Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketing

Artykuł: Dlaczego warto zaistnieć w sieci?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Dlaczego warto zaistnieć w sieci?

Dlaczego warto zaistnieć w sieci?
Autor: unabellasorpresa   |   13 sty 2017, 12:36   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama, marketing

Często można spotkać się z twierdzeniem, że żyjemy w dobie powszechnego dostępu do informacji. Trudno się nie zgodzić z tym twierdzeniem, wystarczy rozejrzeć się dookoła. Można nawet spróbować pójść krok dalej i wysunąć bardziej radykalną teorię, iż żyjemy nie tyle w dobie powszechnego co przymusowego dostępu do informacji.

Często można spotkać się z twierdzeniem, że żyjemy w dobie powszechnego dostępu do informacji. Trudno się nie zgodzić z tym twierdzeniem, wystarczy rozejrzeć się dookoła. Można nawet spróbować pójść krok dalej i wysunąć bardziej radykalną teorię, iż żyjemy nie tyle w dobie powszechnego co przymusowego dostępu do informacji.
Jest to idealna sytuacja dla przedsiębiorstw, zwłaszcza tych mniejszych, stwarza im to okazję zaistnienia na rynku minimalnym kosztem. Jednak aby tak się stało należy w pewien sposób „wbić” się w owy wszechobecny szum informacyjny. O ile media takie jak radio czy telewizja wymagają pewnych znacznych nakładów finansowych, to już internet stwarza nam mnóstwo okazji na zaistnienie niemal bezpłatnie.

Dobrym przykładem może być znany każdemu użytkownikowi internetu Facebook. Serwis ten na początku swego istnienia nie wyłożył żadnej większej kwoty na rozpropagowanie swojej marki. Poprzez idealne zarządzanie przepływem informacji wykorzystali narzędzie marketingowe, jakim jest marketing szeptany. Dzisiaj o Facebooku słyszał każdy, wiele firm które łożą grube miliony na systemy zarządzania informacją oraz zarządzają wielkimi projektami marketingowymi nie może poszczycić się podobną rozpoznawalnością marki- oto jest potęga internetu.

O ile marketing szeptany jest tani, nie zawsze jest równie skuteczny jak w wypadku Facebooka. W większości przypadków nie obejdzie się bez jednego chociaż projektu czy narzędzia marketingowego. Tutaj na scenę wkraczają serwisy internetowe. Zarządzanie projektem IT polegającym na projektowaniu serwisu internetowego jest dużo prostsze ale i tańsze oraz szybsze niż planowanie projektu w mediach pokrewnych takich jak telewizja czy radio. Rozmiary projektu nie wymagają także wielkiego zespołu do zarządzania, w praktyce mikro i małe przedsiębiorstwa wykonują takie projekty samemu, często poprzez jedną osobę.


Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności powinniśmy zadbać o dobrze przemyślaną stronę internetową. Nie ma znaczenia, czy jest to biznes internetowy – tutaj bądź co bądź strona jest elementem niezbędnym do funkcjonowania – czy może prowadzimy usługi budowlane i na co dzień nie mamy czasu na przeglądanie internetu.

Paradoksalnie mimo mniejszych nakładów finansowych i nie rzadko mniejszej pracy włożonej w stworzenie narzędzia marketingowego, rezultaty mogą okazać się dużo lepsze niż gdybyśmy skorzystali na przykład z telewizji.

Sprawny przedsiębiorca może także uczynić z internetu źródło swojego dochodu jednak wymaga to zarządzania nieco większymi projektami oraz większego zespołu. Serwisy tego typu nazywane są start-upami i szerzej o nich napiszę w kolejnym tekście.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy