http://www.pawroauto.pl
Posiadam przenośną hamownię (działającej na takiej samej zasadzie jak hamownia podwoziowa inercyjna) za pomocą, której można zmierzyć dwa podstawowe parametry silnika:
moc i moment obrotowy silnika
oraz
- przyspieszenia od 0 do 100 km/h ( jak również od X km/h do Y km/h)
- czasu przejazdu odcinka ¼ mili jak i prędkość na mecie
- drogę hamowania
- oraz przekłamania prędkościomierza przy różnych prędkościach
Hamownia składa się z czujnika - przykręcanego do koła samochodu i interfejsu podłączonego do laptopa. Resztę robi już oprogramowanie i kierowca.
Pomiary dokonywane są na drodze tak więc są to warunki rzeczywiste dla silnika. Jest to jedna z najważniejszych zalet tej hamowni. Kolejną jest brak ograniczeń mocy maksymalnych samochodu czy rodzaju napędu (FWD RWD AWD). Można zmierzyć każdą moc w prawie każdym samochodzie.
http://www.pawroauto.pl