favore.pl
PREZENTACJE MATURALNE po 50zł lista tematów cz. 1

PREZENTACJE MATURALNE po 50zł lista tematów cz. 1 nr 230416

Lokalizacja: cała Polska

WYŚLIJ ZAPYTANIE
Przykładowe zapytanie
Pan Grzegorz chce położyć kafle na schodach...
Witam,

zlecę wyrównanie i położenie glazury na schodach zewnętrznych.
Powierzchnia schodów do ułożenia ok. 10m2. Termin wykonania: 14 dni.
Proszę o kontakt i wycenę robocizny, materiały są już zakupione.

Pozdrawiam
Grzegorz Kowalski
 [rozwiń]
udostępnionych przeze mnie danych osobowych w celu korzystania z Serwisu favore.pl oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych celów Współadministratorów danych. Współadministratorami są Favore.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Postępu 14A, We Net Group S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Postępu 14A oraz We Net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Postępu 14A. Oświadczam, że są mi znane cele przetwarzania danych osobowych oraz moje uprawnienia. [zwiń]

INFORMACJE
Cena
50 / zestaw
Kontakt
Maria
Serwis Maturalny
Wyślij e-mail
Poznań
tel: 792517811792517811
GG 26154665
Pokaż na mapie
Uwaga: podczas kontaktu zapytaj o rabat dla klientów favore.pl
Strona WWW
brak
Godziny
pn-pt: 16:00-24:00
sb: 15:00-24:00
nd: 00:00-24:00
W podanych godzinach jest możliwy kontakt telefoniczny, kontakt e-mailowy przez całą dobę
rozwiń
OPIS USŁUGI
Pozostałe tematy na stronie www.piszemy_prace.republika.pl oraz w pozostałych ogłoszeniach oraz w plikach do pobrania dostępnych przy tym ogłoszeniu

1. Oceń wybraną adaptację filmową dzieła literackiego, porównując język filmu i literatury
2. Powieści polskich pozytywistów i ich adaptacje filmowe
3. Wielkie powieści europejskie XIX i XX wieku i ich ekranizacja. Porównaj sposób kreowania świata przez pisarza i reżysera
4. Filmy interpretacjami dzieł literatury
5. Na wybranych przykładach wykaż, że adaptacja filmowa dzieła literackiego może wzbogacić lub zubożyć jego odbiór
6. Język filmu i język literatury. Porównaj dzieło literackie i jego filmową adaptację
7. Książki i filmy – porównaj wybrane utwory literackie z ich ekranizacjami
8. Dzieło literackie i jego filmowa adaptacja, czyli niemożliwe staje się możliwym. Rozważ na wybranych przykładach
9. Dzieło literackie a jego adaptacja filmowa. Przedstaw na wybranych przykładach
10. Problemy filmowej adaptacji. Porównaj film z jego literackim pierwowzorem, oceń adaptację
11. Dramaty Williama Szekspira i ich filmowe realizacje
12. Dramaty Williama Szekspira w współczesnych adaptacjach filmowych. Przedstaw własną ocenę tego zjawiska na podstawie wybranych przykładów
13. Szekspir w kinie współczesnym. Omów wybrane adaptacje, prezentując swoją opinię
14. Dzieła Williama Szekspira i ich ekranizacje. Porównaj adaptacje filmowe i ich literackie pierwowzory
15. Tragedie Szekspira jako tworzywo dla współczesnych twórców filmowych. Omów temat w oparciu o wybrane filmy i adaptacje
16. Współczesne filmowe i teatralne interpretacje dramatów Williama Szekspira a ich literackie pierwowzory. Dokonaj porównania, odwołując się do wybranych przykładów
17. Dramaty Szekspira i ich realizacje teatralne lub/i filmowe. Omów problem konkretyzacji literackich, teatralnych lub/i filmowych
18. Jak współczesność interpretuje dramaty Szekspira? Dokonaj analizy, odwołując się do przedstawień teatralnych i dzieł filmowych
19. Dramaty Szekspira we współczesnej realizacji filmowej i teatralnej. Omów i oceń wybrane dzieła
20. Filmowe interpretacje arcydzieł literatury. Omów temat, analizując wybrane przykłady
21. Utwór literacki jako adaptacja filmowa. Odwołując się do wybranych przykładów, wskaż i porównaj środki artystycznego wyrazu
22. Czy jesteś zwolennikiem przekładu literatury na język filmu? Przedstaw swoje stanowisko, odwołując się do kilku dowolnie wybranych adaptacji dzieł literackich
23. Dzieło literackie a jego ekranizacja. Omów zagadnienie adaptacji filmowej jej możliwości, ograniczenia i rolę w kulturze na przykładzie wybranych utworów literackich i filmów polskich
24. Zalety i wady adaptacji filmowych. Rozważ problem na wybranych przykładach
25. Filmy wybranych reżyserów jako interpretacje dzieł literatury polskiej. Omów zagadnienie na wybranych przykładach
26. Adaptacje filmowe i telewizyjne polskiej klasyki literatury. Porównaj je z literackim pierwowzorem
27. Polskie superprodukcje ostatnich lat a ich literackie pierwowzory. Przedstaw i omów zagadnienia na podstawie Przedwiośnia, Pana Tadeusza oraz Ogniem i mieczem
28. Adaptacje filmowe dzieł literackich jako przykład interpretacji pierwowzoru. Odwołaj się do wybranych przykładów
29. Adaptacje filmowe Andrzeja Wajdy. Dokonaj analizy wybranych dzieł tego reżysera
30. Czy adaptacja filmowa zabija dzieło literackie? Omów problem na wybranym przykładzie, porównując film z jego pierwowzorem literackim
31. Przedstaw twórczość wybranego reżysera. Określ jej problematykę, wskaż cechy charakterystyczne
32. Czy adaptacja filmowa zawsze jest dokładnym odzwierciedleniem dzieła literackiego? Odpowiedź uzasadnij, opierając się na ekranizacjach utworów Henryka Sienkiewicza i Stefana Żeromskiego
33. Nowe filmowe życie utworu literackiego. Przedstaw sposoby uwspółcześniania dzieł
34. Wielkie adaptacje filmowe dzieł literackich. Przedstaw i porównaj wybrane dzieła literackie i ich wersje filmowe
35. Język filmu i język literatury. Porównaj dzieło literackie i jego filmowa adaptacje (7 różnych prac – każda o jednym z dzieł: Kod Leonarda da Vinci, Krzyżacy, Wesele, Harry Potter, Ptasiek, Zmierzch, Kochaj i tańcz)
36. Literatura polska w adaptacjach filmowych. Porównaj wybrane utwory literackie z ich realizacją filmową
37. Utwór literacki jako adaptacja filmowa. Odwołując się do wybranych przykładów, wskaż o porównaj środki artystycznego wyrazu
38. Odwołując się do wybranej powieści i jej filmowej adaptacji, porównaj funkcje ojczystego krajobrazu w literaturze i filmie
39. Adaptacje filmowe sojusznikiem czy konkurentem literatury? Uzasadnij swój sąd, analizując wybrane przykłady
40. Dzieło literackie i jego filmowa adaptacja. Dokonaj analizy języka filmu i języka literatury w wybranych przykładach
41. Wybrane powieści a ich filmowe adaptacje. Przedstaw na wybranych przykładach
42. Dzieło literackie a jego adaptacja filmowa. Przedstaw podobieństwa i różnice między nimi na wybranych przykładach
43. Książka czy film? Co jest bardziej wartościowe? Analiza i ocena na podstawie wybranych utworów literackich i filmowych
44. Filmy Andrzeja Wajdy jako interpretacje dzieł literatury polskiej. Omów wybrane przykłady
45. Rozważ źródła popularności oraz wady filmowych adaptacji dzieł literackich na wybranych przykładach
46. Dzieła literatury polskiej w filmowej adaptacji Andrzeja Wajdy. Omów temat na podstawie trzech dowolnie wybranych przykładów
47. Adaptacja filmowa a pierwowzór literacki. Rozwiń temat, analizując wybrane dzieła Andrzeja Wajdy
48. Wielkie dzieła literatury w reżyserii Andrzeja Wajdy. Omów temat na wybranych przykładach
49. Ekranizacja jako próba interpretacji dzieła literackiego. Przedstaw temat, analizując wybrane przykłady
50. Bohaterowie Granicy z powieści Zofii Nałkowskiej i filmu Jana Rybkowskiego (1977). Dokonaj analizy porównawczej kreacji wybranych bohaterów
51. Problemy filmowej adaptacji. Analizując wybrane przykłady z dorobku kina polskiego i/lub światowego porównaj film z jego literackim pierwowzorem. Oceń artystyczny poziom dzieła filmowego
52. Komedia romantyczna w literaturze i ekranizacji. Omów na wybranym przykładzie
53. Problemy filmowej adaptacji polskiej powieści XIX wieku
54. Dramat czytany, dramat oglądany. Przedstaw dwie inscenizacje dramatyczne tego samego utworu
55. Literatura w filmie – zaprezentuj i oceń wybitne ekranizacje dzieł literackich
56. Literackie i filmowe ukazywanie świata. Omów problem na podstawie analizy porównawczej dzieła literackiego i jego adaptacji
57. Literatura a film - porównaj wybraną ekranizację z jej literackim pierwowzorem, dokonaj analizy i oceny, uzasadniając swoją opinię
58. Na wybranym przykładzie dokonaj porównania dzieła literackiego i jego filmowej adaptacji

59. Bohater literacki a jego kreacja filmowa. Przedstaw temat na wybranych przykładach
60. Bohater literacki a jego kreacja filmowa. Omów na dwóch wybranych przykładach
61. Literackie obrazy Afryki – analiza porównawcza wybranych dzieł literackich
62. Sposoby przedstawiania Afryki i jej mieszkańców w literaturze i filmie. Omów problem, odwołując się do wybranych dzieł
63. Wizerunek Ameryki i Amerykanów. Przedstaw sposoby jego kreowania w wybranych tekstach kultury
64. Anioł w literaturze i sztuce. Zanalizuj wybrane przykłady i wskaż funkcje tego motywu
65. Różne funkcje i sposoby kreowania postaci anioła w literaturze i innych tekstach kultury. Przeanalizuj na wybranych przykładach
66. Literackie i malarskie kreacje aniołów. Omów temat na wybranych przykładach
67. Posłaniec, opiekun, zwiastun dobrej nowiny… Różne ujęcia anioła w literaturze
68. Określ funkcje motywu anioła w literaturze
69. Wizerunek anioła w poezji polskiej i sztukach plastycznych. Porównaj wybrane dzieła
70. Motyw anioła. Przedstaw różne jego ujęcia w literaturze i sztuce
71. Postać anioła w literaturze i sztuce. Porównaj analizując wybrane przykłady tekstów literackich i kultury, np. malarstwo i rzeźba
72. Różne ujęcia motywu anioła w literaturze i sztuce – omów na wybranych przykładach
73. Motyw Apokalipsy. Przedstaw jego funkcjonowanie, analizując celowo wybrane teksty kultury
74. Motyw Apokalipsy w literaturze i sztuce
75. Motyw Apokalipsy i jej funkcje w literaturze
76. Motyw Apokalipsy w literaturze polskiej różnych epok
77. Wizje apokalipsy w utworach różnych epok. Omów temat, dokonaj porównania i przedstaw wnioski
78. Motyw apokalipsy. Przedstaw różnorodność ujęć i funkcji tego motywu na wybranych przykładach z literatury i sztuk plastycznych
79. Przedstaw różne realizacje motywu apokaliptycznego, odwołując się do literatury i sztuk plastycznych
80. Przedstaw motyw apokalipsy w literaturze i sztuce różnych epok. Omów jego funkcje na wybranych przykładach
81. Literackie wizje końca świata. Omów motyw apokalipsy na wybranych przykładach
82. Motyw Sądu Ostatecznego w utworach literackich i malarskich różnych epok
83. Zaprezentuj obraz Sądu Ostatecznego
84. Wizja Sądu Ostatecznego jako motyw w literaturze i sztuce. Przedstaw jego różne ujęcia, analizując wybrane przykłady
85. Porównaj ujęcie Sądu Ostatecznego w wybranych utworach literackich i malarskich
86. Przedstaw i porównaj motyw Sądu Ostatecznego w literaturze i sztuce
87. Przedstaw motyw Sądu Ostatecznego w utworach literackich i malarskich różnych epok. Omów zagadnienie na podstawie wybranych dzieł polskich i/lub obcych
88. Różne ujęcia Sądu Ostatecznego w literaturze i sztuce. Analiza porównawcza dzieł literacki i sztuki (np. Michał Anioł, Hans Memling, Apokalipsa św. Jana, Jan Kasprowicz, Hieronim Bosch)
89. Motyw Sądu Ostatecznego w literaturze i malarstwie. Przeanalizuj różne jego ujęcia
90. Różne sposoby ujęcia motywu Sądu Ostatecznego w literaturze i sztuce. Omów problem odwołując się do wybranych przykładów
91. Koniec i początek – biblijne i literackie wizje stworzenia i zagłady świata
92. Różne wizje końca świata w tekstach kultury. Omów na wybranych przykładach
93. Wizje końca świata w literaturze
94. Koniec i początek – wizje stworzenia świata i jego zagłady w literaturze, malarstwie i filmie. Omów problem, analizując właściwe przykłady
95. Porównaj różne wizje końca świata, odwołując się do wybranych tekstów literackich
96. Obrazy końca świata w literaturze i innych tekstach kultury. Porównaj sposób funkcjonowania toposu w dwóch różnych epokach
97. Wizja końca świata i jego zagłady w literaturze, malarstwie i filmie. Omów problem analizując właściwe przykłady
98. Wizja końca świata w literaturze i sztuce
99. Wybierz dwa utwory które twoim zdaniem zasługują na miano arcydzieła. Uargumentuj swój wybór
100. Arkadia, Raj, Wyspy Szczęśliwe – scharakteryzuj kreację krain szczęśliwych w wybranych utworach literackich
101. Motyw Arkadii w literaturze. Przedstaw jego różne ujęcia i funkcje w wybranych dziełach literackich
102. Literackie i malarskie wyobrażenia Arkadii
103. Arkadia, raj, wyspy szczęśliwe – zaprezentuj sposoby ukazywania krain szczęścia w literaturze różnych epok
104. Na wybranych przykładach tekstów literackich i innych tekstów kultury zaprezentuj funkcjonowanie motywu Arkadii w dwóch wybranych epokach
105. Arkadia, Eden, Raj, Wyspy Szczęśliwe... Porównaj obrazy miejsc szczęśliwych zawarte w utworach literackich wybranych epok
106. Arkadia i utopia – literackie krainy szczęścia w utworach różnych epok i sposoby ich kreowania
107. Motyw raju w literaturze i sztuce
108. Na wybranych przykładach tekstów literackich i innych tekstów kultury zaprezentuj funkcjonowanie motywu Arkadii w dwóch wybranych epokach
109. Arkadia - kraina szczęśliwości i jej wyobrażenia literackie. Omów i zinterpretuj temat na wybranych przykładach
110. Różnorodne ujęcia motywu Arkadii w literaturze na przestrzeni epok. Przedstaw temat na wybranych przykładach
111. Arkadia, Raj, Wyspy Szczęśliwe. Porównaj różne ujęcia tego motywu w literaturze, odwołując się do wybranych utworów
112. Arkadia, Eden, Raj, Wyspy Szczęśliwe. Przedstaw i zinterpretuj obrazy szczęścia zawarte w utworach różnych epok literackich
113. Arkadia w literaturze i sztuce. Przedstaw różne ujęcia tego toposu na wybranych przykładach
114. Na wybranych przykładach zaprezentuj plastyczne i literackie przedstawienia Arkadii
115. Obrazy piekła i raju. Wykorzystując wybrane przykłady literackie i malarskie porównaj artystyczne wizje
116. Różne role artysty w życiu narodu. Przedstaw je, odwołując się do literatury i innej dziedziny sztuki
117. Poeta buntujący się przeciwko otaczającej go rzeczywistości jako bohater literacki. Scharakteryzuj postawy postaci z dwóch wybranych epok
118. Poeta jako bohater literacki
119. Artysta jako bohater literacki. Przedstaw i porównaj sposoby kreacji tej postaci w utworach literackich różnych epok
120. Artysta jako bohater literacki. Rozważ w oparciu o wybrane utwory, np. mity: o Hefajstosie, Orfeuszu, Biblia: król Dawid; Horacy, Kochanowski, Norwid, Iwaszkiewicz, Krasiński, Baudelaire, Stone
121. Na podstawie wybranych utworów literackich, muzycznych i plastycznych omów najistotniejsze cechy sztuki awangardowej początku XX wieku
122. Bajka i baśń. Zaprezentuj na konkretnych przykładach dwa różne gatunki literatury
123. Moralistyka oświeceniowych bajek. Określ jej charakter, analizując wybrane utwory
124. Twórczość dydaktyczna – literackie sposoby oddziaływania na odbiorcę. Odwołaj się do wybranych utworów doby oświecenia i pozytywizmu
125. Małe formy poetyckie – epigramaty, fraszki, bajki w literaturze dawnej
126. Magiczny świat baśni. Porównaj symbolikę magicznych rekwizytów oraz funkcję postaci fantastycznych w wybranych utworach J. Ch. Andersena oraz innego baśniopisarza
127. Baśń jako inspiracja literatury i malarstwa. Zanalizuj i zinterpretuj obecność konwencji baśniowej w dziełach twórców XX wieku
128. Baśń, legenda, podanie jako źródła do poznania przeszłości. Omów temat, odwołując się do wybranych utworów
129. Kodeks moralny w bajkach i fraszkach. Przedstaw zagadnienie, odwołując się do wybranych tekstów
130. Czy świat fantazji może pomóc nam zaakceptować świat w którym przyszło nam żyć? Rozstrzygnij ten dylemat w oparciu o wybrany materiał literacki
131. Bale, biesiady, wesela. Omów motyw na wybranych przykładach z literatury
132. Bale i wesela w wybranych utworach literatury polskiej
133. Bale, biesiady, wesela. Omów motyw na wybranych tekstach kultury
134. Przedstaw realizacje motywów biesiadnych - porównaj różne ujęcia
135. Obrazy biesiad utrwalone w dziełach literackich różnych epok. Analiza porównawcza wybranych przykładów
136. Biesiady, wesela, bale - przedstaw funkcje tego motywu na wybranych utworach literatury polskiej
137. Biesiady, wesela, bale. Przedstaw sposoby wykorzystania motywu w wybranych utworach
138. Biesiady, wesela, bale - przedstaw funkcjonowanie tego motywu w wybranych utworach literatury
139. Biesiady, wesela, bale. Przedstaw rolę i sposoby wykorzystania motywu w wybranych utworach literatury
140. Biesiady, wesela, bale - przedstaw rolę tego motywu w wybranych utworach literatury polskiej i/lub obcej
141. Biesiady, wesela, bale – porównaj i skomentuj rolę tego motywu w wybranych utworach
142. Niech żyje bal – wielkie zabawy, bale w literaturze. Przedstaw różnorodne sposoby ich ujęcia i funkcje na wybranych przykładach
143. Różne ujęcia motywu balu. Określ jego funkcję odwołując się do wybranych dzieł literackich
144. Przedstaw funkcje motywu biesiady w wybranych utworach literatury polskiej
145. Obrazy biesiad w dziełach literackich różnych epok. Przedstaw różne ujęcia tego motywu, analizując wybrane utwory
146. Obrazy biesiad utrwalone w dziełach literackich różnych epok. Analiza porównawcza wybranych przykładów pochodzących z dwóch sąsiadujących epok
147. Motyw biesiady w literaturze. Omów temat na przykładzie utworów z trzech epok literackich
148. Obrazy biesiad utrwalone w dziełach literackich różnych epok. Analiza porównawcza wybranych przykładów
149. Przedstaw realizacje motywów biesiadnych - porównaj różne ujęcia
150. Biesiady, wesela, bale – przedstaw funkcjonowanie i znaczenie tych motywów w oparciu o wybrane utwory
151. Jak bawili się bohaterowie literaccy różnych epok? Przedstaw to zagadnienie w oparciu o wybrane teksty literackie z różnych epok
152. Barokowy koncept w malarstwie i poezji. Omów charakterystyczne cechy, analizując teksty literackie i obrazy
153. Na podstawie wybranych dzieł literackich zaprezentuj motyw bezdomności człowieka
154. Zaprezentuj motyw bezdomności w literaturze, przywołując utwory polskie XIX oraz XX wieku
155. Bezdomność nie zawsze oznacza brak domu. Analizując celowo wybrane utwory, przedstaw różne rodzaje bezdomności w literaturze.
156. Ludzie zadomowieni i bezdomni w literaturze pięknej. Omów na wybranych przykładach przyczyny i skutki przywołanych sytuacji
157. Bezdomność z wyboru czy z konieczności? Rozważania o losach wybranych bohaterów literackich
158. Bezdomny i obcy w literaturze. Omów na przykładach
159. Bieda i bezdomność jako motywy utworów literackich. Omów ich funkcjonowanie na wybranych przykładach
160. Różne ujęcia motywu bezdomności w utworach literackich. Omów temat na przykładzie
161. Oblicza bezdomności w literaturze. Omów problem, analizując celowo dobrane utwory z literatury współczesnej
162. Bezdomność i wyobcowanie. Omów problem na podstawie wybranych tekstów literackich
163. Motyw skrajnej biedy i bezdomności. Omów jego funkcje w literaturze na podstawie wybranych przykładów
164. Wskaż przyczyny i konsekwencje poczucia bezsensu i absurdalności istnienia człowieka na podstawie wybranych przykładów z literatury młodopolskiej i współczesnej
165. Przedstaw sposoby wykorzystania własnej biografii w twórczości wybranych pisarzy
166. Wykaż, że biografia Adama Mickiewicza może być kluczem do odczytania twórczości pisarza
167. Jak biografia artysty wpływa na jego twórczość? Przeanalizuj na wybranych przykładach np. Jana Kochanowskiego, Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Aleksandra Wata, Michała Bułhakowa
168. Biografia jako klucz do odczytania twórczości pisarza. Przeanalizuj temat, odwołując się do dzieł i losów wybranego przez siebie autora (3 prace – Tadeusz Borowski, Fiodor Dostojewski, Paulo Coelho)
169. Biografia jako klucz do odczytania twórczości pisarza. Rozważ problem, odwołując się do życia i twórczości wybranego poety (3 prace – Adam Mickiewicz, Juliusz Słowacki, Jan Kochanowski)
170. Wpływ biografii na twórczą drogę artysty. Omów na wybranym przykładzie literatury polskiej lub obcej
171. Biografia poety romantycznego jako tworzywo literackie. Omów na wybranych przykładach
172. Biografia jako klucz interpretacyjny. Na podstawie wybranego przykładu omów związki między życiem artysty a jego twórczością
173. Romantyczna biografia Adama Mickiewicza i jej odzwierciedlenie w twórczości poety. Omów zagadnienie na przykładzie wybranych utworów Adama Mickiewicza
174. Motywy autobiograficzne w literaturze. Omów zagadnienie, w odwołaniu do wybranych utworów z różnych epok
175. Zaprezentuj utwory literackie, dla których inspiracją była biografia twórcy
176. Biografia jako klucz do odczytania twórczości pisarza (Borowski)
177. Poezja życiem pisana – omów różne sposoby przejawiania się pierwiastków biograficznych w wierszach wybranych poetów współczesnych
178. Biografia jako tworzywo literatury. Rozwiń temat na podstawie analizy utworów wybranego pisarza
179. Biografia Fiodora Dostojewskiego kluczem do odczytania twórczości pisarza
180. Niewłaściwe wybory, błędne decyzje. Oceń jakie były ich konsekwencje w życiu bohaterów. Omów na przykładach wybranych utworów
181. Trudne zwycięstwa, gorzkie klęski – omów drogi życiowe wybranych bohaterów literackich
182. Człowiek w sytuacji wyboru. Przedstaw rozterki wewnętrzne wybranych przez Ciebie bohaterów literackich z dzieł różnych epok
183. Przedstaw wybory życiowe bohaterów literackich, wykorzystując teksty z dwóch sąsiadujących epok.
184. Trudne wybory jako temat literacki. Omów na wybranych przykładach
185. Bohater literacki w obliczu trudnych wyborów moralnych
186. Moralne konsekwencje złych wyborów i ich wpływ na życie człowieka. Przedstaw problem, odwołując się do wybranych tekstów literackich
187. Bohater jako bankrut życiowy. Omów na wybranych przykładach
188. Klęska bohatera literackiego. Omów temat na podstawie celowo dobranego materiału, zanalizuj przyczyny klęski
189. Dylematy moralne bohaterów literackich. Zanalizuj na podstawie wybranych przykładów
190. Pokonali los czy pokonani przez los? Np. Andrzej Kmicic, Jacek Soplica, Stanisław Wokulski, Zenon Ziembiewicz. Przedstaw swój punkt widzenia
191. Moralni i niemoralni. Omów bohaterów literackich uwikłanych w problemy moralne i omów ich wybór
192. Wygrywać jest rzeczą ludzką. Na podstawie wybranych utworów oceń postępowania bohaterów odnoszących sukces
193. Konsekwencje niewłaściwych wyborów i błędnych decyzji w życiu wybranych bohaterów literackich. Omów problem na przykładzie kilku postaci z wybranych przez Ciebie dzieł literackich
194. Życiowe wybory i ich skutki. Przedstaw problem na podstawie wybranych bohaterów literackich
195. Błędy językowe we współczesnej polszczyźnie. Omów temat na podstawie języka potocznego i publicystycznego
196. Bohater awanturnik w literaturze obcej i polskiej. Dokonaj analizy i interpretacji różnych kreacji literackich buntowników. Oceń celowość i skutki kontestacji
197. Typologia bohaterów w literaturze i sztuce fantasy
198. Typy bohaterów w literaturze fantasy
199. Światy i ich mieszkańcy kreowani przez literaturę fantasy. Przedstaw specyfikację tego gatunku, odwołując się do wybranych przykładów
200. Przedstaw różnorodność postaci literatury fantasy. Porównaj kreacje bohaterów literackich i filmowych tego gatunku na wybranych przykładach
201. Różne rodzaje powieści fantasy. Przedstaw w postaci analizy porównawczej utworów
202. Science - fiction i fantasy odwołując się do wybranych przykładów literatury fantastycznej, zaprezentuj podobieństwa i różnice w kreacji świata przedstawionego obu odmian gatunkowych
203. Motyw przeznaczenia w literaturze fantasy. Omów temat na wybranych przykładach
204. Przedstaw wybranych bohaterów literackich realizujących ideały swych epok
205. W kręgu miłości i nienawiści… o bohaterach literackich, których podziwiam, rozumiem, oskarżam
206. Kreacje bohatera pozytywnego i negatywnego w literaturze i filmie
207. Bohater pozytywny i negatywny w literaturze, malarstwie i filmie. Omów zagadnienie, analizując i interpretując wybrane przez siebie dzieła
208. Bohater romantyczny i jego ideowi spadkobiercy. Zanalizuj stopień pokrewieństwa ich poglądów, odwołując się do wybranych utworów XIX i XX wieku
209. Bohater romantyczny w epokach nieromantycznych. Dokonaj analizy na przykładach wybranych z literatury
210. Bohaterowie romantyczni w nieromantycznych epokach. Przedstaw ich portrety na przykładzie wybranych utworów literackich
211. Postawy romantyczne w literaturze polskiej XIX i XX wieku. Rozwiń temat o wybrane utwory
212. Tradycja romantyczna w literaturze polskiej po 1863 roku. Przeprowadź analizę zjawiska na podstawie wybranych utworów różnych twórców
213. Kreacja bohatera dramatu romantycznego i bohatera dramatu współczesnego - dokonaj analizy porównawczej wybranych przykładów
214. Obecność romantycznych archetypów w literaturze polskiej XIX i XX wieku. Omów zagadnienie odwołując się do wybranych dzieł
215. Bohaterowie wygrani lub / i przegrani w literaturze pozytywizmu lub /i w literaturze różnych epok
216. Negatywny bohater, czarny charakter. Ukaż sposób i cel kreowania takich postaci w wybranych utworach literackich
217. Bohater negatywny w literaturze. Scharakteryzuj wybrane postacie i określ ich role w kilku utworach z różnych epok
218. Bohater negatywny i jego funkcje w dziele literackim i filmowym
219. Kreacja bohatera negatywnego w epice i dramacie – analiza wybranych utworów
220. Kreacje bohatera negatywnego „czarnego charakteru”. Porównaj różne typy tej postaci odwołując sie do wybranych przykładów literackich
221. Czarny charakter w dziełach literackich różnych epok. Omów funkcje kreacji bohatera negatywnego na wybranych przykładach
222. Negatywny bohater, czarny charakter. Zaprezentuj temat na przykładzie wybranych utworów
223. Ukaż sposób i cele kreowania negatywnych postaci w wybranych utworach literackich
224. Czarny charakter w literaturze. Omów funkcjonowanie motywu, odwołując się do wybranych postaci
225. Bohater pozytywny w literaturze. Analizując, omów różne sposoby kreacji i funkcje w utworze
226. Dokonaj charakterystyki polskiego bohatera romantycznego na podstawie wybranych lektur
227. Scharakteryzuj postawy życiowe bohaterów romantycznych na podstawie wybranych lektur
228. Przedstaw różne wcielenia bohatera romantycznego
229. Kreacje bohatera romantycznego w literaturze. Omów zagadnienie na wybranych przykładach z literatury romantyzmu
230. Bohater romantyczny - omów jego biografię i przemianę na podstawie wybranych przykładach
231. Przedstaw i scharakteryzuj typy bohaterów romantycznych. Oceń ich postawę
232. Męczennicy, buntownicy, prorocy i kanalie w utworach romantycznych
233. Romantyczne stereotypy (np. wzór patrioty, miłość romantyczna…). Dokonaj analizy na wybranych przykładach
234. Czołowi bohaterowie wybranych polskich dramatów romantycznych. Przedstaw podobieństwa i różnice między nimi
235. Typy bohaterów literackich epoki romantyzmu na podstawie wybranych dzieł A. Mickiewicza, J. Słowackiego oraz A. Fredry. Dokonaj porównania
236. Scharakteryzuj i oceń postawy wybranych bohaterów romantycznych w kontekście ideałów tej epoki. Przywołaj utwory z literatury polskiej i powszechnej
237. Bohater romantyczny – zwycięzca czy przegrany? Rozważ zagadnienie, odwołując się do wybranych postaci literackich
238. Dokonaj analizy wybranych przykładów ewolucji bohatera romantycznego
239. Na podstawie analizy wybranych utworów literackich, zaprezentuj typowe kreacje bohaterów romantycznych – tułacza i spiskowca. Uwzględnij kontekst historycznoliteracki
240. Omów koncepcje tragizmu w teatrze antycznym, szekspirowskim i romantycznym. Przedstaw na wybranych przykładach
241. Tragizm bohatera w różnych epokach
242. Bohater tragiczny w literaturze antycznej, romantycznej i współczesnej. Przedstaw i porównaj (wersje z różnymi utworami)
243. Przedstaw i porównaj modele bohatera tragicznego w literaturze antycznej, romantycznej i współczesnej
244. Przedstaw i porównaj rolę bohatera tragicznego w literaturze antycznej, romantycznej w współczesnej
245. Porównaj postawy bohatera tragicznego w literaturze antycznej, romantycznej i współczesnej
246. Różne koncepcje bohatera tragicznego. Zaprezentuj na podanych przykładach
247. Na wybranych przykładach zaprezentuj i przeanalizuj różne ujęcia bohatera tragicznego
248. Bohater tragiczny w literaturze romantycznej. Scharakteryzuj go na wybranych przykładach
249. Bohaterowie tragiczni w literaturze. Wskaż i omów przyczyny życiowych dramatów wybranych postaci
250. Bohater tragiczny w literaturze antyku, romantyzmu i XX wieku. Analizując różne postawy bohaterów literackich przedstaw przyczyny i konsekwencje ludzkiego tragizmu
251. Źródła tragizmu bohaterów literackich. Przedstaw je, odwołując się do wybranej analizy wybranych utworów
252. Na czym polega konflikt tragiczny? Na wybranych przykładach z utworów literackich przedstaw tragiczne losy bohaterów
253. Przedstaw różne koncepcje tragizmu w dramacie antycznym i szekspirowskim na wybranych tematach
254. Bohater tragiczny w antyku, romantyzmie i literaturze współczesnej
255. Bohater tragiczny w literaturze antycznej, romantycznej i współczesnej. Scharakteryzuj, analizując wybrane utwory literackie
256. Bohater tragiczny w literaturze antycznej, romantycznej i współczesnej. Przedstaw zagadnienie na wybranych przykładach literackich, porównaj sposoby prezentacji bohaterów
257. Obraz bohaterów tragicznych w wybranych utworach literackich. Zaprezentuj w oparciu o celowo dobrane przykłady
258. Różne sposoby kreowania bohatera tragicznego w dramacie
259. Bohater tragiczny w literaturze antycznej, romantycznej i współczesnej. Zanalizuj i porównaj wybrane kreacje. Wskaż źródła tragizmu
260. Koncepcje tragizmu w teatrze greckim, szekspirowskim i romantycznym na przykładzie wybranych dzieł
261. Tragedia jest tam, gdzie jest wybór – uzasadnij, odwołując się do różnych przykładów literackich
262. Ukaż różne koncepcje tragizmu i ich wyraz dramaturgiczny w teatrze antycznym, szekspirowskim i romantycznym
263. Przyczyny tragizmu bohaterów literackich. Przedstaw sie odwołując sie do wybranych utworów
264. Bohater literacki w prozie okresu pozytywizmu
265. Różne sposoby ukazywania bohaterstwa w literaturze
266. Motyw bohaterstwa w literaturze. Zaprezentuj różne oblicza heroizmu, odwołując się do wybranych utworów literackich
267. Postacie wielkich bohaterów w literaturze i sztuce
268. Model polskiego heroizmu w wybranych przykładach literackich
269. Odwołując się do wybranych lektur, przedstaw różne sposoby ukazywania bohaterstwa w literaturze. Uwzględnij kontekst historycznoliteracki
270. Portrety wielkich Polaków w literaturze. Omów na wybranych przykładach
271. Zinterpretuj obraz Boga w literaturze na przestrzeni trzech wybranych epok
272. Kontrastowe wizerunki Boga ukazane w Starym i Nowym Testamencie. Przedstaw odwołując się do tekstów biblijnych
273. Bóg w literaturze. Porównaj Jego różne kreacje na wybranych dziełach
274. Bóg w literaturze. Omów funkcjonowanie motywu, odwołując się do wybranych przykładów z dwóch epok
275. Bóg w poezji. Omów funkcjonowanie motywu, odwołując się do wybranych przykładów
276. Przedstaw różne kreacje Boga w wybranych utworach literackich
277. Omów różnorodne koncepcje Boga w twórczości J. Kochanowskiego, A. Mickiewicza, M. Sępa-Szarzyńskiego
278. Różne koncepcje Boga w literaturze i sztuce. Omów problem na wybranych przykładach
279. Portret Boga w literaturze. Przedstaw przykłady oraz rozważ podobieństwa i zmienność na przestrzeni epok
280. Rola Boga lub bogów w literaturze i sztuce. Omów na wybranych przykładach
281. Wizerunek Boga w literaturze i innych dziedzinach sztuki. Omów temat analizując wybrane przykłady
282. Zło, Bóg i człowiek w literaturze romantycznej, młodopolskiej i współczesnej. Przedstaw na wybranych przykładach
283. Analizując wybrane przykłady przedstaw literackie i plastyczne kreacje Boga
284. Różne wizerunki Boga w literaturze i innych dziedzinach sztuki
285. Świat, Bóg i człowiek widziany oczyma różnych poetów
286. Człowiek, świat i Bóg w literaturze. Omów zagadnienie na przykładzie wybranego twórcy (Kochanowski)
287. Od surowego lecz sprawiedliwego Stwórcy do miłosiernego i dobrotliwego Ojca. Dokonaj analizy porównawczej kreacji Boga
288. Jak artyści przedstawiali Boga w różnych epokach. Odwołaj się do wybranych utworów literackich
289. Obraz Boga w literaturze. Przedstaw odwołując się do wybranych utworów
290. Obraz Boga i różne sposoby jego kreowania w literaturze różnych epok. Ukaż na wybranych przykładach
291. Motyw cierpienia i buntu człowieka przeciw Bogu. Przedstaw na podstawie znanych Ci dzieł literackich
292. Wykorzystując wybrane przykłady z różnych epok literackich przedstaw motyw cierpienia i buntu przeciwko Bogu
293. Zanalizuj motyw cierpienia i buntu przeciwko Bogu w wybranych utworach literackich
294. Motyw buntu i nawrócenia w relacjach Bóg-człowiek
295. Przedstaw motyw buntu przeciw Bogu, analizując wybrane utwory literackie 2 – 3 epok
296. Bunt i pokora jako przykłady zachowań człowieka wobec Boga. Przedstaw postawy i ich konsekwencje na przykładzie wybranych utworów literackich
297. Pokora i bunt jako dominujące postawy wobec Boga
298. Pokora i bunt jako postawy wobec Boga. Zinterpretuj ich funkcje w wybranych utworach literackich
299. Bunt i pokora jako sposoby zachowań człowieka wobec Boga. Przedstaw je na przykładzie wybranych dzieł literackich
300. Pokora i bunt wobec Boga. Przedstaw zagadnienie, analizując wybrane przykłady literackie
301. Pycha i pokora jako sposoby zachowań człowieka wobec Boga. Przedstaw je, odwołując się do dzieł literackich
302. Człowiek wobec Boga. Przedstaw różne ujęcia tego problemu, odwołując się do wybranych dzieł literackich
303. Relacja Bóg-człowiek
304. Relacje między Bogiem a człowiekiem w literaturze
305. Scharakteryzuj relacje Bóg – człowiek w oparciu o literaturę polską i obcą
306. Różne postawy człowieka wobec Boga w literaturze i sztuce
307. Relacje między Bogiem a człowiekiem w literaturze średniowiecza, renesansu i baroku. Omów problem, odnosząc się do wybranych tekstów literackich
308. Relacje między człowiekiem a Bogiem/bogami. Omów temat na podstawie wybranych lektur
309. Relacje między człowiekiem a Bogiem. Przedstaw różne rozstrzygnięcia tego dylematu na wybranych tekstach
310. Obraz Boga i jego relacje z człowiekiem. Omów problemy w oparciu o literaturę różnych epok
311. Rozważ problem relacji między człowiekiem a Bogiem na przykładzie wybranych tekstów literackich
312. Z Bogiem, przeciw Bogu, bez Boga. Omów różnorodność postaw egzystencjalnych w literaturze, odwołując się do co najmniej trzech przykładów
313. Człowiek wobec Boga. Omów temat na podstawie wybranych utworów literackich
314. Człowiek średniowiecza, renesansu i baroku przed obliczem Boga. Omów problem, odwołując się do wybranych tekstów literackich
315. Człowiek wobec Boga, życia i śmierci w literaturze polskiej i powszechnej okresu średniowiecza, odrodzenia i baroku. Odwołaj się do wybranych przykładów
316. Skomplikowane relacje między człowiekiem a Bogiem. Przedstaw różne rozstrzygnięcia tego dylematu w wybranych tekstach
317. Relacje człowieka z Bogiem w literackim przekazie twórców różnych epok. Omów na wybranych przykładach
318. Rozmowa z Bogiem. Omów motyw na wybranych przykładach literackich
319. Zaprezentuj rozmowy człowieka z Bogiem w literackim przekazie twórców różnych epok
320. Literackie rozmowy z Bogiem. Na podstawie wybranych utworów przedstaw relacje między człowiekiem i Bogiem
321. Rozmowy człowieka z Bogiem w literackim przekazie twórców różnych epok. Omów na wybranych przykładach
322. Rozmowy człowieka z Bogiem w literackim przekazie dwu wybranych epok
323. Współczesne i dawne rozmowy z Bogiem. Oceń wagę problemów poruszanych w dialogach ze Stwórcą na podstawie utworów z literatury średniowiecza i renesansu
324. Dialog człowieka z Bogiem w wybranych dziełach literatury. Odwołaj się do różnych epok
325. Rozmowy człowieka z Bogiem w literaturze. Zaprezentuj różne sposoby funkcjonowania motywu
326. Rozmowy człowieka z Bogiem – na podstawie wybranych utworów literatury przedstaw różne formy i sposoby ujęcia tego motywu w literaturze
327. Wiara w Boga i jej wpływ na postawę literackich bohaterów różnych epok. Przedstaw temat, analizując wybrane dzieła
328. Człowiek wobec dylematu wiary. Omów problem w odniesieniu do różnych tekstów kultury
329. Przeżycia egzystencjalne bohatera literackiego. Przedstaw sylwetki bohaterów doznających bólu istnienia
330. Ból istnienia w literaturze współczesnej. Przedstaw jego przejawy i konsekwencje na podstawie wybranych przykładów
331. Bóstwo – kat, człowiek – ofiara w mitologii greckiej. Omów analizując wybrane przykłady
332. Omów motyw brzydoty, kalectwa i choroby w wybranych tekstach literackich różnych epok
333. Funkcje motywu brzydoty, kalectwa, choroby i śmierci w tekstach literackich. Omów na przykładach wybranych utworów
334. Literackie fascynacje brzydotą. Określ jej funkcje estetyczne na podstawie analizy wybranych utworów
335. Motyw buntu przeciw rzeczywistości w utworach literackich z różnych epok
336. Gniewni i zbuntowani w epoce romantyzmu i Młodej Polski
337. Niepogodzeni ze światem. Rozważ, różne funkcje, znaczenia i oblicze buntu i wyobcowania, analizując postawy wybranych bohaterów literackich
338. Porównaj sposoby kreacji postaci buntownika w literaturze różnych epok
339. Scharakteryzuj literackie wersje kary bohatera-buntownika na podstawie analizy wybranych przykładów
340. Bunt młodych w różnych epokach kulturowych. Omów jego przyczyny i konsekwencje, analizując wybrane przykłady literackie
341. Aby istnieć człowiek musi się buntować (A. Camus). Omów źródła i sens buntu wybranych bohaterów literackich
342. Buntownicy i konformiści. Zaprezentuj wybranych bohaterów literackich i oceń ich postawę
343. Źródła i sens buntu bohatera literackiego. Omów na wybranych przykładach
344. Przedstaw wybrane literackie portrety bohaterów zbuntowanych
345. Bohater zbuntowany. Zanalizuj źródła, formy i cele buntu jako motywu literackiego w oparciu o wybrane utwory
346. Bunt jako postawa życiowa. Odwołując się do wybranych utworów literackich z różnych epok, przedstaw sposoby kreowania bohaterów, którzy bunt uznali za konieczność
347. Zanalizuj postawy bohaterów zbuntowanych w utworach różnych epok
348. Czy młodzi muszą się buntować? Odpowiedz na pytanie, analizując postawy wybranych bohaterów literackich różnych epok
349. Młodzi buntownicy w różnych epokach. Przedstaw problem, odwołując się do wybranych utworów
350. Motyw buntu w literaturze. Na wybranych przykładach zanalizuj źródło i sens buntowniczej postawy wybranych bohaterów literackich
351. Motyw buntu w literaturze
352. Literackie realizacje postawy buntu. Omów analizując wybrane przykłady
353. Buntownik w XIX-wieczne literaturze i XX-wiecznym filmie. Omów na wybranych przykładach
354. Zaprezentuj i oceń różne wizerunki bohaterów zbuntowanych. Odwołaj się do literatury różnych epok
355. Przedstaw portrety bohaterów zbuntowanych w literaturze polskiej i obcej oraz dokonaj ich oceny
356. Sposoby kreowania postaci buntowników w literaturze różnych epok. Porównaj je, analizując wybrane utwory
357. Motyw buntu i pokory. Przedstaw artystyczne kreacje motywu, odwołując się do tekstów literackich przynajmniej dwóch epok
358. Bunt i pokora jako przeciwstawne postawy bohaterów literackich i filmowych wobec świata. Omów temat, porównując celowo dobrane kreacje postaci
359. Bunt jako postawa wobec życia. Przedstaw różnorodne przejawy buntu na podstawie wybranych utworów literackich
360. Portrety bohaterów zbuntowanych i wyobcowanych
361. Bunt przeciw złu świata. Przeanalizuj zagadnienie w oparciu o wybrane dzieła literackie
362. Bohaterowie niepogodzeni ze światem. Scharakteryzuj ich postawy, analizując wybrane utwory różnych epok
363. Bunt – walka o własną tożsamość. Omów na wybranych przykładach literackich
364. Bunt i pokora jako przeciwstawne postawy bohaterów literackich i filmowych wobec świata. Omów temat, porównując celowo dobrane kreacje postaci
365. Bohaterowie, którzy się zbuntowali… Przedstaw problem buntu, analizując wybrane utwory literackie
366. Przeciwko komu i czemu buntują się młodzi bohaterowie literatury romantycznej i modernistycznej? Zbadaj problem, analizując twórczość Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Stefana Żeromskiego
367. Portrety bohaterów zbuntowanych i wyobcowanych. Omów zagadnienie, analizując celowo wybrane utwory literackie z różnych epok. Uwzględnij kontekst historyczny i kulturowy
368. Różne sposoby funkcjonowania motywu buntu w literaturze romantycznej. Porównaj je na wybranych utworach
369. Niepogodzeni ze światem – człowiek zbuntowany w literaturze
370. Portrety literackich buntowników. Porównaj przyczyny, charakter i skutki podjętego przez bohaterów literackich buntu w wybranych utworach
371. Motyw buntu w literaturze i sztuce. Omów temat, odwołując się do wybranych utworów literackich
372. Niepogodzeni ze światem. Omów literackie portrety bohaterów zbuntowanych i wyobcowanych
373. Bohater zbuntowany w literaturze. Opisz i porównaj te motywy, odwołując się do przykładów z literatury
374. Różne sposoby ukazywania kultury chłopskiej i wsi w literaturze XX wieku
375. Motyw choroby w literaturze
376. Choroba jako jedno z ludzkich doświadczeń. Omów temat na podstawie wybranej literatury
377. Różne postawy wobec choroby. Omów zagadnienie, odwołując się do wybranych tekstów z literatury polskiej i powszechnej
378. Wizerunek Chrystusa w literaturze i sztuce. Omów jego funkcjonowanie, odwołując się do wybranych tekstów kultury
379. Motyw cierpienia jako próby. Omów problem na wybranych przykładach tekstów literackich i innych tekstów kultury
380. Omów dwa różne spojrzenia na cierpienie człowieka na podstawie wybranych tekstów literackich
381. Różne ujęcia motywu cierpienia w literaturze
382. Motyw cierpienia w epoce romantyzmu
383. Motyw cierpienia w literaturze (różne przyczyny i formy)
384. Różne postawy człowieka wobec cierpienia
385. Sens miłości i cierpienia. Przedstaw temat, powołując się na literackie przykłady
386. Cierpienie jest nauczycielem (Ajschylos). Przedstaw różne aspekty cierpienia ukazane w wybranych dziełach literackich
387. Różne oblicza cierpienia. Rozwiń temat, analizując wybrane utwory literackie
388. Literatura o niezawinionym cierpieniu. Omów problem, analizując wybrane utwory
389. Niezawinione cierpienie i różne próby jego uzasadnienia. Przedstaw problem, odwołując się do wybranych tekstów literatury starożytnej i współczesnej
390. Niezawinione cierpienie i różne próby jego uzasadnienia. Przedstaw problem, odwołując się do wybranych tekstów literackich

Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.
Wyślij zapytanie przez formularz

PLIKI DO POBRANIA
INNE USŁUGI TEGO UŻYTKOWNIKA
INFORMACJE
Cena
50 / zestaw
Kontakt
Maria
Serwis Maturalny
Wyślij e-mail
Poznań
tel: 792517811792517811
GG 26154665
Pokaż na mapie
Uwaga: podczas kontaktu zapytaj o rabat dla klientów favore.pl
Strona WWW
brak
Godziny
pn-pt: 16:00-24:00
sb: 15:00-24:00
nd: 00:00-24:00
W podanych godzinach jest możliwy kontakt telefoniczny, kontakt e-mailowy przez całą dobę
rozwiń
OPINIE O UŻYTKOWNIKU serwismaturalny
W trosce o wiarygodność opinii oraz reputację usługodawców rejestrujemy adresy IP komputerów, z których wystawiane są opinie.
Użytkownik wystawiający opinię proszony jest również o podanie danych kontaktowych, które nie są jednakże weryfikowane.
PREZENTACJE MATURALNE po 50zł lista tematów cz. 1 - galeria
PREZENTACJE MATURALNE po 50zł lista tematów cz. 1 Oceń: OceńOceńOceńOceńOceń - średnia ocen: 4,5 na 5 (liczba ocen: 11)
Poprzednia usługa: Pokoje gościnne - noclegi   Następna usługa: Bezstresowa Nauka Gry na Gitarze