-

Public relations (PR) jest sposobem dla firm, organizacji lub osób na polepszenie ich reputacji. Zadanie to zazwyczaj jest wykonywane przez specjalistów public relations lub firmy PR na zlecenie swoich klientów. PR zazwyczaj polega komunikowaniu się z mediami by poprzez media przedstawić klientów w najkorzystniejszy z możliwych sposobów. To również często wymaga wspólnych działań z innymi ludźmi i organizacjami, aby stworzyć dobrą wolę we wspólnocie i zmocnić wizerunek klienta.
-

Środki unijne dla osób zamierzających otworzyć własną działalność gospodarczą (nie dotyczy spółek kapitałowych, np. spółek z ograniczoną odpowiedzialnością lub akcyjnych) przewidziano w postaci bezzwrotnej dotacji (do 40.000,00 zł) lub mikropożyczki (do 50.000,00 zł). Pożyczki to środki zwrotne, które są oferowane na bardziej preferencyjnych warunkach, niż kredyty w bankach komercyjnych.
Tego rodzaju wsparcie funkcjonuje w ramach Programu Kapitał Ludzki - w Działaniu 6.2. Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia oraz Działaniu 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie. Pierwsze działanie skierowane jest w zasadzie do szerokiego grona chętnych. Drugie do osób zwolnionych z pracy z winy zakładu lub przewidzianych do zwolnienia, zwłaszcza w ramach zwolnień grupowych.
W obu działaniach schemat jest podobny. Żeby otrzymać dotację/pożyczkę trzeba spełnić kilka warunków.
-
Od zawsze wiadomo, że powinniśmy mieć pod stałą kontrolą domowy budżet. Ale nie zawsze jest to tak oczywiste, jeśli chodzi o pieniądze firmy. Warto jednak pamiętać, że przedsiębiorstwo obraca pieniędzmi wielu osób i w interesie właściciela jest kontrola nad nimi.
-

Podczas rekrutacji każdy z kandydatów chce przedstawić się ewentualnemu przyszłemu pracodawcy z jak najlepszej strony i przekonać o swojej wiedzy, doświadczeniu oraz umiejętnościach. Nawet już w trakcie pisania CV wybieramy przede wszystkim te informacje, które postawią nas w jak najlepszym świetle. Nie ma w tym nic dziwnego, jednak problem pojawia się wówczas, gdy ktoś podczas takiej autoprezentacji zacznie drastycznie rozmijać się z prawdą na temat własnych kompetencji. Jak rekruterzy mogą poradzić sobie z tym problemem?
-

Dziś system pracy i aranżacje przestrzeni biurowych ulegają diametralnym zmianom. Nowoczesne rozwiązania technologiczne umożliwiają pracę w każdym miejscu na świecie, w samochodzie, domu, na lotnisku.
-
Potencjał oraz szereg umiejętności to cechy charakteryzujące dobrego sprzedawcę. Osiągnięcie bez nich większych efektów sprzedażowych jest praktycznie niemożliwe. A Negocjacje? Jak wiele od nich zależy wie każdy handlowiec.
-
Praca zespołowa przynosi lepsze wyniki. Co należy robić by zespół pracował zgodnie i efektywnie? Jakie cechy powinien posiadać dobry lider? Czy każdy jest urodzonym przywódcą?
-
Są takie zawody, w których ciągła edukacja to wymóg nie tylko rynku, ale i prawa. Pracownicy nieruchomości pośrednicy, zarządcy i rzeczoznawcy majątkowi - mają coroczny obowiązek doskonalenia zawodowego. Czy to zawsze wiążą się ze spędzaniem wielu godzin na sali szkoleniowej? Czy męczące dojazdy do miejsca kursu są nieuniknione? I najważniejsze: czy szkolenia to tylko sucha teoria?
-
Historia e-learningu, powszechnie uważanego za narzędzie nowoczesne i innowacyjne, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce, sięga początków XVIII wieku, kiedy to pojawiły się pierwsze ogłoszenia proponujące naukę na odległość. Przykładowo Uniwersytet Krakowski pierwszy kurs korespondencyjny (dotyczący rzemieślnictwa) uruchomił już w 1776 roku. Przełomem w historii nauczania na odległość było jednak dopiero upowszechnienie się radia i telewizji, a przede wszystkim komputera i Internetu. Dziś e-learning rozumiany jest przede wszystkim jako nauczanie w 100% przez komputer i Internet, pozwalające na pełną niezależność geograficzną...
-
Współczesne organizacje osiągają przewagę konkurencyjną głównie w oparciu o czynniki niematerialne: wiedzę, reputację, wartości czy etykę. Odpowiednie kompetencje - nie tylko w obszarze twardej wiedzy fachowej, ale przede wszystkim w obszarze postaw i umiejętności miękkich są podstawą rozwoju firmy. Oprócz tradycyjnych szkoleń, skuteczny w ich wzmacnianiu jest nowoczesny e-learning. Jak jednak sprawić, aby uczestnicy wykazali niezbędną motywację i efektywnie wykorzystali tę formę edukacji?