CEL KURSU
Celem kursu jest nabycie wiedzy z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej - począwszy od podstaw jej zakładania. Kurs będzie prowadzony w formie zajęć teoretycznych oraz ćwiczeń praktycznych.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
Każdy z uczestników zdobędzie i uszczegółowi wiedzę niezbędną w zakresie zakładania działalności gospodarczej, oraz wypełniania i prowadzenia kompletnej dokumentacji związanej z prowadzeniem małej firmy. Uczestnicy będą mieć możliwość konsultacji indywidualnych.
ADRESACI KURSU
Na kurs zapraszamy:
- pracowników działów księgowych obsługujących małe firmy
- przedsiębiorców
- osoby planujące założenie własnej działalności
- wszystkie chętne osoby zainteresowane omawianą tematyką
CERTYFIKAT
Każdy z uczestników otrzyma certyfikat zaświadczający o ukończeniu kursu
USŁUGI DODATKOWE
W cenę kursu wliczone są obszerne materiały szkoleniowe, serwis kawowy oraz poczęstunek.
PROGRAM KURSU
1. Podstawy prawne związane z utworzeniem oraz prowadzeniem działalności.
2. Wybór formy prawnej działalności gospodarczej
-jednoosobowa działalność gospodarcza i jej charakterystyka
-spółka cywilna jako wspólne przedsięwzięcie przedsiębiorców
-spółka jawna
-spółka partnerska dla wolnych zawodów
3. Rejestracja firmy
-ewidencja działalności gospodarczej
-krajowy rejestr sądowy
-urząd statystyczny
-urząd skarbowy : podatek dochodowy i VAT
-zakład ubezpieczeń społecznych
-inne instytucje
4. Wypełnianie dokumentów związanych z rejestracją podmiotu
-druki EDG i załączniki
-rola i budowa Polskiej Klasyfikacji Działalności
-druki RG a zasada jednego okienka
-zgłoszenie NIP , zgłoszenie VAT
-dokumentacja rejestracyjna do ZUS
5. Wybór formy opodatkowania
-karta podatkowa
-ryczałt
-zasady ogólne : stawka liniowa a stawka progresywna
6. Podatek dochodowy od osób fizycznych dla przedsiębiorców – PRAKTYCZNE WARSZTATY
7. Podatek od towarów i usług w działalności gospodarczej – PRAKTYCZNE WARSZTATY
8. Pozostałe podatki
9. Dokumenty będące podstawą księgowania – SPORZĄDZANIE DOKUMENTÓW
10. Podstawy księgowości – PRAKTYCZNE WYPEŁNIANIE DOKUMENTÓW
-.ewidencja przychodów przy ryczałcie
- podatkowa księga przychodów i rozchodów – dokonywanie operacji księgowych
- ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych - amortyzacja
- ewidencje VAT – ewidencjonowanie w rejestrach
- pozostałe ewidencje
- sporządzanie deklaracji podatkowych na podstawie zapisów w ewidencjach
- zamknięcie roku w działalności gospodarczej
11. Dokumentacja pracownicza
-formy zatrudnienia i ich charakterystyka
-przedsiębiorca jako pracodawca
-stosunek pracy
-czas pracy
-wynagrodzenia
-przerwy w świadczeniu pracy
-podróże służbowe
-sporządzanie dokumentacji pracowniczej
-podstawy wyliczania wynagrodzeń
12. Podstawy ubezpieczeń
-ubezpieczenie społeczne
-ubezpieczenie zdrowotne
-fundusz pracy i gwarantowanych świadczeń pracowniczych
-samodzielne naliczanie składek i wypełnianie deklaracji ZUS
Zapraszam do zapoznania się z Wyślij e-mail szkoleń.
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU!!!
Instytut Szkoleniowy Prawa i Podatków
tel. Wyślij e-mail
kom. Wyślij e-mail