Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Google Analytics bez tajemnic

Dodaj zlecenie

Google Analytics bez tajemnic

Google Analytics bez tajemnic
Autor: homie   |   30 paź 2015, 16:15   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

Prowadzenie strony internetowej, bloga czy sklepu internetowego wymaga poznania odbiorców i ich zachowań. W tym celu niezbędnym jest zapoznanie się z narzędziem Google Analytics.

Skąd się biorą klienci?

Zanim klient dokona zakupu w naszym sklepie internetowym, musi jakoś trafić na jego stronę i dowiedzieć się o naszych produktach. Dzięki Google Analytics możemy sprawdzić skąd przyszedł każdy klient kupujący przedmioty. Czy znalazł on link na blogu, jeżeli tak to na jakim blogu? Czy było to wejście z forum internetowego, gdzie zamieściliśmy link? Czy może dowiedział się o naszym sklepie z Facebooka? Dzięki temu, że dowiemy się skąd przyszli klienci, będziemy mogli zoptymalizować kampanię marketingową prowadzoną w internecie i zdecydować czy warto zamieszczać nasze produkty w social media czy może lepiej pozycjonować sklep przy użyciu Google AdWords.

Źródła wejść.

Google Analytics dzieli wejścia na trzy podstawowe rodzaje:
- direct, czyli wejścia bezpośrednie po wpisaniu adresu url strony w pasek przeglądarki,
- organic, czyli tzw. ruch organiczny, wszelkie wejścia pozyskane przez wyszukiwarkę Google,
- refferal, czyli wejścia po kliknięciu w zamieszczony gdzieś wcześniej link.
Istnieją także wejścia typu direct/none. Są to wejścia po kliknięciu w link wiadomości w komunikatorze czy też na Facebookowym chacie.

Co robią klienci na naszej stronie?

Narzędzie Google pozwala również zbadać jak spędzają czas klienci na przeglądaniu naszej strony. Czy po kliknięciu w link wychodzą po obejrzeniu strony startowej, czy spędzają czas na przeglądaniu innych podstron i zakładek. Współczynnik odrzuceń nie pokazuje nam ile czasu spędzają klienci na danej stronie, dlatego ciężko jest stwierdzić czy wyszli od razu po kliknięciu w link, czy też najpierw przestudiowali stronę startową i wyszli, nie klikając żadnych zakładek. Aby zdobyć te informacje, trzeba przyjrzeć się średnim wartościom spędzenia czasu na stronie. Jeżeli przeglądają tylko główną stronę, ale za to spędzają na niej sporo czasu, warto dodać na niej odnośniki to innych podstron i przekierować ich np. do pozostałych zakładek sklepu.

Google Analytics to świetne i do tego darmowe narzędzie wspomagające pracę marketerów. Dzięki niemu można zbadać preferencje odwiedzających i dostosować działania promocyjne pod użytkowników.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy