Szkolenie jednodniowe w formule doradczo- szkoleniowej. Przeznaczone głównie dla małych zakładów kosmetycznych i fryzjerskich.
Program zawiera m.in.zagadnienia:
Klient zewnętrzny a klient wewnętrzny – kim są nasi klienci?
Psychologia relacji z klientem: oczekiwania klientów i mapa umiejętności czyli co jest niezbędne w budowaniu pozytywnych relacji z klientem.
Różne grupy klientów: np. nastolatki, kobiety w średni wieku, emeryci czyli o zdolnościach przewidywania.
Najważniejsze oczekiwania klientów: np. powitanie, tempo realizacji usługi zarządzanie czasem oczekiwania klienta czyli klient w poczekalni
Standardy obsługi klienta – dlaczego muszą istnieć w każdej firmie i instytucji czyli o stworzeniu wewnętrznych standardów w zakładzie fryzjerskim/kosmetycznym.
„Czytanie zachowań klientów” czyli kilka wskazówek ułatwiających przewidywanie potrzeb klienta.
Kilka słów o najważniejszych zasadach prowadzenia rozmów przez telefon czyli telefoniczny savoir vivre.
Udzielanie informacji w sposób przyjazny i życzliwy dla klienta – trochę o technikach „dobrego słuchania”.
Pozyskiwanie informacji zwrotnej od klientów czyli najczęściej o tym, co trzeba poprawić.
Niedopuszczalne zwroty czyli czego wystrzegać się w rozmowie z klientem.
Filary dobrej obsługi klienta