Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Czym jest ambient marketing?

Dodaj zlecenie

Czym jest ambient marketing?

Czym jest ambient marketing?
Autor: homie   |   23 paź 2015, 9:23   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

Ambient marketing ciężko jest zdefiniować. Jest to zjawisko, które przybiera różną formę, najogólniej więc można określić go jako mocno niestandardowa forma reklamy.

Ambient jest najbardziej zaskakującą formą marketingową z jaką można mieć do czynienia. Czasem wydaje się, że coś jest po prostu dziwne i nie na miejscu, a czasem – szokujące i zaskakujące w pozytywnym znaczeniu tego słowa.

Konsumenci przyzwyczaili się już do ‘normalnych’ metod reklamowania produktów takich jak: reklama telewizyjna, radiowa, billboardy, bandery, ulotki etc. W tych elementach raczej nie jest w stanie ich nic zaskoczyć. Właśnie dlatego powstał ambient, aby zaskakiwać.

Reklamy ambientowe zazwyczaj w ogóle nie wyglądają na reklamy, a odbiorcy nie zdają sobie sprawy na przykład, że ten monstrualny smok na plaży reklamuję nowy sezon serialu, czy znaki namalowane na ścianie metra reklamują antyperspirant. Ambient przyjmuje także często formę performance, w którym biorą udział także zwykli ludzie, nie zdający sobie sprawy z tego, że stojąc w kolejce do automatu z napojami są elementem spektaklu dokładnie zaplanowanego przez markę.

Ambient marketing wychodzi do ludzi, stawia im czoła na ulicy i daje im możliwość wzięcia udziału w kampanii reklamowej poprzez wypicie puszki napoju z automatu lub naciśnięcie przycisku. Ta forma reklamy występuje głównie w życiu codziennym, w punktach przez które przechodzi dużo osób. Pełen sukces ambientowej kampanii jest wtedy, gdy ktoś ze świadków zrobi zdjęcie danemu elementowi reklamy bądź nagra cały performance i wrzuci do Internetu, gdzie błyskawicznie wszystko rozniesie się viralowo.

Warto postawić na ambient, w szczególności jeżeli jest się dużą firmą, rywalizującą z konkurentami o uwagę klientów. Jeżeli kampania zostanie dobrze zaplanowana i odniesie sukces, ta forma reklamy przyczyni się do popularności firmy dużo bardziej niż wszelkie inne tradycyjne formy.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy