Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Jak tworzyć skuteczne bannery?

Dodaj zlecenie

Jak tworzyć skuteczne bannery?

Jak tworzyć skuteczne bannery?
Autor: arbeta   |   27 paź 2015, 15:34   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

Banner jest podstawowym narzędziem w marketingu internetowym. Obecnie na większości stron można je znaleźć. Co zrobić, żeby wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć zainteresowanie użytkowników sieci?

Obecnie głównie liczy się pierwsze wrażenie. W przypadku banerów tą rolę pełni nagłówek – konieczne jest, aby samym tytułem wywrzeć na odbiorcy jak najlepsze wrażenie oraz przekazać oczywistą treść. Banner, który przyciąga uwagę, charakteryzuje się tym, że: wzbudza ciekawość, zapowiada korzyść i ma zawarte przydatne informacje. Internauci przeważnie poświęcają zaledwie kilka sekund na przeczytanie bannera.

Tworzenie nagłówków jest właśnie sztuką jednostronnej komunikacji. Podczas tworzenia banneru trzeba pamiętać, żeby tekst ma być jasny i zrozumiały. Dodatkowo warto pamiętać, aby odpowiadał na następujące pytania: Co? Jak? Dlaczego? Co z tego będę mieć? I mieścił się w 4 wersach.
Nagłówek powinien się różnić od reszty tekstu, lecz nie powinien go przytłaczać. Powinno się zrezygnować z kursywy, podkreślenia czy pogrubienia.

Interakcja jest głównym celem każdego banneru, dlatego konieczne jest, aby zawrzeć tekst podejmujący jakieś działanie. Najlepiej instruujący odbiorce jak „Kup teraz” czy „Sprawdź ofertę”. Oferta powinna mieć jedno założenie i pożądaną akcję, do której chcesz namówić internautę.

Banner powinien być spójny kolorystyką i tematyką ze stroną, na której się znajduje. Po to, aby stał się integralną częścią dla nieprawionego oka internauty, ponieważ użytkownicy sieci nie szukają reklam, a contentu.

Żeby zwrócić na siebie uwagę klientów trzeba się wyróżnić na tle innych. Banner powinien być intrygujący i innowacyjny. Warto jednak pamiętać, żeby zaprojektować go z głową – nie może odwracać uwagi od głównego przekazu, ponieważ użytkownicy mogą stracić zainteresowanie. W badaniach przeprowadzonych przez ZD Net wykazano, że reklamy animowane generują średnio 15% większą klikalność. Oczywiście, jeśli banner został zaprojektowany w odpowiedni sposób. Głównymi zasadami jest to, aby reklama trwała maksymalnie 6sekund i powtarzać się do 3 razy. Najważniejsze informacje nie powinny znajdować się pierwszych klatkach, ponieważ może to umknąć użytkownikom.

Decyzje zakupowe w głównej mierze zależą od aspektu wizualnego. Odpowiednio dobrane kolory pomogą wykreować wizerunek produktu. Posiadając wiedzę odnośnie działania poszczególnych kolorów jest możliwość w jakiś sposób manipulować wrażeniami odbiorców, gdyż podświadomie je interpretując. Dodatkowo można wprowadzić dynamizm w bannerach. Polega to na zmianie koloru, błyśnięciu w momencie, gdy odbiorca najedzie kursorem na niego.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy
USŁUGI AUTORA ARTYKUŁU