznesu w internecie?

Już 31,97 miliona Polaków korzysta z zasobów wirtualnej sieci. Ta ogromna liczba stanowi bazę Twoich potencjalnych klientów. Możesz docierać do nich codziennie w dowolnym momencie dnia i nocy. Co warto podkreślić, polscy internauci spędzili w 2020 roku średnio 6 godzin i 44 minuty dziennie na korzystaniu z internetu. W tym czasie Twoja firma powinna przykuć uwagę użytkowników, dotrzeć do nich i zainteresować tych potencjalnych klientów swoją ofertą. Jak widzisz, każdy współczesny biznes musi działać w sieci.

Lepsza widoczność firmy wiąże się z większą rozpoznawalnością marki, zwiększeniem sprzedaży oraz zyskaniem możliwości prezentacji swoich usług i produktów 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Najważniejszą zaletą jest jednak łatwiejsze i skuteczniejsze dotarcie do nowych klientów. A czego oczekują potencjalni konsumenci oferty? Przede wszystkim chcą kupować online, wypatrują wiarygodnych firm oraz szukają odpowiedzi na nurtujące pytania. Jeśli chcesz zrealizować wskazane cele, to musisz sprawić, że użytkownicy dostrzegą Twoją firmę na tle wirtualnej konkurencji.

5 sposobów na wypromowanie biznesu w sieci

1. Obecność w katalogach firm, czyli interaktywna wizytówka

Jednym z najprostszych sposób dotarcia do 75,4% internautów, którzy najczęściej wykorzystują sieć do wyszukiwania informacji na temat towarów i usług są katalogi firm. Ogólne oraz branżowe bazy skupiają polecane oferty i mogą trafić również do pozostałej grupy odbiorców. Dzięki nim możesz zbudować swoją obecność w Internecie, wyróżnić się oraz zwiększyć świadomość marki.

Wystarczy, że stworzysz za pośrednictwem darmowych lub płatnych katalogów profesjonalną wizytówkę. Szczególnie warto umieścić w niej adres własnej strony internetowej. Jeśli firma jej nie posiada, to należy w takim wirtualnym identyfikatorze zawrzeć najważniejsze dane o biznesie. Obecność w bazach branżowych może zatem wspomóc pozyskiwanie wartościowego ruchu na firmowych witrynach, a także budować rozpoznawalność i popularność przedsiębiorstwa.


Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>


2. Kanał sprzedaży – duży rynek i wiele możliwości

Czy wiesz, że aż 73% polskich internautów robi zakupy online? Tylko jeden punkt procentowy mniej użytkowników kupuje tylko w polskich e-sklepach. Dlatego też w ostatnich latach, sieć nie tylko stała się źródłem informacji, ale również przestrzenią do sprzedaży towarów i usług. Co przemawia za takim rozwiązaniem? E-handel niesie ze sobą bardzo wiele korzyści, które deklarują sami użytkownicy.

Według badań 82% klientów wskazuje dostępność przez całą dobę jako główny motywator nabywania produktów i usług przez internet. Wśród pozostałych czynników znalazły się: brak konieczności jechania do sklepu (78%), nieograniczony czas wyboru (72%) czy atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych (71%). Wszystkie de dane wskazują, że stworzenia własnego sklepu internetowego jest bardzo opłacalne. Warto również skorzystać z potencjału marketplace, czyli platform handlowych umożliwiających prezentację własnej oferty.

3. Aktywność w mediach społecznościowych

Profile społecznościowe to nowoczesne narzędzie do budowania widoczności firmy w sieci. Potwierdzają to fakty – prawie 26 milionów Polaków posiada aktywne konta w mediach społecznościowych. Dodatkowo użytkownicy poświęcają około dwóch godzin dziennie na korzystanie z social mediów. Za pośrednictwem takich platform jak Facebook, Twitter, Instagram czy LinkedIn można pokazać firmę z nieco innej strony i dotrzeć do nowej grupy odbiorców.

Poprzez media społecznościowe można dzielić się niestandardowymi materiałami np. infografikami, plikami wideo, prezentacjami czy galeriami zdjęć. Co szczególnie istotne wszelkie portale, jak żadna inna przestrzeń bezzwłocznie dostarczają informacje dotyczące reakcji odbiorców na udostępniany content. Social media są również miejscem umożliwiającym szybki i sprawny kontakt z klientem. Wszystkie te funkcje sprzyjają skutecznej reklamie firmy, budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa oraz zdobycia szerokiego audytorium.

4. Marketing treści, czyli skuteczna strategia SEO

Czy wiesz, że dzisiejszy odbiorca traci zainteresowanie treścią już po 8 sekundach? Jeśli w tym czasie użytkownik nie znajdzie oczekiwanej informacji, to opuści stronę w poszukiwaniu innych źródeł. Mówi nam to wiele o roli wszelkich treści w prowadzonej działalności marketingowej. Content marketing jest więc również sposobem na zwiększenie widoczności biznesu w sieci.

Jednym z najprostszych sposobów promocji firmy jest założenie bloga czy bazy wiedzy. Za ich pośrednictwem można udostępniać branżowe treści, które zbudują wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Marketing treści pozwala zdobyć czytelników, którzy mogą stać się również Twoimi klientami. Nierozłącznie związane z tym narzędziem jest SEO. Obecnie należy tworzyć artykuły promocyjne nasycone słowami kluczowymi, które powinny realizować dwa cele: być cenne dla firmy i dokładnie odzwierciedlać oferowane przez nią usługi i produkty. W ten sposób możemy poprawić pozycję strony firmowej w wyszukiwarce Google – aż 93% ogólnej aktywności internetowej zaczyna się właśnie w tym miejscu.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


5. Lokalne wyszukiwanie a Google Moja Firma

Czy wiesz, czym często kierują się klienci w wyborze firmy? Do ważnych czynników należą szybkość realizacji oraz lokalizacja. Oznacza to, że wielu internautów oczekuje ekspresowego wykonania usługi i dostarczenia towaru. Idealnym rozwiązaniem dla takich użytkowników jest wybór spośród okolicznych firm. Jak więc skutecznie promować biznes na rynku lokalnym i zwiększyć swoją widoczność wśród najbliższej konkurencji?

Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie profesjonalnej wizytówki w usłudze Google Moja Firma. Narzędzie to poprawia pozycję przedsiębiorstwa w lokalnej wyszukiwarce (szczególnie w małej miejscowości) oraz stanowi wsparcie dla SEO. Poszukujący wykonawcy klient otrzymuje dostęp do firmowego identyfikatora, w którym umieszcza się zazwyczaj:

• frazy z nazwami miejscowości;
• pinezki na mapach Google;
• dane adresowe i numer telefonu;
• godziny otwarcia;
• wskazówki dojazdu;
• opinie i rekomendacje;
• sekcję pytań i odpowiedzi.

Google cały czas poszerza funkcjonalność wizytówek. Dzięki takiemu narzędziu promujesz niewielkim nakładem pracy swoją firmę oraz przekazujesz wiele informacji potencjalnym klientom.

Wskazane sposoby zwiększenia widoczności firmy w sieci są skuteczne w określonym zakresie. Warto te narzędzia połączyć i dodać inne przynoszące korzyści działania np. optymalizację witryny WWW. Sprawdź, dlaczego przedsiębiorstwo potrzebuje tak zaprojektowanej strony internetowej.

Źródła: Digital 2021 Poland, Digital 2021, Gemius: E-commerce w Polsce 2020, Griffon Webstudios: Attention Span Research, Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy