Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaInternetTworzenie stronStrony-wizytówki

Artykuł: Wizytówka NAP, czyli jak promować biznes na lokalnym rynku?

Dodaj zlecenie

Wizytówka NAP, czyli jak promować biznes na lokalnym rynku?

Wizytówka NAP, czyli jak promować biznes na lokalnym rynku?
Autor: KarolinaRoksela   |   6 lip 2021, 10:37   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Strony-wizytówki

Planujesz rozwinąć swoją firmę? Chcesz dotrzeć do nowych klientów? A może bezskutecznie próbujesz zaznaczyć swoją obecność w sieci? Wszystko to możesz osiągnąć poprzez pozycjonowanie lokalne oraz wizytówki NAP. Z poniższego artykułu dowiesz się, co oznacza ten tajemniczy skrót. Przekonaj się, co powinna zawierać, gdzie należy ją umieścić i dlaczego warto w nią zainwestować.

Wizytówka NAP, czyli prezentacja firmy w sieci

Widoczność w Internecie, promocja biznesu oraz dotarcie do 75,4% użytkowników, którzy najczęściej wykorzystują sieć do wyszukiwania informacji na temat towarów i usług – to najważniejsze cele wizytówek w katalogach firm. Z jednej strony informują one o prowadzonej działalności, a z drugiej za pomocą obrazu i tekstu reklamują markę. Pozwalają wyróżnić się w internetowym gąszczu ofert, wzmacniają wizerunek oraz rozpoznawalność przedsiębiorstwa i stanowią ważny atut w walce z konkurencją.

Katalogi firm to takie miejsca w sieci, w których prezentowane są zazwyczaj lokalne marki za pomocą interaktywnych identyfikatorów. Specjaliści od marketingu nazywają je wizytówkami NAP. Skrótowiec ten pochodzi od trzech angielskich słów:

• Name – nazwa biznesu;
• Adress – lokalizacja (adres w pełnym formacie: miasto, kod pocztowy, numer lokalu, ulica);
• Phone – numer telefonu.

Rozumiany jest jako internetowa prezentacja małego lub średniego przedsiębiorstwa, którą można udostępnić w lokalnym serwisie lub katalogu stron WWW. Zawiera zazwyczaj komplet danych dotyczących konkretnej marki wraz z linkami do oficjalnej witryny internetowej oraz mediów społecznościowych.

Do najpopularniejszych portali branżowych, w których można umieścić wizytówkę NAP, należą: pkt.pl oraz panoramafirm.pl. Obszerną i aktualną listę innych darmowych katalogów znajdziesz pod tym linkiem. Pamiętaj, aby wybierać tylko godne zaufania i sprawdzone adresy, które są dobrze odbierane przez algorytmy wyszukiwarek.


Chcesz dodać swoją wizytówkę do najważniejszych katalogów firm? Wypełnij formularz >>


Co powinna zawierać wizytówka w katalogach firm?

Aby umożliwić identyfikację marki przez nowych klientów, podstawowe dane na temat firmy powinny być ogólnodostępne w sieci. Dlatego też warto zainwestować poza własną stroną internetową czy mediami społecznościowymi również w wirtualne wizytówki.

Wartościowe bazy oferują w tym zakresie spore możliwości. Obecnie w katalogach publikowane są interaktywne prezentacje przedsiębiorstwa wraz z opisem samego biznesu oraz usług i produktów. Całość opatrzona jest artykułami, filmami i zdjęciami oraz mapą wskazującą właściwą lokalizację siedziby. Internauci mogą odnaleźć firmę również poprzez słowa kluczowe i wyrażać opinie czy wystawiać ocenę obsługi lub oferty.

Pamiętaj, że dobra wizytówka firmy jest na bieżąco aktualizowana. Powinny znaleźć się w niej takie elementy jak:

• dane kontaktowe: adres e-mail, godziny otwarcia (umożliwiające i zachęcające do nawiązania interakcji);
• informacje wzbudzające zaufanie potencjalnych klientów: nazwa firmy oraz opis jej działalności (wraz z frazami i słowami kluczowymi), mapa z dokładną lokalizacją, NIP i REGON;
• adres WWW firmowej strony internetowej oraz mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn);
• opis przedsiębiorstwa oraz oferowanych usług i produktów;
• galeria zdjęć, filmy oraz artykuły promujące Twoją działalność.

Jeżeli którekolwiek dane dotyczące przedsiębiorstwa ulegają zmianie, to należy je jak najszybciej uzupełnić i poprawić również w katalogach firm. Takie działanie świadczy o wiarygodności i rzetelności naszego biznesu. Aby pozytywnie wpłynąć również na działania SEO czy relacje z klientami, warto zadbać o spójność komunikacji. Wizytówki w katalogach firm powinny zawierać podstawowe i kluczowe do podjęcia działań przez klienta informacje, które są jednolite z danymi na innych platformach. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na nazwę oraz adres firmy.

Jakie korzyści daje obecność w katalogach firm?

Szybkość realizacji oraz lokalizacja – to dwa kluczowe czynniki wyboru firmy przez klientów. Wielu internautów oczekuje więc ekspresowego wykonania usługi i bezproblemowego dostarczenia towaru. Idealnym rozwiązaniem dla takich użytkowników jest skorzystanie z oferty okolicznych firm. Jak więc skutecznie promować biznes na rynku regionalnym i zwiększyć swoją widoczność wśród najbliższej konkurencji? Pozycjonowanie lokalne opiera się o cztery podstawowe narzędzia:

• wizytówkę w Google Moja Firma;
• optymalizację strony internetowej;
• pozytywne opinie o biznesie;
• umieszczenie danych teleadresowych firmy na innych platformach WWW.

Jak widać, wykorzystanie katalogów NAP odgrywa ogromną rolę w internetowym promowaniu firmy. Aktualne i umieszczone w sprawdzonych serwisach branżowych wizytówki mogą przynieść wiele innych korzyści np.

1. Większe zaufanie wyszukiwarek WWW oraz potencjalnych odbiorców oferty;
2. Lepszą widoczność i rozpoznawalność biznesu na lokalnym rynku;
3. Atrakcyjną promocję i budowanie pozytywnego wizerunku;
4. Pozyskiwanie nowych klientów produktów i usług;
5. Pozytywny wpływ na pozycję firmy w Google.

Najważniejszym celem interaktywnych wizytówek w katalogach firm jest poprawa lokalnego pozycjonowania firmy. Wyższą pozycję można uzyskać poprzez umieszczanie spójnych oraz poprawnych danych o przedsiębiorstwie w różnych sprawdzonych miejscach sieci. W ten sposób można zbudować dobrą reputację w oczach algorytmów Google. Dzięki temu zarówno firmowa strona WWW, jak i profil w GMB mają szansę na lepsze wyniki w zapytaniach lokalnych. Działania te możesz wspomóc poprzez dodanie adresu WWW firmowej strony do wielu wirtualnych wizytówek. Pomnażanie linków zewnętrznych wpływa na wzrost zaufania zarówno wśród klientów, jak i wyszukiwarki.

Jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingu lokalnego, czyli wizytówki NAP stanowią prosty i darmowy sposób na większą rozpoznawalność Twojej marki w sieci. Jeśli chcesz promować swoją działalność na mapie lokalnego biznesu, to sprawdź, inne metody, jak zbudować widoczność firmy w sieci.

Źródło: GUS: Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy