Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketing

Artykuł: Budżet reklamy

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Budżet reklamy

Budżet reklamy
Autor: karinam6   |   13 lis 2014, 13:42   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama, marketing

Budżet reklamowy może być napisany przed lub po tym, jak właściciel firmy opracował strategię reklamową. Kiedy podjąć decyzję budżetowe zależy od znaczenia reklamy i dostępnych zasobów do prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli na przykład firma wie, że ma tylko pewną kwotę pieniędzy na reklamę, wtedy budżet będzie miał tendencję do dyktowania tego, jak reklama ma być rozwijana i co będzie ogólnym celem marketingowym. Z drugiej strony, jeśli firma ma nieco dostępnych środków, strategia reklamowa może być opracowana w celu spełnienia wcześniej określonych celów marketingowych. Dla małych firm, jest to zwykle najlepiej ułożyć budżet reklamowy na wczesnym etapie procesu reklamowego.

Poniższe rozwiązania to najczęściej stosowane metody opracowania efektywnego budżetu. Wszystkie metody wymienione są progresywne i mają utrwalać wzrost sprzedaży/ poprawę wizerunku:
- Procentowy udział w sprzedaży w przyszłości lub przeszłości
- Konkurencyjne podejście
- Udział w rynku
- Wszystkie dostępne środki
- Zadaniowe lub całościowe podejście

Najprostszym i najczęściej stosowanym podejściem jest to oparte o przyszłą sprzedaż. Większość ekspertów branży reklamowej zaleca kalkulowanie budżetu na podstawie przewidywanych wydatków na sprzedaż, w celu zapewnienia wzrostu. Ale dla małego biznesu, gdzie przeżycie może być większy problemem niż wzrost, warto opierać budżet reklamowy na dotychczasowych wynikach sprzedaży.

METODY REKLAMY
Właściciele małych firm mogą wybrać jedną z dwóch przeciwstawnych filozofii przy opracowywaniu strategii reklamowej. Pierwsza z nich, czasami nazywana metodą typu push jest stanowisko, w którym reklamodawca jest aktywny wśród handlowców detalicznych, w celu ustalenia, czy poszerzać swoją obecność na rynku. Druga opcja, czasami nazywana metodą typu pull skierowana jest do konsumentów, którzy, od których oczekuje się, że będą prosić sprzedawców o produkt i tym samym pomogą "ciągnąć" go przez kanał dystrybucji. Oczywiście, wiele firm korzysta z jakiejś krzyżówki dwóch metod przy zakładaniu razem swojej strategii reklamowej.

PUSH METODA
Celem metody typu push jest przekonać sprzedawców, handlowców, lub dealerów do prowadzenia i promowania produktu reklamodawcy. Związek ten uzyskuje się poprzez zachęty dla oferującego, takie jak dostarczenie zestawów reklamowych, aby pomóc sprzedawcy w sprzedaży produktu, oferując zachęty do wykonania akcji, a także rozwijanie promocji handlowych.

PULL METODA
Celem metody typu pull jest przekonanie konsumenta docelowego, aby spróbował, kupił, a ostatecznie odkupił produkt. Ten proces uzyskuje się poprzez bezpośredni kontakt z docelowym konsumentem z kuponami i poprzez loterie.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy