Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingCopywriting

Artykuł: Jak prowadzić firmowego bloga?

Dodaj zlecenie

Jak prowadzić firmowego bloga?

Jak prowadzić firmowego bloga?
Autor: KarolinaRoksela   |   5 sie 2021, 10:45   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Copywriting

22,2 miliarda wpisów tworzonych każdego dnia odwiedza 409 milionów czytelników te imponujące liczby pokazują ogromny potencjał drzemiący w content marketingu. Jeżeli chcesz z niego skorzystać, to musisz stworzyć firmowego bloga. Jest on bowiem szansą na pozyskiwanie nowych klientów i promocję biznesu w sieci. Sprawdź, jak tworzyć dobre treści i prowadzić własną bazę wiedzy.

Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?

Jeśli chcesz rozwinąć swój biznes w sieci, to możesz skorzystać w tym celu z wielu narzędzi marketingowych. Jednym z najskuteczniejszych jest bez wątpienia content marketing. Dzięki niemu możesz zyskać dodatkowy kanał do komunikacji z klientami i odnotować większe zainteresowanie oferowanymi produktami i usługami. Posiadanie własnej strony internetowej bez bazy wiedzy jest obecnie niewystarczające. Potwierdzają to statystyki – witryny WWW z podpiętym blogiem firmowym mają o 55% więcej odwiedzin niż pozostałe serwisy.

Publikowanie własnego contentu, choć nie przynosi natychmiastowych efektów, to może zaskoczyć ostatecznymi rezultatami. Co ciekawe aż 92% marketerów twierdzi, że ich firma postrzega treści jako aktywa biznesowe. Wciąż wzrastają również inwestycje przedsiębiorstw w tę formę marketingu. Dlaczego warto prowadzić biznesowego bloga? Oto kilka najważniejszych powodów:

• zwiększenie potencjału SEO strony internetowej i konwersji,
• pozyskiwanie nowych linków do firmowej witryny,
• generowanie ruchu i kontaktów sprzedażowych,
• kreowanie wizerunku eksperta w sieci,
• opowiedzenie historii marki,
• tworzenie więzi i relacji z klientem,
• promowanie usług i produktów,
• budowanie pozycji w wyszukiwarce Google,
• uzupełnienie dla mediów społecznościowych.

Odpowiednio prowadzony blog firmowy stanowi podstawę wszelkich kampanii contentowych. Potwierdzają ten fakt również marketerzy – aż 72% z nich stwierdziło, że posiadanie dobrej strategii marketingu treści było głównym kluczem do ich sukcesu w 2018 roku. Warto przy tym zaznaczyć, że jest to jedno z najtańszych narzędzi promocyjnych.


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>


Prowadzenie firmowego bloga – podstawowe zasady


Wiesz już, co może przynieść Twojej firmie oraz stronie internetowej firmowy blog. Czas więc dowiedzieć się również, jak tworzyć odpowiednie treści. Oto kilka najważniejszych kroków w drodze do skutecznej bazy wiedzy:

1. Założenie firmowego bloga

Stworzenie bazy wiedzy dla firmy wymaga wskazania dla niej odpowiedniego miejsca. Dostępne są trzy podstawowe możliwości – blog może powstać pod inną domeną, jako subdomena lub podstrona. Jeżeli zależy nam na pozycjonowaniu firmowej strony WWW lub sklepu internetowego, to powinniśmy zdecydować się na ostatnią z wymienionych opcji. Dzięki temu publikowany content będzie pracować na wyższą pozycję witryny w wyszukiwarce Google. W pozostałych przypadkach nieumiejętne wykorzystywanie fraz kluczowych może doprowadzić do tzw. kanibalizacji treści.

Warto zaznaczyć, że jeśli wraz z blogiem zakładasz nową stronę internetową dla swojej firmy, to musisz zadbać również o godny zaufania hosting. Aby aktualizować materiały w serwisie i publikować nowe wpisy potrzebujesz prostego w obsłudze CMS, czyli systemu zarządzania treścią. Przygotowując bazę danych, warto zapewnić odpowiednią prędkość ładowania witryny oraz o jej dostępność na urządzeniach mobilnych. Stworzenie serwisu warto zlecić profesjonalnej agencji marketingowej.

2. Cel, strategia i rodzaj contentu

Spójna i przemyślana strategia to podstawa tworzenia skutecznego bloga firmowego. Obejmuje ona przede wszystkim ustalenie grupy docelowej publikowanych treści. Gdy już ustalisz, do kogo będziesz kierować tworzone przekazy, to musisz wybrać tematy konkretnych materiałów. W tym przypadku warto jeszcze określić ton komunikacji oraz rodzaj blogowania (tekstowe, videoblogi, podcasty czy fotoblogi). Jedną z najciekawszych i najskuteczniejszych form content marketingu są poradniki.

Spójność tworzonych treści oraz ich częstotliwość to dwa kluczowe elementy blogowania. Nie musisz publikować codziennie, ale staraj się robić to regularnie. Kalendarz postów może okazać się świetnym rozwiązaniem. Ostatnim elementem planu jest nakreślenie kanałów promocji. Jak zostało już wcześniej wspomniane, blog oraz media społecznościowe firmy są wzajemnie przeplatającymi się elementami całościowej strategii marketingowej. Nie zapominaj w tym wszystkim, że celem bazy wiedzy jest przede wszystkim uzupełnianie publikacji na stronie WWW. Treści muszą być więc ściśle związane z Twoją branżą.

3. Prowadzenie bloga i publikowanie treści

Masz już opracowaną strategię marketingową oraz wiesz, co możesz osiągnąć poprzez tworzenie własnej bazy wiedzy. Przyszedł więc czas na zaplanowanie konkretnych materiałów. Oto kilka wskazówek, jak prowadzić firmowego bloga:

Właściwie dobieraj tematy

Zastanawiasz się, jak tworzyć treści na firmowego bloga? Najważniejszym zadaniem jest dopasowanie rodzaju i typu publikacji do określonej grupy odbiorców. Wpisy mają wzbudzać zainteresowanie i wywoływać dyskusje. W wielu branżach istnieją pewne tematy zapalne, czyli tzw. triggery, które emocjonują potencjalnych klientów. Warto poruszać wątki, na których się znamy i te dotyczące naszej oferty. W ten sposób możesz nie tylko zwiększyć zainteresowanie i ruch na stronie, ale również przywiązanie użytkownika do marki.

Zadbaj o wygląd i odpowiednie formatowanie

Obecnie właściwie każda firma posiada własnego bloga. Trudno więc wyróżnić się na tle konkurencji. Dużą rolę w takiej sytuacji odgrywa projekt bloga i jego czytelność. Właściwe formatowanie to konieczność w przypadku tworzenia tekstów – które stanowią zazwyczaj najliczniejszy content na stronie. Musisz pamiętać więc o dzieleniu artykułów na niewielkie akapity i rozdzielaniu ich chwytliwymi i czytelnymi nagłówkami. Ponieważ większość czytelników najpierw skanuje treść wzrokiem, a później zabiera się za czytanie, to wykorzystuj takie elementy jak: śródtytuły, ramki, podkreślenia i pogrubienia.

Optymalizuj teksty pod kątem SEO

Jednym z głównych celów prowadzenia firmowego bloga jest walka o wyższą pozycję w Google. Można tego dokonać poprzez prawidłową optymalizację treści. Kluczowym narzędziem jest projektowanie tekstów pod lepsze wyniki w wyszukiwaniach na konkretne frazy kluczowe. Wpisy powinny odpowiadać na pytania użytkowników oraz zawierać słowa kluczowe i zależne. Poza tym warto zadbać również o chwytliwe tytuły i leady, metadane do artykułu, prawidłowo skonstruowane URL, linkowanie i pogrubienia.

Twórz zróżnicowany content

Strategia contentowa dla bloga firmowego nie musi być jednolita. Możesz pisać różnorodne materiały, które będą interesujące dla odbiorców. Pamiętaj przy tym o tworzeniu konkretnych kategorii, które ułatwią użytkownikom nawigację po stronie i odnalezienie poszukiwanych tematów. W bazie wiedzy publikuj zarówno wpisy dotyczące życia firmy, jak i treści eksperckie dotyczące działalności marki oraz całej branży. Świetnie sprawdzą się też teksty poradnikowe, case studies, rankingi i listy top czy komentarze dotyczące najnowszych trendów i wydarzeń. Wzbogacaj posty o grafiki i filmy.

Dbaj o regularność wpisów

Ile wpisów należy dodawać na firmowego bloga? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tak jak już zostało wcześniej wspomniane, nie musisz robić tego codziennie, aby osiągnąć optymalne efekty. Liczy się przede wszystkim jakość oraz regularność publikacji. Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie kalendarza postów, planowanie ich z wyprzedzeniem oraz aktualizacja opublikowanych wcześniej materiałów. Systematyczność może okazać się kluczem do zatrzymania przy sobie użytkowników.

Monitoruj postępy i promuj swoje treści

Blogowanie jest ściśle powiązane z innymi elementami marketingowej strategii. Dlatego też promowanie tworzonych treści jest obecnie właściwie obowiązkiem. Można wykorzystać do tego celu wiele kanałów komunikacji – newsletter, social media, kanał na YouTubie, sklep internetowy czy fora branżowe. Nie zapominaj przy tym o aktualizowaniu i odświeżaniu starszych wpisów czy odwoływaniu się do nich w kolejnych tekstach.

Ważnym elementem strategii jest również analiza naszych poczynań. Dzięki takim danym jak np. liczba unikalnych odsłon, najchętniej odwiedzane wpisy czy współczynnik odrzuceń można poznać preferencje czytelników bloga. Pamiętajmy, że efekty naszych działań w blogosferze nie pojawią się od razu, więc monitorowanie postępów będzie w tym przypadku kluczowe.

Wiesz już, że dobrze prowadzony blog może przynieść wiele korzyści Twojej marce. Sprawdź, jakie inne narzędzia pomogą zbudować widoczność firmy w sieci.

Źródła: Digital 22: The state of inbound marketing, HubSpot: 31 Business Blogging Stats You Need to Know in 2021

KOMENTARZE
  • brak komentarzy