Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Jak skutecznie prowadzić kampanię Google Adwords?

Dodaj zlecenie

Jak skutecznie prowadzić kampanię Google Adwords?

Jak skutecznie prowadzić kampanię Google Adwords?
Autor: homie   |   23 paź 2015, 12:46   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

W dzisiejszych czasach coraz trudniej rozpromować firmę w internecie. Dobrym pomysłem jest przeprowadzenie kampanii Google Adwords. Jest to dość trudne, więc większość firm zleca to zadanie profesjonalistom. Jeżeli jednak chcemy samodzielnie się za to zabrać, Google ma kilka wskazówek.

Warto skupić się na promowaniu niskich cen. Klienci porównując towary, często zwracają uwagę właśnie na cenę i nierzadko jest ona głównym kryterium wyboru. Wybierając treści reklam warto promować rabaty, zniżki, procentowe promocje, na przykład: wyprzedaż 50%!
W tym celu najlepiej używać także słów kluczowych związanych z wszelkimi obniżkami. Można skorzystać z narzędzia Google Adwords, czyli planera słów kluczowych, który zaproponuje słowa najczęściej wyszukiwane przez użytkowników.
Dobrym pomysłem jest także stworzenie grup słów, związanych z produktem lub tematem, który chcemy zareklamować. Im lepsza grupa tematyczna, tym lepiej zadziała kampania Google Adwords
Często jest tak, że słowa kluczowe, które wybierzemy, nie spełniają swojej funkcji i klienci, którzy szukają czegoś konkretnego nie trafią na naszą reklamę. Najlepiej jest wybrać słowa, które dokładnie opisują nasz produkt czy usługę i niepotrzebnie nie wydawać pieniędzy na te, które przyciągną użytkowników, nie szukających tego, co mamy do zaoferowania.
Strona docelowa powinna być dostosowana do użytkowników. Adwordsy reklamujące konkretne produkty, muszą mieć odnośnik do podstrony właśnie tych produktów, a nie strony głównej sklepu internetowego.
Po uruchomieniu kampanii, należy skupić się na słowach i reklamach, które mają największy wpływ na sprzedaż i odwiedzanie witryny, innymi słowy: generują najwięcej konwersji. Google udostępnia narzędzie do śledzenia konwersji, które pozwala obserwować działania użytkowników, takie jak: zakupy online czy połączenia z firmą z telefonów komórkowych.

Przeprowadzenie kampanii Google Adwords może być trochę skomplikowane dla osoby, która nigdy nie miała z tym do czynienia. Warto poświęcić trochę czasu na opanowanie panelu Google Adwords, przeczytaniu wskazówek Google oraz na dobór odpowiednich słów kluczowych i treści, aby reklama ta była jak najbardziej efektywna.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy