Wakacje za pasem. Zajęcia w szkołach i na uczelniach dobiegają końca. Jeszcze tylko ostatnie egzaminy - i wreszcie dwa miesiące odpoczynku! Ale lato to nie tylko okazja do naładowania akumulatorów. Właśnie teraz mnóstwo młodych ludzi dysponuje wolnym czasem i pragnie zarobić nieco pieniędzy. Szukają więc wakacyjnej pracy.
Pierwszy dzień tygodnia to trudny czas dla pracownika. Od nowa trzeba wdrożyć się w zadania już zapomniane przez weekend, a wspomnienia błogiego odpoczynku nie działają zbyt motywująco. Jak poradzić sobie z tym dniem i uczynić go bardziej znośnym?
Pracujemy w jednej firmie już jakiś czas. Może rok, może dwa lata - nieważne. W pewnym momencie dochodzimy do wniosku, że dotychczasowa kwota wynagrodzenia już nas nie satysfakcjonuje. Chcemy poprosić szefa o podwyżkę - tylko jak to zrobić?
Dostałeś zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną w twojej wymarzonej firmie. Zrobiłeś wszystko, co w twojej mocy, żeby się do niej przygotować i pełen nadziei przychodzisz na spotkanie, a na miejscu okazuje się, że rekruter jest niechętny, a nawet niemiły. Co możesz zrobić w takiej sytuacji, aby wzbudzić w nim zainteresowanie i uratować swoją szansę na pracę?
Istnieją branże, w których zawsze będzie można znaleźć zatrudnienie oraz takie, które przeżywają boom na rynku pracy co kilka lat. Analizując dane z minionych lat, łatwo można wyciągnąć wnioski, w jakich kierunkach warto się kształcić, by nie mieć w przyszłości problemów ze znalezieniem pracy. Sytuacja na rynku pracy w roku 2014 doskonale pokazuje, w którą stronę zmierza gospodarka i jakiego typu pracownicy będą w przyszłości poszukiwani.
Nie tylko znalezienie dobrej pracy jest wyzwaniem. Także wyszukanie idealnego kandydata na dane stanowisko to bardzo trudne zadanie. Spośród wielu chętnych musimy dobrać osobę nie tylko posiadającą zadowalające nas kompetencje, ale także pasującą do zespołu. Jak tego dokonać?
Tworząc CV, najwięcej uwagi poświęcamy opisowi wykształcenia czy umiejętności. To ważne elementy w odpowiadaniu na ogłoszenia o pracę, ale trudno za ich pomocą przedstawić nas jako kreatywnych przyszłych pracowników. Oprócz podanych rubryk warto skupić się również na tej o nazwie cele zawodowe.